A LÁNGLOVAGOK EURO 6-OS RENAULT TRUCKS TŰZOLTÓAUTÓKAT KAPTAK
Régi kapcsolat fűzi egymáshoz a francia teherautó-gyártót és a tűzoltóságot. Az átadott új Euro 6-os tűzoltó- és mentő járművek mindegyike más-más speciális tűzoltási és mentési faladatra van felkészítve. A Renault Trucks lépéselőnyt élvez az üzemanyag-fogyasztás terén, így ezekben a járművekben is alkalmazza a Solution Optifuel csomagot. A különböző műszaki és képzési eszközöket ötvöző megoldások célja, hogy kimutathatóan és hosszú távon csökkentsék a járművek fogyasztását, ez ugyanis egyre fontosabb szempont a tűzoltóknál is a bevetések közötti időszakokban.
A Renault Trucks és a tűzoltók: régóta tartó együttműködés
Hosszú múltra tekinthet vissza a Renault Trucks és a Tűzoltók Francia Szövetségének (FFMI) együttműködése. A Renault Trucks folyamatos párbeszédet indított a szakmát képviselő felépítményezőkkel, amely lehetővé teszi, hogy a gyártó jelen legyen a francia és az európai normák kialakításának minden egyes szakaszában, ahol a gyártó egyrészt megoszthatja tapasztalatait és bemutathatja legújabb fejlesztéseit, másrészt első kézből kaphat tájékoztatást a legújabb igényekről.
A Renault Trucks létrehozott egy felépítményező szolgáltatást (Tűzoltó- és közterületi járművek felépítményezése), ezen belül külön üzletágat alakított ki a tűzoltó járműveknek. Ennek köszönhetően a gyártó gyorsan tud reagálni a tűzoltó felépítményezők különböző elvárásaira, valamint a Megyei Tűzoltó és Készenléti Egységek igényeire; ez egyúttal garancia arra is, hogy egyetlen kapcsolattartó van a két partner között.
A Renault Trucks és a tűzoltók: erős kapcsolat
A számok is arról tanúskodnak, hogy Franciaországban a Renault Trucks a legnépszerűbb gyártó a tűzoltók körében.
A Renault Trucks piacvezető a tűzoltók piacán (készenléti és tűzoltó járművek), 2012-ben 71 százalék volt a márka részesedése. Néhány számadat: 2012-ben 494 tűzoltóautót helyeztek forgalomba Franciaországban, ebből 351 Renault Trucks modellt.
Ez nem a véletlen műve. A francia gyártó nagy hangsúlyt fektet arra, hogy meghallgassa az ügyfeleit. Ennek eredménye egy olyan, teljes körű járműkínálat kialakítása, amely maradéktalanul teljesíti a tűzoltók elvárásait és a szakma speciális igényeit.
Minden küldetéshez a megfelelő Euro 6-os teherautót
A tűzoltók tevékenysége rendkívül szerteágazó. 2011-ben a személymentés tette ki a beavatkozások 73 százalékát, a tűzesetek és a közlekedési balesetek 7-7, a javak megóvása 4, a technológiai kockázatok 1, míg az egyéb műveleti bevetések 12 százalékot képviseltek. A Renault Trucks olyan járműveket fejleszt ki, amelyek megfelelnek a különböző küldetések eltérő sajátosságainak városi, vidéki és ipari környezetben, vagy akár nehéz terepen.
A francia gyártó Euro 6-os kínálata tökéletesen idomul a különböző tűzoltó és mentési szakmák igényeihez, és a következő tulajdonságok jellemzik:
- Minden igényt kielégítő járműválaszték: a sürgős személymentéstől az erdőtüzeken és az állatmentésen át a környezeti és humanitárius katasztrófákig.
- 100 százalékos mentési és tűzoltási megoldások. A kínálat valamennyi modellje megfelel az európai EN 1846-01 és 02 szabványnak. A speciális feladatok és a tűzoltók egyedi igényeinek teljesítését szolgálják az előkészítések és a felépítmények.
- A megbízható, strapabíró és folyamatosan üzemkész járművek felhasználják a Renault Trucks tudáskincsét a felépítményezési kapacitás, a hasznos terhelés és a terepszögek terén.
- Professzionális szolgáltatás a profi felhasználókért: a konstruktőr Európa-szerte professzionális hálózattal támogatja a tűzoltókat, 1600 segélynyújtó ponton és az éjjel-nappal, az év minden napján hívható járműmentő szolgálattal.
A Renault Trucks tűzoltó kínálatát 4×2-es, 6×4-es, 8×4-es és 6×2-es kerékképletű járművek, valamint 4×4-es és 6×6-os összkerékhajtású modellek alkotják, amelyeket kifejezetten a tűzoltási és mentési feladatokra fejlesztettek ki.
A kínálat a következő modellekből áll:
- Master és Maxity gyorsbeavatkozású városi járművek, személymentő járművek, közúti és vasúti katasztrófavédelmi járművek
- Renault Trucks D12 könnyű fecskendős járművek
- Renault Trucks D15 4×2-es és 4×4-es fecskendős járművek
- Renault Trucks D14 4×4-es terepes vízszállító járművek
- Renault Trucks D14 4×4-es terepes erdőtűzoltó járművek
- A Renault Trucks C, K, D és D WIDE modellekből nagykapacitású vízszállító, valamint emelőkosaras, létrás, magasból mentő és emelőkosaras járműveket alakítottak ki.
A Renault Trucks D kínálat
A Renault Trucks D kínálat köré épülő tűzoltó és mentő járművek többféle motorteljesítménnyel rendelhetők 210-től 280 lóerőig, és kétféle, 4×2-es, illetve 4×4-es kerékképlettel kaphatók.
A Renault Trucks D12 könnyű fecskendős jármű
A 12 t össztömegű, 210 lóerős D12 könnyű fecskendős jármű a kompaktságot kiváló kormányozhatósággal és teljesítményekkel ötvözi. A négyajtós, hat üléshelyes fülkét a könnyebb megközelíthetőség, valamint a felszerelés könnyebb be- és kipakolása jegyében alakították ki. A nagyobb hasmagasságot és az egyszerűbb beszállást a 17,5 colos abroncsok is segítik.
A D12 könnyű fecskendős járművet a hétköznapi tűzoltási és az egyszerűbb mentési feladatok ellátására « vetik be ».
A 4X2-es Renault Trucks D15 fecskendős jármű
A 280 lóerős D15 fecskendős jármű össztömege 15 t, ami alkalmassá teszi arra, hogy közúti mentő járművet alakítsanak ki belőle.
A 280 lóerős 4×2-es Renault Trucks D15 fecskendős jármű négyajtós fülkéje hat- vagy nyolc üléshellyel készül, így lélegeztető készüléket is szállíhatnak benne.
A Renault Trucks D15 fecskendős jármű az alapváltozaton felül hosszabb fülkével is rendelhető.
Az Optitronic robotváltó
A Renault Trucks szívügye, hogy a lehető legkisebb üzemeltetési költséggel kínálja a legjobb járműveket, ezért a Renault Trucks D teherautók Optitronic robotváltóval készülnek, ami jelentős fogyasztáscsökkenést eredményez. Az automatizált fokozatváltás figyelembe veszi a terhelést, az emelkedőt, a motor igénybevételét, a hajtásláncot, a gázadást, a lassítást és a fékerőt.
A valamennyi 4×2-es Renault Trucks D « tűzoltó » modellben megtalálható váltó a kisebb fogyasztásra törekvés jegyében ideálisan egészíti ki a DTI motorokat és az SCR (Selective Catalyst Reduction) rendszert. Mivel a fokozatváltás mindig a kisebb fogyasztás szem előtt tartásával történik, az Optitronic váltóval felszerelt járművek 7 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mind a manuális váltóval készült változatok. A hathengeres motorral ellátott változatokba az Optitronic váltóműhöz Optibrake lassítófék igényelhető.
Másik előnye a manuális váltóhoz képest a tengelykapcsoló automatikus irányítása, amely hosszabb élettartamot garantál és véd a túlmelegedéstől. Az Optitronic váltó csökkenti a váltó meghibásodásának kockázatát, valamint a motor meghibásodásáét a fordulatszám-kontrollnak köszönhetően. A Renault Trucks D 210, 240, 250 és 280 lóerős változataiba 6AS 1000 típusú Optitronic váltó kerül.
A Renault Trucks a mellékhajtóművek széles, a felépítményezők igényeihez igazodó választékát kínálja a hidraulikus szivattyúk meghajtásához.
A sebességváltó-segédhajtómű egység, amelyet kifejezetten a tűzoltáshoz fejlesztettek ki, automatikus fokozatvisszaváltás funkciót tartalmaz, amely motorfék hatást eredményez. Opcióként a robotváltó beépített motorlassítót is kaphat fékpedállal összekapcsolt vezérléssel.
Ezek a járművek tökéletesen megfelelnek a városi és vidéki tűzoltási feladatok igényeinek.
Renault Trucks D 4×4
Terepes 4×4-es változatban a Renault Trucks 250 és 280 lóerős terepes fecskendős járműveket, vízszállító járműveket és erdőtűzoltó járműveket kínál. A sokoldalúan felhasználható terepes vízszállító járművek teljesítik az EN 1846-1 és 2, valamint az NF S 61-517 szabványok előírásait.
Az erdőtűzoltó járművek a nehéz terepen keletkezett tűz elleni harcban játszanak főszerepet. Megfelelnek az EN 1846-1 és 2, valamint az NF S 61-518 normáknak.
