Gazdaság Hírek Logisztika Szervezetek hírei Útdíj

E-útdíj – A bevezetés elhalasztását kéri az MLBKT

Az elektronikus útdíj-rendszer bevezetésének legalább egy hónapos elhalasztását javasolja a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) a vállalatok, vállalkozók megfelelő felkészülése érdekében.

ORFK Légi felvétele: H.Szabó Sándor
ORFK Légi felvétele: H.Szabó Sándor

A szervezet pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a bevezetés előtt álló rendszer jelenlegi formájában várhatóan komoly problémákat fog okozni a szállításokban. Ezért kérik a halasztást, illetve azt, hogy a bevezetéskor legyen tesztüzem, amelynek ideje alatt – javaslatuk szerint három hónapig – alkalmazzanak enyhébb büntetési tarifát a hatóságok.

Az MLBKT hangsúlyozza: szakmailag megalapozottnak tartja a használatarányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését. Egyetért azzal, hogy az európai irányelveknek megfelelően a szállítási tevékenységekben is a lehető legnagyobb mértékben biztosítani kell a versenysemlegesség elvét, és azt is támogatja, hogy a használó és a szennyező fizesse meg az infrastruktúra költségeit.

Kiemelten fontosnak tartja a szervezet a környezettudatos logisztika támogatását és egyetért a kormány elképzelésével, amely korlátozza a forgalom gyorsforgalmi és főutakról alacsonyabb rendű utakra való átterelődését – írják közleményükben.

Az MLBKT szerint ugyanakkor a jelenleg bevezetés előtt álló megoldás még nem teljesen kimunkált szakmailag, és a megvalósítás számos gyakorlati kérdése nyitott. A vállalkozások jelenleg súlyos információhiányban szenvednek, a szervezethez több mint négyszáz kérdés érkezett az elmúlt héten.

Az MLBKT fontosnak tartja, hogy sikeres legyen az elektronikus, használatarányos útdíj-rendszer bevezetése. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer, akkor az információhiány miatt július 1-jétől várhatóan kaotikus helyzet alakul ki a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban – közölte a szervezet.

Forrás: MTI  (gká \ gpp \ gkp)
.

(Ezt a cikket 317 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .