Elkészült az ófehértói autópálya-mérnökség és rendőrség telepe az M3-as autópálya Nyíregyháza és Őr közötti szakaszán
Átadták az Ófehértói Autópálya Mérnökséget és az autópálya-rendőrség új telepét az M3 autópálya Nyíregyháza és 49. sz. főút közti szakaszának 254. kilométerszelvényében, 2013. június 18-án. Az ünnepségen beszédet mondott Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.
Az Ófehértói telepen az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai egy 695 négyzetméteres új épületben dolgoznak majd. Járműveik tárolását és karbantartását egy 1832 négyzetméteres műhely és garázs szolgálja, a telepen továbbá 833 négyzetméteren hidegraktár, 1024 négyzetméteres sótároló és több mint kétszáz négyzetméter egyéb tároló is helyet kapott. Az autópálya-rendőrség új őrse 409 négyzetméteren épült meg.
A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg nettó 1,15 milliárd forint értékben. A telep kivitelezője a Grabarics Kft., tervezője KASIB Mérnöki Manager Iroda Kft.
Egy autópálya működtetéséhez elengedhetetlenül fontos a mérnökségi és az autópálya rendőrségi telep megléte. A sztráda üzemeltetéséhez tartozik az utak tisztán tartása, a hidak időszaki vizsgálata, a híd- és szalagkorlátok karbantartása, a KRESZ táblák cseréje is. A téli időszakban kiemelt feladat a hótorlaszok megszüntetése és a síkosság elleni védelem. A baleseteknél a diszpécserszolgálat segíti az utazókat, szükség esetén a forgalmat is a mérnökség munkatársai terelik el rendőrségi irányítás mellett.
Az M3 autópálya Nyíregyháza-49. sz. főút közötti szakasz ideiglenes forgalomba helyezése 2013. január 16-án megtörtént. A Budapest és Vásárosnamény irányból érkező forgalom eddig az M3-4911-403 csomópontrendszer bal és jobb oldali gyűjtő-elosztó (kollektor) pályáin haladt keresztül a csomóponton.
A csomópont hiányzó forgalomtechnikai elemeinek kiépítése 2013. június 17-én lezárult, a főpálya már átjárható, megszűnt a sebességkorlátozás. Az M3-4911-403 j. csomópontrendszer teljes értékűvé vált, biztonságosabb, gyorsabb átjutást biztosítva a közlekedők számára.
Völner Pál az átadáson kifejtette: „Másfél évtizede több mint 4 óra alatt juthattak el az autósok Vásárosnaményból a fővárosba. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően mára az utazási idő másfél órával rövidült. A Kormány megfelelő egyensúlyt tart az építkezések és a karbantartás között: a közútkezelő idén összesen 10,44 milliárd forintos támogatásból 108 kilométernyi erősen leromlott állapotú mellékutat újít fel Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.”
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)
Forrás: kormany.hu
.
(Ezt a cikket 588 alkalommal tekintették meg.)