Gazdaság Hírek Közút

Uniós vizsgálatot kezdeményez az Együtt-PM az M4-es autópálya építési költségei miatt

Az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz és az Európai Számvevőszékhez fordul Jávor Benedek, az Együtt-PM szövetség társelnöke az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építési költségei miatt.

Az M4-es autópálya nyomvonala – Forrás: Wikipédia

A politikus pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, azért tett bejelentést és kezdeményezett vizsgálatot, hogy az uniós szervezetek tárják fel, miért kerül kilométerenként 3,8 milliárd, összesen 110 milliárd forintba az autópálya-szakasz építése, megfelelően használták-e fel a közpénzeket, uniós forrásokat, valamint vannak-e korrupcióra, illegális pártfinanszírozásra utaló bizonyítékok.

Jávor Benedek hozzátette, korábban a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnál és az Állami Számvevőszéknél is vizsgálatot kezdeményezett, mivel az említett útszakasz építése a legdrágább a magyarországi autópálya-építések történetében, ám nem kapott választ. Elmondása szerint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-től sem kapott érdemi tájékoztatást az árazást firtató kérdésére.

Megemlítette, az Abony és Fegyvernek között “tükörsima” alföldi területen épülő útszakasz kilométerenként egymilliárd forinttal többe kerül az M7-es kőröshegyi völgyhidat tartalmazó szakaszánál, ez pedig teljesen indokolatlan.

Az Együtt-PM szövetség társelnöke az unió csalás elleni hivatalának és az Európai Számvevőszéknek címzett beadványában azt írta: a magas ár egyik vélelmezhető oka, hogy a kivitelezők között a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgép Zrt. is megtalálható. Véleménye szerint fennáll a gyanúja, hogy “a túlszámlázott autópálya-beruházás költségeinek – végső soron az uniós közpénzeknek – egy része a Közgép közreműködésével a Fideszhez került illegális párttámogatásként”.

Forrás: MTI  (bbd \ bdó)
.

(Ezt a cikket 271 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .