Amarok Wörthersee tanulmány – A „Power-Pick up”
Világpremierként mutatta be a Volkswagen a Wörthi-tónál 270 lóerős „Über-Amarok” tanulmányát. E különlegesség XL-méretű „SingleCab” szimpla fülkéjével, közel 6 centiméteres sárvédő-szélesítéseivel és 80 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszériájával nem csupán ránézésre vérbeli erőgép. A hannoveri „Power Pick up” ugyanis valóban bőséges erőtartalékokra hagyatkozhat: háromliteres, V6-os TDI-erőforrása 200 kW (272 LE) teljesítményt produkál, óriási, 600 newtonméter forgatónyomatékát pedig nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék hajtás felé.
E tekintélyes vonóerővel a tanulmány álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Semmiképp sem rossz egy olyan autótól, amely 3,5 négyzetméteres rakfelületén egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart – vagy némileg gyakorlatiasabban: két euro-paletta – számára is elegendő helyet kínál. A Volkswagen Haszonjárművek igazi igáslováról van szó – ez esetben különös hangsúllyal a „lovakon”.
Minden idők legerősebb Amarokja teljesen átdolgozott külső és belső felszereltséggel érkezik. A Volkswagen Haszonjárművek tervezői ugyanis pontosan összehangolt fejlesztésekkel tették egészen egyedülállóvá a Wörthi-tavi tanulmány autót, miközben maradéktalanul megfeleltek a 272 lóerős V6-os TDI-motor műszaki követelményeinek. A Wörthi-tavi Amarok elejének a sima burájú, krómbetétes „Bi-Xenon” fényszórók adnak egyéni stílust, amelyeket vizuálisan a hűtőrács masszív, matt fekete, krómbetétes lamellái kötnek össze, miközben a lökhárító alján három, szintén fekete lamellázatú légbeömlő nyílás húzódik. Mindennek közepén a tekintélyes méretű Volkswagen-embléma helyezkedik el. Oldalról rátekintve a Wörthersee Amarok integrált szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított, folyamatosan végighúzódó küszöbszélesítéseiről, illetve vörös fóliázásáról ismerhető fel. Mindenekelőtt azonban 295/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, „Gunmetal” árnyalatú, 22 colos keréktárcsái és a fülke mögötti, ugyancsak „Gunmetal” színű stílusos borulókeret (Styling Bar) dominálnak az impozáns sziluettben. Az Amarok e csúcsmodelljét hátulja is egyértelműen megkülönbözteti a sorozatgyártású kivitelektől, szénszál-erősítésű műanyag diffúzora, két kívülre tolt kettős kipufogó-végcsöve és elsősorban új fejlesztésű, sötétített hátsó lámpái révén. Utóbbiak rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal (LED) működnek, sötétben is jól felismerhető grafikát produkálva.
A belső térben szervesen folytatódik a GTI-találkozóhoz illő fekete-vörös-fehér színkoncepció, az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra-széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk- és carbon-bőr borítja. Egyéni stílusjegyek a vörös díszvarrások és az „Alu brushed Optik” dekor betétek is. Az ugyancsak fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek tájékoztatnak a motor pillanatnyi forgatónyomatékáról és töltőnyomásáról, miközben a stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt. S ahogyan egy ilyen show-modellhez illik, a tervezők nemcsak kívül, hanem utasterében is gondoskodtak a megfelelő akusztikai élményekről. A nyolc col képátlójú érintőképernyővel vezérelhető infotainment rendszer kiemelkedő teljesítményét 2×380 wattos hűtött végfokok (direct mode) és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adják.”
Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.
(Ezt a cikket 326 alkalommal tekintették meg.)