Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása
Ennek a kormányzati ciklusnak a legjelentősebb és az 55 milliárd forintos kivitelezési költségével a legnagyobb közúti beruházása volt a Budapestet elkerülő M0-s autópálya déli szektorának a bővítése – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön a helyszínen sajtótájékoztatón.

MTI Fotó: Illyés Tibor
A 27 kilométeres szakaszon a kétszer két sávos pálya kétszer három- és egy leálló sávosra bővült – ismertette a legfontosabb adatokat az államtitkár.
A sávok mérete 3,5 méterről 3,75 méteresre szélesedett, ezzel is csökkentve a balesetveszélyt – fűzte hozzá Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
Völner Pál elmondása szerint a bővítéssel az út biztonságosabbá vált, megszűntek a korábbi ráfutásos balesetek, valamint a sávváltáskor gyakori koccanások is. A leállósáv használata pedig megakadályozza, hogy a műszaki hibás járművek torlódást okozzanak.
A bővítésnek köszönhetően a korábbi 1500 jármű helyett 2500 haladhat át óránként az M0-s déli szektorán. Miután ingyenes a körgyűrű, jelentősen tehermentesíti a főváros és az agglomerációs települések átmenő forgalmát – fűzte hozzá az államtitkár, megjegyezve, hogy a régióban a bécsi után ez a legforgalmasabb elkerülő út.
Loppert Dániel arról számolt be, hogy az idén közel 500 milliárd forint értékű beruházást indított el a NIF, ebből 437 milliárdra már a szerződést is aláírták. Még tart a közbeszerzés 39 milliárd értékű infrastrukturális beruházásra, 13 milliárdnyi pedig előkészítési szakaszban van.
A fejlesztésekkel 67 kilométer gyorsforgalmi út, 29 kilométer autópálya, 72 kilométer elkerülő út épül és 388 kilométernyi utat megerősítenek a szabványos 11,5 tonnás teherbírásra – ismertette.
Forrás: MTI (egr \ ghg \ guz \ gry)
.
(Ezt a cikket 262 alkalommal tekintették meg.)