Busz hírek Hírek Környezetbarát

BKK: érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben

A BKK vezérigazgató-helyettese szerint, bár még viszonylag drága a környezetbarát technológia a közösségi közlekedésben, illetve nincs több dugó mint tíz éve, mégis “érdemes nyitni” az alternatív hajtású, környezetbarát járművek irányába.

img_20130321_110143
Földgáz üzemű MAN autóbusz

Somodi László szerdán, a fővárosi közlekedés fejlesztéséről szóló budapesti konferencián azt mondta, plusz pénz nincs a budapesti közösségi közlekedés járműflottájának cseréjére alternatív meghajtású modellekkel, de bíznak abban, hogy “kapcsolt támogatásokkal” előre lehet lépni.

Mint mondta, a gyártók szerint a földgázüzemű és az elektromos, vagy hibrid meghajtású járművek megtérülési ideje 5-8 év lehet, de ezek beszerzése drágább, mint a hagyományos, dízelüzemű járműveké. Ha erre a különbözetre lenne finanszírozás, akkor több ilyen jármű beszerzése is elindulhatna. Hozzátette ugyanakkor, hogy folyamatban van egy olyan kormányzati program, amely földgázüzemű buszok megvételét segíti.

A vezérigazgató-helyettes kitért a kötöttpályás közlekedés javítására is. Elmondása szerint a budapesti közösségi közlekedést használók több mint a fele ilyen járművekkel utazik, ezért alapvető fontosságú az infrastruktúra megújítása. Ezek között említette az 1-es és a 3-as villamos vonal felújítását, illetve a budai fonódó villamosprojektet is.

A 4-es metró beruházásával kapcsolatban megjegyezte: a problémák miatt mindenki megijedt a metróépítéstől, pedig később is szükség lesz vasúti infrastruktúra építésére. Már vannak források például tervek elkészítésére a kisföldalatti felújításával, meghosszabbításával, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekapcsolásával, az észak-déli gyorsvasúttal (5-ös metró), és a 3-as metró felújításával kapcsolatban is.

Ujvári Éva, a BKK projektirányítási vezetője a városfejlesztéssel összefüggő nagyberuházásokról a konferencián elmondta, azoknál elsődleges szempont az akadálymentesség, a környezetterhelés csökkentése, a gyalogos és a kerékpáros kapcsolatok erősítése. Ebbe illeszkedik a Károly körút, a Március 15. tér, a Széll Kálmán tér és a Ferenciek tere átépítése is. Utóbbival kapcsolatban megjegyezte: törekednek arra, hogy a buszsávok az eredeti terveknek megfelelően a középső sávban legyenek, de tisztázni kell a megvalósítás feltételrendszerét.

Forrás: MTI  (btiv \ bri \ hgp)
.

(Ezt a cikket 249 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .