Gazdaság Hírek Közút

Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása

Ennek a kormányzati ciklusnak a legjelentősebb és az 55 milliárd forintos kivitelezési költségével a legnagyobb közúti beruházása volt a Budapestet elkerülő M0-s autópálya déli szektorának a bővítése – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön a helyszínen sajtótájékoztatón.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára (b) és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője ismerteti az M0-ás autópálya déli szakasza felújításának eredményeit a csepeli gerincút építése keretében megépített felüljárón, Szigetszentmiklós közelében 2013. december 5-én. MTI Fotó: Illyés Tibor
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára (b) és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője ismerteti az M0-ás autópálya déli szakasza felújításának eredményeit a csepeli gerincút építése keretében megépített felüljárón, Szigetszentmiklós közelében 2013. december 5-én.
MTI Fotó: Illyés Tibor

A 27 kilométeres szakaszon a kétszer két sávos pálya kétszer három- és egy leálló sávosra bővült – ismertette a legfontosabb adatokat az államtitkár.

A sávok mérete 3,5 méterről 3,75 méteresre szélesedett, ezzel is csökkentve a balesetveszélyt – fűzte hozzá Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

Völner Pál elmondása szerint a bővítéssel az út biztonságosabbá vált, megszűntek a korábbi ráfutásos balesetek, valamint a sávváltáskor gyakori koccanások is. A leállósáv használata pedig megakadályozza, hogy a műszaki hibás járművek torlódást okozzanak.

A bővítésnek köszönhetően a korábbi 1500 jármű helyett 2500 haladhat át óránként az M0-s déli szektorán. Miután ingyenes a körgyűrű, jelentősen tehermentesíti a főváros és az agglomerációs települések átmenő forgalmát – fűzte hozzá az államtitkár, megjegyezve, hogy a régióban a bécsi után ez a legforgalmasabb elkerülő út.

Loppert Dániel arról számolt be, hogy az idén közel 500 milliárd forint értékű beruházást indított el a NIF, ebből 437 milliárdra már a szerződést is aláírták. Még tart a közbeszerzés 39 milliárd értékű infrastrukturális beruházásra, 13 milliárdnyi pedig előkészítési szakaszban van.

A fejlesztésekkel 67 kilométer gyorsforgalmi út, 29 kilométer autópálya, 72 kilométer elkerülő út épül és 388 kilométernyi utat megerősítenek a szabványos 11,5 tonnás teherbírásra – ismertette.

Forrás: MTI  (egr \ ghg \ guz \ gry)
.

(Ezt a cikket 262 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .