Ford Hírek Kishaszonjárművek Teszt

EGY ÚJ HASZONJÁRMŰ KÍMÉLETLEN TESZTJE, AVAGY HOGYAN ÖREGÍTSÜNK MEG EGY AUTÓT 10 ÉVVEL – 180 NAP ALATT

A Ford minden idők legátfogóbb tesztjének vetette alá a vadonatúj Transit Custom modellt – a 2013-as Év Haszonjárművét – amelynek során a mérnökök 6 hónap alatt 10 évnyi extrém kíméletlen használatot szimuláltak: az 5 millió kilométernek megfelelő tesztsorozaton a több mint 150 profi tesztvezető mellett flottafelhasználók és a Ford mérnökei is részt vettek, akik az autókat a legkülönfélébb körülmények közt – só- és sárfürdőkben, +40 és -40 fok közti hőmérsékleteken – tették próbára. A Transit Custom hat hónapon át megállás nélkül vontatott egy megrakott utánfutót, két hónapon át végsebességen száguldott, és a teszt eredményeképpen a Ford több mint 100 fontos változtatást hajtott végre az autón.

A Transitot megalkotó Ford-mérnökökről köztudott, hogy rajonganak a haszonjárművekért. A vadonatúj, egytonnás teherbírású Transit Custom esetében azonban úgy tűnik, a szerelem pusztító szenvedéllyé fajult: több mint 150 profi tesztvezető mellett flottafelhasználók és a Ford mérnökei is részt vettek azon az 5 millió kilométernek megfelelő, rendkívül kegyetlen tesztsorozaton, amelynek során az autókat a legkülönfélébb körülmények közt tették próbára. A maratoni futáspróbát is tartalmazó tesztek mindössze hat hónap alatt 10 évnyi kíméletlen használatot szimuláltak, amit extrém hőmérsékletek, valamint só- és sárfürdők nehezítettek.

“Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó.” – avat be Barry Gale, a Ford Európa haszonjármű-részlegének főmérnöke. “A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit Custom tette.”

A Ford több mint 600 jármű 10 millió kilométeren át rögzített adatait gyűjtötte össze a világ hét különböző piacáról, ezek az adatok segítettek a tízéves, 240.000 kilométeres kíméletlen használaton alapuló tartóssági célkitűzések kialakításában. A gyorsított tartóssági tesztfolyamat helyszíne a Ford Lommel próbapályája volt Belgiumban, ahol több mint 30 különféle teszt zajlott. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba – egyike azoknak a teszteknek, amelyek mindössze hat hónap leforgása alatt tíz, extrém kemény igénybevételnek megfelelő évet szimuláltak.

Néhány példa a szélsőséges feladatokra

  • Autópálya-sebesség: Két hónapon át tartós non-stop száguldás maximális sebességen
  • Nyolcas: Az autó egy hónapon át megállás nélkül nyolcasokat írt le a pályán
  • A futómű erőssége: 60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek
  • Kátyúk és bukkanók: Az autó 5.200 alkalommal hajtott végig egy kátyús és rázós szakaszon 70 km/órás sebességgel
  • Korrózióvédelem: Az autó durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön hajtott át, utána pedig nagy páratartalmú kamrában ázott – s mindezt 12 héten át

Fejlesztésük során a Transit Custom prototípusai ugyancsak a legkeményebb körülmények közt vizsgáztak: Dubaiban 40 fokos hőségben, Finnországban pedig – 40 fokon bizonyították működőképességüket, és helytálltak a profi flottafelhasználók
hosszú távú tesztjein is.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit Custom 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak.

A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték és megerősítették a motortartó bakokat és a küszöbelemeket. A teszteredményeknek köszönhetően a 2013-as év későbbi szakaszában piacra lépő új Ford Transit és Transit Connect modellek is számos tekintetben tökéletesebbé válnak.

“Akkor alkothatunk igazán erős és robusztus szerkezetet, ha egy haszonjárművet a végletekig, sőt még azon túl is próbára teszünk. A vásárlók ennek közvetlenül is hasznát látják majd a mindennapi használat során, bármilyen kemény munkakörnyezetben is dolgoznak majd ezek az autók.” – teszi hozzá Gale.

A vadonatúj Ford Transit Custom a kategória első modellje, amely ötcsillagos értékelést kapott az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP töréstesztjén; a jármű már kapható a hazai márkakereskedésekben is.

Forrás: Ford
.

(Ezt a cikket 381 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .