Gazdaság Hírek Útdíj

E-útdíj – Együtt-PM: függesszék fel a rendszer üzemeltetését!

Az Együtt-PM azt követeli, hogy függesszék fel a használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) üzemeltetését, javítsák ki a hibákat, állapítsanak meg egy méltányos és a környezeti szempontokat érvényesítő tarifarendszert – írta az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében Jávor Benedek.

Jávor Benedek független országgyűlési képviselő, a Párbeszéd Magyarországért társelnöke nyilatkozik a sajtónak az Országház kupolatermében 2013. július 4-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Jávor Benedek független országgyűlési képviselő, a Párbeszéd Magyarországért társelnöke nyilatkozik a sajtónak. – MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Párbeszéd Magyarországért (PM) társelnöke szerint a tesztelés nélkül bevezetett rendszer “a bevételi kényszertől hajtva kompromittálja” a környezeti szempontból elengedhetetlenül fontos használatarányos útdíjat, miközben súlyos károkat okoz vállalkozásoknak. A független képviselő hozzáteszi: “a mohóságtól hajtva” tesztelés nélkül egyből élesben alkalmazták “az utolsó pillanatban hevenyészett módon felállított rendszert, ami káoszt okozott”. Túlszámlázásokkal, az informatikai rendszer összeomlásával, bonyolult, bürokratikus ügyintézéssel jellemezhető a leginkább az, amit a Fidesz e-útdíj címén összehozott – jelenti ki az Együtt-PM elnökségi tagja.

A használatarányos útdíjfizetési rendszer a hónap elején indult el.

Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége főtitkára egy hétfői sajtótájékoztatón kérte a rendszer átmeneti leállítását. Indoklásként elmondta, a tapasztalataik alapján a rendszer rosszul számláz, és ezzel megkárosítja a vállalkozókat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára aznap egy másik sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a 300 ezer úthasználónak mindössze egy százaléka reklamált az e-útdíj bevezetésének első hetében, de a fedélzeti eszközök szaporodásával a problémák csökkennek.

Völner Pál közölte azt is: az első heti útdíjbevétel meghaladta a 2,8 milliárd forintot, a díj nagysága versenyképessé teszi a vasutat a közúti szállítással szemben. A rendszer pozitív hatása az is, hogy a nyugati határ mentén haladó teherautóknak nem éri meg kitérőt tenniük Ausztriából Magyarországra az olcsóbb úthasználat miatt – tette hozzá az államtitkár.

Forrás: MTI  (bnd \ bzt \ blz)
.

(Ezt a cikket 350 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .