Pár éven belül megjelenthetnek az új teherautókon az újgenerációs, digitális tachográfok, miután az Európai Parlament (EP) többsége szerdán támogatásáról biztosította a kérdésben a miniszterek tanácsával megkötött megállapodást.

Illusztráció

A szabályok értelmében a technikai részleteket az Európai Bizottságnak kell majd közzétennie, és attól számítva három éven belül minden újonnan forgalomba helyezett teherautónak rendelkeznie kell majd az új „okos” tachográffal. Tizenöt éven belül pedig minden olyan gépjárművet fel kell majd szerelni ilyen eszközzel, amely részt vesz a közúti fuvarozásban.

Az új szerkezetek automatikusan rögzítik majd a jármű sebességét, a megtett távolságot, a kiinduló pontot és a célállomást, az adatokat pedig a hatóságok bármikor, távolról is ellenőrizhetik majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül. Igaz, pusztán az így kapott adatok alapján nem lehet majd büntetést kiszabni, az továbbra is csak a hagyományos közúti ellenőrzéskor lesz majd lehetséges. Ennek dacára az EP szerint így könnyebb lesz majd megállapítani, kit érdemes ellenőrizni, és összességében csökkenhet a közúti ellenőrzések száma, miközben a hatékonyságuk javulhat.

A témáért felelős EP-képviselő szerint az elfogadott kompromisszum javítja a munkakörülményeket és a közlekedés biztonságát, de megfelelően szavatolja a személyes adatok és a sofőrök magánszférájának védelmét is.

Az EP szerint az újgenerációs tachográf elősegíti majd a vezetésre és a pihenőidőre vonatkozó szabályok jobb betartását, nehezebbé teszi a csalást, a fuvarozó és szállítmányozó cégek adminisztratív terheit pedig csökkentheti.

Forrás: MTI  (kkz \ ppd)
.

(Ezt a cikket 7930 alkalommal tekintették meg.)

4 thoughts on “Döntött az EP: jöhetnek az újgenerációs tachográfok

  1. Na hála istennek eljutottunk idáig. Remélem a boltosokra,a patikusokra,a gyári munkásokra,a méhészekre.stb. mindenkire lesz kötve egy tachográf,és mindenki leblokkol,ha lejár az idő.Szerintem aki dolgozik, húzza az igát, azt ha egy pillanatra megcsúszik a lába, halálra kell büntetni!Remélem a sebész orvos is eldobja a szikét,műtét közben ha olyan embert operál,aki ezt kitalálta!!! Nekünk az országút rabszolgáinak a fejünkhöz van téve a fegyver cső és ha egy percet hibázunk a fele keresetünkkel lelövik az egész családot

    1. És most ezzel mi is a problémád? Nem kell 1 perccel sem túlvezetni! Senki nem mondta, hogy 4,30-nál kell pihenőt kivenned! Ja, hogy hajt a főnök? Ez is csak azokon múlik akiket lehet hajtani! Ha te azt mondod, hogy na itt állj, akkor ennyi. De amíg olyan sofőrök vannak aki saját maguk követelik a több munkát, mert km-re vannak fizetve, addig nincs miről beszélni. Csak is az ilyen brutális megoldások vannak. De láthatod, még így is rengetegen csalnak. Egyáltalán, mi a fenéért vállaljátok a km-re való fizetést, amikor teljesen szabálytalan!

  2. Még kéne rá a db kártya akna, amibe a 2 sofőr a bankkártyáját teszi és akkor meg sem kéne állítani az autót, hacsak főben járó bűnt nem követett el. Menet közben levennének a kártyájáról a büntit, aztán a bankszámla kivonattal együtt megkapná a papírokat is a büntetésről.
    Mondibebi!
    Sokat beszélgettem „nagyképű” Dunántúlon élő vagy pesti sofőrökkel, akik hozzád hasonlóan fikázták (le balkánizták) a keletebben élőket. Miért is vállalnak km arányos fizetést? Mert nincs más!!! Ha nem vállalod éhen döglik a család, mert lesz egy román vagy egy bolgár, aki elvállalja helyetted. Sőt elutalnak havonta plusz 100000 Ft üzemanyag megtakarítást a fizuddal, amit utána fel kell venned és vissza kell adnod a górénak. Így van ez a napi díjjal is. Nemigen dolgoztál még ilyen helyen ugye? Nem minket kell szidni, hanem azokat a munkáltatókat, akik ebbe kényszerítik a dolgozóikat! Meglopnak minket és az államot is. Persze az ő seggük alatt terepjáró van, meg évente többször mennek nyaralni, meg síelni a rólunk lehúzott profitból. Azt, hogy „saját maguk követelik a több munkát, mert km-re vannak fizetve” felejtsd el! Szerinted ki az a hülye, aki bele akar dögleni a munkába? Ha volna választása, nem vállalná a km alapú díjazást, ami papíron persze nem az. A másik, hogy a km-es díjazás, bár nem szabályos, de nem minden esetben jár csalással is. Nálunk km-ben fizetnek és a csalást is tiltják. Ez azért is jó a górénak, mert vannak napok, mikor 3 helyen pakolsz és vezetsz 200 km-t. Ilyenkor gazdagszik igazán, mert ő 3 felé tud számlázni, neked meg alig kell adni valamit. Ezen is el lehet gondolkozni, mielőtt bárki felett pálcát törnél!

    1. Szia bukfencboy!

      Azt hiszem senki felett nem törtem pálcát, viszont pont ezzel van a baj amit te is mondasz. Egyébként hol olvastál tőlem olyat, hogy „le balkániztam” volna a keleten vagy bárhol élő sofőröket? Csak azt állítottam, hogy nem tartom különösebben nagy bajnak az ellenőrzést és azt, hogy a különböző trükköket felvonultató sofőrök és cégek ellen a fenti gépezeteket vetik be. A baj csak azzal van amit te is le írtál. Amikor ellenőrizni mennek a szervek, akkor papíron minden rendben van, vagy ha nem akkor meg megy a kenőpénz. „Miért is vállalnak km arányos fizetést? Mert nincs más!!!” És szerinted, ha semelyikőtök nem vállalná, akkor mit tenne a cég? Kb. azt amit a Waberers is kénytelen volt. Mivel a kutya sem akar/akart odamenni dolgozni a szemétségei miatt, kénytelen volt kb. 50%-al megemelni a fizetéseket. Legalább is csalogatásként. És igenis vannak kollégák aki a több km-ért bármit megtesznek. A környezetemben nem 1-et, 2-őt tudok neked mutatni, akik arra büszkék, hogy 1 hónap alatt 16-17 ezer km-ert mentek. És erre nem kényszerítették, mert ott áll mellettem az ablaknál, és ha rövidebb fuvart kap, akkor egyből veri az asztalt. Szóval nyugodj meg, rengetegen követelik maguknak, még azon az áron is, hogy belefordul az árokba. És, hogy ezek ellen nem lehet tenni semmit? Hát ha mi tudtunk, akkor nektek sem lehetetlen. 6 éve dolgozom a cégemnél és a szabálytalanságai miatt másodszor perelte be a sofőrök többsége, ami által másodszor utaltak a számlánkra másfél millát, és azóta betart minden szabályt. Illetve majdnem mindent.
      „Nálunk km-ben fizetnek és a csalást is tiltják. Ez azért is jó a górénak, mert vannak napok, mikor 3 helyen pakolsz és vezetsz 200 km-t. Ilyenkor gazdagszik igazán, mert ő 3 felé tud számlázni, neked meg alig kell adni valamit” Most erre mit mondjak? Dolgozzatok neki havibérért. Én se megyek minden nap 6-700 km-ert. Sőt, van amikor még 100-at sem, még is 190-220 között van a nettó fizetésem. Ja, hogy van akinek ez sem elég és a 300-ért inkább kipöcköli a szemét? Hát az magára vessen és viselje eme fenti gépezet okozta büntiket. És ezt nem azért írom mert „nagyképű” lennék. Egyszerűen csak azért, mert az ilyen sofőrök miatt én is életveszélyben vagyok kint az utakon! Arról ne is beszéljünk, hogy ha 80-al megyek csak a pályán, akkor dudálnak, mutogatnak, és a legjobb amikor előzés után rám húzzák a kormányt. Próbáld csak ki. Menj 1-2 napot szabályosan 80-al, és a végén örülni fogsz, hogy ha épségben megúszod. Na de ez már egy másik kérdés.

Vélemény, hozzászólás?