A Magyar Közlöny 2013/181. számában megjelent a 65/2013. (X. 31.) NFM rendelet, mely a már ismert 25/2013-as NFM-rendeletet módosítja, s mely a tehergépjárműveknek kijelölt díjköteles úthálózatot — az MKFE kérésére — december 1-jétől az eddigieknél apróbb elemi díjköteles szakaszokra osztja.

MKFE-kor-logoA módosítás főként azoknak hoz könnyebbséget, akik egy-egy hosszabb elemi útszakasz díját rendszeresen megfizetik, ám annak csak egy darabját használják, mert például települések között fekvő gyártelepre vagy logisztikai parkba van állandó fuvarjuk. Félreértések elkerülése végett fontos megjegyezni, hogy a jogszabály-módosítás révén csupán az elemi útszakaszokat „darabolták apróbbra”, a díjköteles hazai úthálózat összességében nem lett hosszabb.

Mint ismeretes, a magyar utakon 2013. július 1. óta összesen 6.513 kilométernyi úthálózaton kell használatarányos (elektronikus) díjat fizetniük a 3,5 t fölötti tehergépjárművekkel közlekedőknek. A rendszer indulásának pillanatában a fizetős hálózatot 2.075 elemi díjköteles útszakasz alkotta. A 2013. december 1-jétől hatályos módosítás szerint ugyanez a díjköteles hálózat már 2.243 részre tagolódik.

A rendelet az alábbi linken érhető el:

http://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/ed_65_2013_nfm_mod_rend_gen_2013_11_04.pdf

Forrás: www.mkfe.hu – A SZOLGÁLTATÓ ÉRDEKVÉDELEM
.

(Ezt a cikket 289 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?