Kitűnő mozgékonyság, nagy teljesítmények, kivételes terepszögek (37 fokos első terepszöggel), ütközés elleni védelem, az előrehaladás képessége viszontagságos körülmények között és nehezen megközelíthető terepen is – ezek a tulajdonságok jellemzik a 4×4-es Renault Trucks D erdőtűzoltó járműveket.
A gyártó a bent ülők védelméről sem feledkezett meg: a fülkét belső biztonsági vázzal erősítették meg, a négy üléshelyhez hárompontos biztonsági öv tartozik, a sérülékeny darabok fokozott termikus védelmet kapnak.
Elektromos előkészítések
A 4×2-es és a 4×4-es járművekre, valamint az egyes felhasználásokra jellemző speciális kialakításon kívül a Renault Trucks D tűzoltó- és mentő járművek szériában tartalmazzák a következő felszereléseket:
– tűzpiros fülke,
– európai előírásoknak megfelelő fülkék,
– színezett, ragasztott szélvédő és színezett üvegek (ragasztott oldalüvegek az erdőtűzoltó változatokban),
– felső rakodóhelyre beépített elektromos vezérlő tábla az alábbi elektromos előkészítésekkel:
• keresőfényszóró
• munkafényszóró
• forgó fény
• sziréna
• adó-vevő
• csomagtér-megvilágítás
• fényjelzések
• szaggatott fény
• villogó fényjelzés elöl
– motorindítás elhagyhatatlan kulccsal,
– kártyaolvasó,
– fehérre fényezett lökhárító,
– fényszóróvédőrács (a 4×4-es változatokon),
– első vontatókengyel- vagy gyűrű,
– kerekes tűzoltó szerszámláda (két kerékékkel),
– kéthengeres légkompresszor.
A többi jármű
A tűzoltási feladatra kialakított Renault Master, Maxity, Renault Trucks D, D WIDE, illetve C és K modellek megfelelnek azoknak a követelményeknek, amelyeket a sürgős mentés és a tűzoltás támaszt.
Ezen belül a Renault Master és a Renault Maxity járműveket kifejezetten a gyors közúti mentésekhez és a parancsnoki feladatokhoz fejlesztették ki.
A Renault Trucks D és C modelleket létrával, hidraulikus egységekkel, tartállyal, emelőkarral, lakott területi és terepes tűzoltáshoz fejlesztették ki, de rendelhetők hozzájuk az ipari területek védelméhez szükséges felszerelések is.
A kifejezetten terepes használatra szánt Renault Trucks K változatokhoz a tűzoltáshoz és az erdőtüzek oltásához szükséges összes felszerelés igényelhető.
Solutions Optifuel: eszközök és szolgáltatások a kisebb fogyasztás szolgálatában
A Renault Trucks tűzoltó járművei felhasználják mindazt a tudást és tapasztalatot, amelyet a konstruktőr az üzemanyag-fogyasztás terén halmozott fel. Ehhez a Renault Trucks hatékony hajtásláncot, csúcstechnikás megoldásokat, valamint a fogyasztáshoz kapcsolódó adatok precíz és helytálló elemzését alkalmazza (Optifuel Infomax).
A Renault Trucks és a tűzoltók: határokon átnyúló történet
A Renault Trucks felépítményezők bevonásával pályázik az algériai tűzoltójármű-beszerzésekre. Az algériai polgári védelem főigazgatósága, amely a helyi igényeket kezeli, bízik abban a tapasztalatban, amelyre a gyártó és felépítményező partnerei szert tettek a mentő- és tűzoltó járművek terén, és amivel kielégíthetők a főigazgatóság megnövekedett igényei. Megsokszorozták a tűzoltó kaszárnyák számát annak érdekében, hogy minél hamarabb reagálni lehessen az egyre nagyobb lakott területeken történő tűzesetekre.
Jelenleg a guruló járműpark közel 1600 Renault Trucks alvázra épített járműből, többségében Midlumokból áll. 2012-ben 430 új alvázat szállított a Renault Trucks Algériába (236 Midlum vízszállító 4X4-es alvázat, 184 Midlum fecskendős jármű alvázat és 10 Kerax alvázat).
Egy másik országban és kontinensen, Chilében, a 35 ezer tűzoltót tömörítő Junta Nacional de Cuerpos de Bomberos de Chile (JNBC) nemzeti szervezet járműparkja 1500, kizárólag Renault Trucks járműből áll. A chilei tűzoltók a legjobban a 4×2-es és a 4×4-es 240.15 Midlum vízszállító tűzoltó modelleket kedvelik. 2007-ben és 2008-ban 118 járművet adott át a márka a helyi tűzoltóknak. 2011 és 2012 között a JNBC flottája 140 új járművel gyarapodott (többek között 10 tonnás, 220 lóerős 4×2-es és 18 t 280 lóerős 4×2-es Midlumokkal).
Forrás: Renault Trucks
.
(Ezt a cikket 532 alkalommal tekintették meg.)