Októberben kezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek között

Jövő hónapban megkezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek között, a 29 kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

M4 Autópálya nyomvonala – Forrás: Wikipédia

A Közbeszerzési Értesítő hétfői száma közli az első szakaszra kiírt nyílt közbeszerzés eredményét. A nyertes – közös ajánlattevőként – a Colas Hungária Zrt. és a SWIETELSKY Magyarország Kft., CHSM Konzorcium néven. A munka eredetileg becsült költsége 38,7 milliárd forint volt, a nyertes – mint a legolcsóbb ajánlattevő – 46,7 milliárd forintért végzi el azt.

A másik ajánlattevő a STRABAG Általános Építő Kft. által vezetett SSD M4-I. Konzorcium, amelynek tagjai: a cseh Subterra a.s. és a lábatlani székhelyű Dömper Kft.

A NIF közleménye szerint az Abony és a Tisza közötti 2×2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű kereszteződés lesz.

A 13 műtárgy összesen 11,3 milliárd forintba kerül. A felüljárók közül három – a 168 méter hosszú Zagyva, a 110 méter hosszú Millér-ér és a 63 méteres Újszász-Szolnok vasútvonal feletti pályahíd – kivitelezési költsége 8,4 milliárd forint. Mivel pályahidakról van szó, mindkét forgalmi irányba külön kell egy-egy hidat megépíteni.

A 13,4 kilométer hosszú munkaterületből 9 kilométer a Zagyva és a Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, így a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, amelynek a kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint. Ez magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is.

A munkaterület megközelítésére a vállalkozónak ideiglenes szállító útvonalakat kell kiépítenie, külön meg kell teremtenie a Zagyva folyón keresztüli átjárást is, hiszen egy több ezres nehézgépjármű forgalmat nem lehet Szolnok belvárosán keresztül vezetni. A folyón történő átjárást vagy a meglévő hidak megerősítésével, vagy új – ideiglenes – átjáró megépítésével lehet biztosítani – áll a NIF közleményében.

A pályaszakaszon az átlagosnál több közműkiváltás lesz, így 15 darab, 22-400 kilovoltos közép- és nagyfeszültségű vezeték áthelyezésére van szükség.

Az úton 30 kilométer hosszan vadvédő kerítést, 4 ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdő telepítést és közel 1 kilométer hosszan zajvédő fal építését végzi el a nyertes vállalkozó.

A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával – fejeződik be a NIF közleménye.

Forrás: MTI  (ghg \ gtr \ gte)
.

(Ezt a cikket 1180 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..