A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be
A DAF Trucks megkezdte a termelést Brazíliában
„A PACCAR kedvező negyedéves árbevételről és nettó eredményről számolt be 2013 harmadik negyedévét illetően.” – mondta Mark Pigott elnök-vezérigazgató. „A tehergépkocsi-értékesítés erősödése, a rekord szintű vevőszolgálati alkatrész-értékesítés és a pénzügyi szolgáltatások adózás előtti eredménye egyaránt hozzájárult a nyereség növekedéséhez. Észak-amerikai ügyfeleinknek a jobb flottakihasználtság mellett a rekord szintű tonnánkénti fuvardíjak is kedveznek, amelyek elősegítik a flottacseréket. Nagyon büszke vagyok mind a 22 700 dolgozónkra, akik piacvezető termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak ügyfeleinknek világszerte.”
A PACCAR 309,4 millió dollár nyereséget termelt (0,87 dollár bővített részvényenkénti hozam) 2013 harmadik negyedévében, ami 32 százalékos növekedés a tavalyi év harmadik negyedévében elért 233,6 millió dollárhoz képest (0,66 dollár bővített részvényenkénti hozam). 2013 harmadik negyedévében az értékesítésből és a pénzügyi szolgáltatásokból származó nettó árbevétel 4,30 milliárd dollárt tett ki, ami 13 százalékkal több, mint a 2012 harmadik negyedévében teljesített 3,82 milliárd dollár. Az idei év első kilenc hónapjára vonatkozóan a PACCAR 837,1 millió dollár nettó eredményről számolt be (2,36 dollár bővített részvényenkénti hozam), ezzel szemben 2012 első kilenc hónapjában ez 858,1 millió dollár volt (2,41 dollár bővített részvényenkénti hozam). 2013 első kilenc hónapjában az értékesítésből és a pénzügyi szolgáltatásokból származó nettó árbevétel 12,52 milliárd dollár volt, míg tavaly ugyanebben az időszakban 13,05 milliárd dollár.

„A PACCAR kitűnő pénzügyi mérlege, amely 2,83 milliárd dollár gyári készpénzállományt és értékesíthető értékpapírokat foglal magában, jelentős működési készpénzállománya és piacvezető árbevétel-arányos működési eredménye olyan jelenleg is folyamatban lévő beruházások elindítását tették lehetővé, amelyek kibővítették a PACCAR földrajzi értelemben vett piaci jelenlétét, fokozták a működési hatékonyságot és elősegítették a tehergépkocsik, illetve motorok új választékának kifejlesztését.” – jegyezte meg Ron Armstrong, a PACCAR elnöke. „A PACCAR 320 millió dollárt ruházott be a brazíliai Ponta Grossában felépült új DAF összeszerelő üzembe, ahol 2013. október 2-án megkezdődött a DAF tehergépkocsik gyártása.”
Fő pénzügyi mutatók – 2013. harmadik negyedév
A PACCAR fő pénzügyi eredményei 2013 harmadik negyedévében:
-
Konszolidált értékesítési és egyéb árbevételek: 4,30 milliárd dollár.
-
Nettó eredmény: 309,4 millió dollár.
-
Gyári készpénzállomány és értékesíthető értékpapírok: 2,83 milliárd dollár.
-
Tevékenységből származó készpénz: 547,7 millió dollár.
-
A vevőszolgálati alkatrész-értékesítés rekord szintű árbevétele: 715,3 millió dollár.
-
A pénzügyi szolgáltatások rekord szintű adózás előtti eredménye: 88,2 millió dollár.
-
Kutatási és fejlesztési költségek: 56,6 millió dollár.
-
Megújított banki hitelállomány: 2,0 milliárd dollár.
-
Rekord szintű saját tőke: 6,48 milliárd dollár.
-
Rekord szintű mérleg főösszegű eredmény: 20,31 milliárd dollár.
Fő pénzügyi mutatók – 2013. első kilenc hónap
A PACCAR fő pénzügyi eredményei 2013 első kilenc hónapjában:
-
Konszolidált értékesítési és egyéb árbevételek: 12,52 milliárd dollár.
-
Nettó eredmény: 837,1 millió dollár.
-
Tevékenységből származó készpénz: 1,70 milliárd dollár.
-
A vevőszolgálati alkatrész-értékesítés rekord szintű árbevétele: 2,09 milliárd dollár.
-
A pénzügyi szolgáltatások rekord szintű adózás előtti eredménye: 249,8 millió dollár.
-
Kutatási és fejlesztési költségek: 190,5 millió dollár.
-
Tőkebefektetések: 296,5 millió dollár.
-
Középtávú értékpapírok (MTN) kibocsátása: 1,85 milliárd dollár.
Tehergépkocsi-piacok világszerte
A DAF prémium minőségű járművei piacvezető szerepet töltenek be Európában. „A DAF vezeti az európai piacot a közúti nyerges vontatók szegmensében; és összességében 15,9 százalékos piaci részesedést ért el idén a 16 tonna össztömeg feletti kategóriában.” – mondta Harrie Schippers, a DAF elnöke. „Az ügyfelek elismerik a DAF élenjáró termékminőségét, kis üzemeltetési költségét és kiváló értéktartását. A DAF piacvezető járműveinek kínálatát az új DAF XF, CF és LF Euro 6 generációk bevezetése frissítette fel. Idén Európában a 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik kategóriájában a forgalomba helyezett járművek száma várhatóan 215-225 ezer lesz. A DAF tehergépkocsik rendelésállománya 70 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest, ugyanis az ügyfelek igyekeztek még Euro 5-ös tehergépkocsikat beszerezni a drágább járműveket eredményező Euro 6 környezetvédelmi norma 2014-es életbe lépése előtt. A DAF kiszállításait a negyedik negyedévben kedvezően befolyásolják majd ezek az előrehozott vásárlások. Európában 2014-ben a becslések szerint 200-230 ezer új tehergépkocsit helyeznek majd forgalomba.” – tette hozzá Schippers.
„A Class 8 tehergépkocsi-kategóriában az Egyesült Államokban és Kanadában várhatóan 205-215 ezer járművet értékesítenek majd 2013-ban.” – mondta Dan Sobic, a PACCAR alelnöke. „Az új tehergépkocsik iránti kereslet elsősorban az idősödő járműállomány folyamatban lévő lecserélésének, valamint az építőipar erősödésének köszönhető. Az Egyesült Államok és Kanada piacán a Class 8 tehergépkocsi-kategóriában 2014-ben az értékesítési darabszám várhatóan 210 ezer és 240 ezer között lesz, amely mögött a folyamatos flottacseréken kívül az enyhe általános gazdasági növekedéssel együtt járó fuvarpiaci bővülés áll.” – tette hozzá Sobic.
Dél-amerikai növekedés
A PACCAR 2013 októberében a brazíliai Ponta Grossa városában található új összeszerelő üzemében megkezdte a DAF tehergépkocsik gyártását. „Az új, 230 hektáron fekvő, 28 ezer négyzetméteres, magas műszaki színvonalú, környezetbarát üzemet prémium minőségű DAF XF, CF és LF tehergépkocsik összeszerelésére hozták létre. Itt a brazil és a dél-amerikai piac számára készülnek majd DAF tehergépkocsik. DAF márkakereskedéseink beruházásaik révén az ország legújabb és legkorszerűbb értékesítési hálózatát teremtették meg ügyfeleink kiszolgálása érdekében.” – mondta Bob Christensen, a PACCAR alelnöke és pénzügyi igazgatója. „Brazíliában a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik piacának mérete 2013-ban várhatóan meghaladja a 145 ezer járművet, és az elkövetkező években is stabil növekedés várható. A brazil tehergépkocsi-piac legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmense a prémium osztály, ahol a DAF bemutatta az XF105 zászlóshajót.”

A PACCAR alkatrész üzletága rekord szintű eredményeket ért el
A PACCAR vevőszolgálati alkatrész-értékesítési üzletága rekord szintű negyedéves árbevételt ért el 2013 harmadik negyedévében. A PACCAR vevőszolgálati alkatrész-értékesítésének folyamatos növekedése az értékesítési hálózat, a technológia és a termékek terén végrehajtott beruházásoknak köszönhető, beleértve a PACCAR pótkocsikat, buszokat és versenytárs tehergépkocsikat is megcélzó, világméretű TRP márkájának növekedését is.
„A tehergépkocsik kihasználtságának növekedése és az észak-amerikai tehergépkocsi-állomány életkora hozzájárulnak az alkatrész és a szerviz üzletág kiváló eredményeihez. A PACCAR 16 alkatrész-elosztó központja (PDC) több mint 2000 DAF, Kenworth és Peterbilt márkakereskedésnek segíti elő, hogy piacvezető ügyfélkiszolgálást nyújtson.” – mondta David Danforth, a PACCAR alkatrész üzletágának vezérigazgatója. „A PACCAR Brazíliában átadott egy új PDC-t, valamint kétszeresére növelte a pennsylvaniai Lancasterben található PDC raktárkapacitását.”

Tőkebefektetések és termékfejlesztés
A PACCAR kimagasló hosszú távú nyereségessége, stabil pénzügyi mérlege és a minőség, a technológia, valamint a termelékenység középpontba helyezése lehetővé tette a vállalat számára, hogy 5,6 milliárd dollárt ruházzon be kiemelt projektekbe, innovatív termékekbe és új technológiákba az elmúlt évtized során. „A vállalat 2013-ban 425-475 millió dollár tőkebefektetést és 250-260 millió dollár K+F költséget fordít új termékek kifejlesztésére és a gyártókapacitás bővítésére.” – mondta George West, a PACCAR alelnöke. „Jövőre 350-400 millió dollár tőkebefektetést irányoz elő a vállalat termékfejlesztésre és a működési hatékonyság fokozására. A kutatási és fejlesztési költségek várhatóan 225-275 millió dollárt tesznek majd ki 2014-ben, amelyet a Kenworth, a Peterbilt és a DAF piacvezető termékekre, illetve szolgáltatásokra fordít majd, hogy ügyfeleink továbbra is nyereségesen folytathassák tevékenységüket.”
„A Kenworth, a Peterbilt és a DAF magas minőségi színvonalú, üzemanyag-hatékony járművek új családját mutatta be. A PACCAR motorválasztéka is kibővült a 2013-as PACCAR MX-13 és a PACCAR MX-11 erőforrás bevezetésével.” – mondta Ron Armstrong, a PACCAR elnöke. A Kenworth T880 és a Peterbilt Model 567 tehergépkocsikat az építőipari piac számára fejlesztették ki, ezek gyártása 2013 novemberében kezdődik meg.

Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok
A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó PACCAR Financial Services (PFS) üzletág portfoliójában jelenleg 158 ezer tehergépkocsi és pótkocsi szerepel, összesen 11,37 milliárd dollár értékben. Ide tartozik a több mint 34 ezer járművet magában foglaló flottával rendelkező PacLease is, amely Észak-Amerikában és Európában az egyik legnagyobb teljes körű szolgáltatást nyújtó, tehergépkocsik lízingelésével foglalkozó vállalat. „2013 harmadik negyedévében, illetve első kilenc hónapjában a portfolió mérlegének emelkedése révén nőtt a PFS nyeresége.” – mondta Bob Bengston, a PACCAR alelnöke.
A PFS a harmadik negyedévben rekord szintű negyedéves adózás előtti eredményt ért el 88,2 millió dollárral, szemben a tavalyi harmadik negyedévben elkönyvelt 80,4 millió dolláros eredménnyel. A harmadik negyedévben az árbevétel elérte a 293,5 millió dollárt, míg ez 2012 ugyanezen negyedévében 273,5 millió dollár volt. A kilenchónapos időszakban az árbevétel 875,4 millió dollár volt, szemben a tavalyi ugyanezen időszak 801,0 millió dollárjával. Az első háromnegyedév tekintetében az adózás előtti eredmény rekord szintű volt, 249, 8 millió dollár, szemben a tavalyi első kilenc hónapban elkönyvelt 229,1 millió dollárral. „A márkakereskedők és az ügyfelek méltányolják a PFS elkötelezettségét, hogy vonzó finanszírozási konstrukciókat, élenjáró technológiai megoldásokat, kimagasló ügyfélkiszolgálást és a fuvarozói ágazat számára szakszerű támogatást nyújtson.” – mondta Bengston.
„A PACCAR stabil pénzügyi mérlege, az A+/A1 hitelminősítésével kiegészítve, lehetővé teszi a PFS számára, hogy versenyképes finanszírozást nyújthasson az értékesítéshez a Kenworth, a Peterbilt és a DAF márkakereskedőinek, illetve ügyfeleinek.” – mondta Todd Hubbard, a PACCAR Financial elnöke. „A kihelyezett finanszírozási pénzállomány növekedése és az erősen teljesítő portfolió a nyereség gyarapodását eredményezik. Kiváló hozzáférésünk van a kereskedelmi értékpapírok és a középtávú értékpapírok piacához, ezáltal a PFS nyereségesen támogathatja a PACCAR tehergépkocsik értékesítését négy földrész 23 országában.”
A PACCAR világszerte technológiai vezető szerepet tölt be a magas minőségi színvonalú könnyű-, közép- és nehézkategóriás tehergépkocsik tervezése, gyártása, illetve vevőszolgálati támogatása terén a Kenworth, a Peterbilt, valamint a DAF márkanevek alatt. A PACCAR továbbá korszerű dízelmotorok tervezésével és gyártásával is foglalkozik, pénzügyi, illetve informatikai szolgáltatásokat nyújt, valamint fő tevékenységéhez kapcsolódóan tehergépkocsi-alkatrészeket is értékesít.
A PACCAR csendes-óceáni idő szerint 2013. október 29-én 9:00 órakor konferenciát tartott, amelyre kötvényelemzőket is meghívott, hogy megvitassák a harmadik negyedév pénzügyi eredményét. Az érdeklődők a PACCAR honlapján az „Earnings Webcast” linkre kattintva követhették figyelemmel a konferenciát. A közvetítés felvételről 2013. november 6-ig megtekinthető. A PACCAR részvényeit a NASDAQ Global Select Market tőzsdén jegyzik PCAR rövidítéssel, a vállalat honlapja pedig a www.paccar.com címen érhető el.
Ez a sajtóközlemény „előzetes kimutatásokat” tartalmaz a magánértékpapírokkal kapcsolatos peres eljárások reformjáról szóló törvény (Private Securities Litigation Reform Act) értelmében. Ezek a kimutatások a vállalatvezetés jelenlegi várakozásain alapulnak, és a körülmények bizonytalanságai, illetve változásai befolyásolhatják ezeket. Az aktuális eredmények számos tényező következtében tárgyilagosan eltérhetnek az ezekben a kimutatásokban szereplőktől. A PACCAR-nak az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottsága által jóváhagyott okiratában további tájékoztatás található ezekről a tényezőkről.
Forrás: DAF
.
(Ezt a cikket 272 alkalommal tekintették meg.)