Gazdaság Hírek Közút

Völner: a nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése

A nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése, biztonságosabb és kényelmesebb lesz az ország legforgalmasabb tranzitútja – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton az M0-s autóút 6-os főúti kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón.

Egy 80 tonnás, 8 méter széles betonozógép dolgozik az M0-s autóút déli szektorának bővítésén a 6-os számú főút csomópontjánál 2013. április 27-én. MTI Fotó: Bruzák Noémi
Egy 80 tonnás, 8 méter széles betonozógép dolgozik az M0-s autóút déli szektorának bővítésén a 6-os számú főút csomópontjánál 2013. április 27-én. MTI Fotó: Bruzák Noémi

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő – több mint hat kilométeres – szakaszt pedig szeptemberben adják át.

Az útszakaszon kétszer három sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége – mondta -, mert a nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett.

Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak. A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.

Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szektorának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.

Forrás: MTI (hda \ hgp \ blz)
.

(Ezt a cikket 246 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .