Busz hírek Hírek Iveco Kiállítások Márkahírek

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket

Az Iveco Bus egy teljesen megújult, a vásárlói igények szerint átalakított termékcsaládot mutat be a kortrijki Busworld kiállításon október 18. és 23. között. A vállalat 1200 négyzetméteres standján látható Euro VI-os modellekkel minden eddiginél egyszerűbb üzemanyagot megtakarítani. A kereskedelmi forgalomban kapható autóbuszok mellett új koncepciójárművek tekinthetők meg, valamint tesztvezetésre is lehetőség nyílik. Az Iveco Bus ezen felül folyamatos újító munkáját is bemutatja a jövő közösségi közlekedése terén.

Az iparágban megbízhatóságukról, teljesítményükről és alacsony üzemanyag-fogyasztásukról ismert Tector és Cursor Euro V EEV motorok helyét a nagyobb lökettérfogatú Tector 7 és a Cursor 9 Euro VI motorok veszik át: amíg a Tector esetében 5,9-ról 6,7 literre, addig a Cursor esetében 7,8-ról 8,7 literre nőtt a hengerűrtartalom. Az új erőforrások alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosítanak. A Cursor 8 motorral szemben a Cursor 9 Euro VI szelepfedele alatt a legmodernebb közös nyomócsöves befecskendezési rendszer található, amely megoldással jelentősen csökken a jármű belső zajszintje.

Az erőforrások az FPT Industrial által kifejlesztett és szabadalmaztatott Hi-eSCR (nagy hatékonyságú SCR) technológiáját használják, hogy teljesítsék az új Euro VI normát. A Hi-eSCR kizárólag friss levegő beszívásával teszi lehetővé az optimális égést a motorban. A tisztítást teljes mértékben az utókezelési folyamat biztosítja, így nincs szükség a kipufogógáz-visszavezetésre (EGR). A technológia különösen alkalmas a farmotoros, nagy hűtési igényű buszokhoz, melyeknél az EGR rendszer legalább 30 százalékkal nagyobb mennyiségű hűtés mellett nyújt azonos teljesítményt. A fejlett katalitikus redukciós rendszer továbbá az alacsony átlagsebességű, gyakori megállásokkal megszakított városi használatra is ideális.

A számos szabadalommal védett, innovatív Hi-eSCR technológiával a károsanyag-kibocsátás minden eddiginél egyszerűen csökkenthető le az Euro VI szabványok által előírt szintre. A Hi-eSCR nem igényel összetett alkatrészeket, nem okoz lerakódásokat a motorban és a segédberendezésekben, továbbá jelentős hőterhelés sincsen, amely kisebb tömeget és nagyobb megbízhatóságot biztosít.

Ezek az előnyök és a számos egyéb fejlesztés igazolja, hogy az Iveco Bus az ágazat vezetői közé tartozik. E fejlesztések közé tartoznak az optimalizált és modernizált sebességváltók, de ide sorolható a járművek tömegének csökkentése is, amely 5-10 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosít az Euro V motorokhoz képest (modelltől és felhasználástól függően). Az Iveco Bus Euro VI típuscsaládjának ezen egyszerű megoldásai, valamint a vonzó újítások már eddig is számos vállalati felhasználó érdeklődését felkeltették. A járművekre ez idáig több mint 500 megrendelés érkezett, legutóbb egy svájci tömegközlekedési vállalattól (Post Auto).

Az új Urbanway városi busz 10 százalékkal több utas szállítására képes

Az idei évben, a UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Unió) genfi világkongresszusán bemutatott Urbanway modell új motorral frissül: a keresztirányú Cursor 9 motor helyett  új, hosszirányú Tector 7 erőforrást kapott, így többféle közlekedési hálózat üzemi feltételeinek is képes megfelelni.

A 286 lóerős Tector 7 motorral hajtott Urbanway több mint 800 kilogrammal könnyebb az elődjénél (a 290 lóerős, Cursor 8 motorral felszerelt, 12 méter hosszú Citelis modellnél), így 10 százalékkal több utast képes szállítani, és gazdaságosabban üzemeltethető. Az Urbanway vezetőfülkéjét pedig a legújabb EBSF-irányelvek (European Bus System of the Future – A jövő európai buszrendszer) szerint alakították ki az UITP égisze alatt, így különösen ergonomikus, tágas és kényelmes.

A 13 méteres Crossway távolsági busz 63 ülőhelyet biztosít

A legjelentősebb európai közlekedési vállalatok által használt Crossway Euro VI modell háromféle optimalizált hosszal (10,8, 12 illetve 13 méter) és három különböző változatban érhető el: Low Entry kivitelben autóbuszokhoz és turistabuszokhoz; távolsági verzióban; valamint az Arway/Evadys H Euro V EEV modellek helyére lépő, vegyes útvonalakra tervezett verzióban. A Crossway 13 méteres változata az egyetlen olyan jármű a piacon, amely az adott hosszban 63 ülést, valamint változatlan mozgékonyságot és manőverező képességet kínál.

A sokoldalú és gazdaságosan üzemeltethető Crossway Euro VI biztonságos befektetés, amely tovább erősíti a modell vezető szerepét az akadálymentesség, a kényelem és az irányíthatóság terén. Az Euro VI szabványnak megfelelő motoroknak köszönhetően a zajszint kevesebb mint felére csökkent, amely jelentősen javítja az utastér kényelmét.

Az üzemeltetők már most a „legergonomikusabb vezetőhelynek” tartják a Crossway Euro VI fülkéjét, amelynek hossza a nagyobb elülső túlnyúlásnak köszönhetően további 10 centiméterrel nőtt. A fülke kiváló ergonómiáját emellett új műszerfal és a 65 fokban elforgatható vezetőülés is fokozza.

Az egyedi tervezésű Magelys nagyobb kényelmet és kiváló teljesítményt nyújt

A Magelys Euro VI még jobb kilátást biztosít az utasoknak a környező tájak és városok látnivalóira, így a márka zászlóshajójaként tovább erősíti vezető szerepét a turisztikai ágazatban. A stílusos és dinamikus külsejű turistabusz tágas, kényelmes utastere, valamint a tető két oldalán végighúzódó ablaksornak köszönhető lenyűgöző panorámája egyaránt az utazást ösztönzi. Az Urbanway és a Crossway modellekhez hasonlóan a Magelys is jóval könnyebb elődeinél, és a szabványos alkatrészek használata révén jelentősen csökkent a teljes birtoklási költsége (total cost of ownership, TCO) is.

A Cursor 9 Euro VI motorral felszerelt Magelys modell a különböző felhasználási módokhoz kialakított, választható hátsótengely-áttételeknek köszönhetően, valamennyi vásárlói igénynek megfelel. A nemzetközi üzemeltetők a Magelys csúcskategóriás változatával tökéletes megoldást nyújthatnak a regionális és országos vonalak folyamatban lévő liberalizációjához. A Magelys megfelel a modern közlekedés elvárásainak: növelt sebességének köszönhetően csökkenhetnek a fordulóidők, utastere kifogástalan kényelmet biztosít, az üzemeltetés költsége pedig alacsony marad.

A Magelys ezenkívül számos akadálymentesítési funkciót is kínál, ilyen például a mozgáskorlátozott utasok beszállását segítő emelőlap. A jármű továbbá csúcstechnológiai extrákkal, például Wi-Fi kapcsolattal, bármilyen digitális eszközzel használható 220 V-os és USB-csatlakozókkal, illetve LCD monitorokkal is felszerelhető.

Forrás: Iveco
.

(Ezt a cikket 281 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .