Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben

A Volkswagen Haszonjárművek összesen 550.370 (2011: 528.900; +4,1 százalék) kisáruszállító transzporter és pickup átadásával a 2012-es gazdasági év során rekordszintre növelte kiszállítási volumenét. Forgalma ez idő alatt 9,450 milliárd euróra (2011: 8,985 milliárd euró; +5,2 százalék) nőtt, míg működési eredménye 421 millió euró (2011: 449 millió euró; -6,1 százalék) lett. 

Mint Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának szóvivője kiemelte: „Háttérben a nyugat-európai adósságválsággal, amely az előző év folyamán mindvégig nagyban befolyásolta a könnyű haszonjárművek piacának alakulását, ez több mint kielégítő eredménynek számít. Az egyes modellsorozatok közül az Amarok és Crafter értékesítése mutatott átlag feletti növekedést, míg a Caddy és a T5 kismértékben előző évi volumene alatt, illetve felett produkált. Az pedig Amarok a tavalyi év során egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek értékesítési növekedésének motorjául szolgált” – emelte ki Eckhard Scholz

Kiszállítások – 2012 

Az Amarok értékesítése világszerte 26,7 százalékkal, összesen 84.100 (2011: 66.400) darabra bővült. A Crafter kiszállításai világszerte 24,0 százalékkal, 49.200 (2011: 39.700), míg a T5 sorozaté 2,9 százalékkal, 160.300 (2011: 155.800) járműre nőttek. A Caddy forgalom 5,9 százalékkal, 151.100 (2011: 160.600), a Saveiro családé pedig 2,3 százalékkal, 79.400 (2011: 81.200) darabra esett vissza. A T2 26.200 (2011: 25.100) darabos értékesítési volumene 4,4 százalékos emelkedést mutatott.

Határozott növekedési impulzusok érkeztek Kelet-Európa, illetve Dél-Amerika és az ázsiai/csendes-óceáni térség piacairól. Dél-Amerikában 7,9 százalékkal több, összesen 148.100 (2011: 137.300) könnyű haszonjárművet és pick upo-t vehettek át a márka ügyfelei. Afrikában a Volkswagen Haszonjárművek 17,7 százalékkal, 19.700 (2011: 16.700) darabra növelte eladásait. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban 61,9 százalékkal nőtt a kiszállítások volumene, s 19.000 (2011: 11.700), míg Kelet-Európában 14,2 százalékos bővüléssel összesen 41.700 (2011: 36.500) jármű talált gazdára 2012 folyamán.

Mint azt a szóvivő elmondta, Nyugat-Európa számos piacán drasztikusan csökkent a könnyű haszonjárművek iránti kereslet, s minden márkát tekintve összességében közel 11 százalékkal kevesebb kisáruszállító, transzporter és pick up járművet helyeztek újonnan forgalomba, mint a 2011-es év során.

A piacok alakulása és új forgalomba helyezések – 2012

 Az említett piaci trendek hatásai alól a Volkswagen Haszonjárművek sem mentesülhetett teljes mértékben, ám a teljes piacot jellemző mértékű visszaeséstől igen. Nyugat-Európában (Németországgal együtt) a márka kiszállításai így 1,8 százalékos csökkenéssel 284.300 (2011: 289.800), míg Németországban 1,6 százalékkal, 123.100 (2011: 125.200) darabra mérséklődtek.

Ezzel egyidejűleg a márka sikerrel bővítette piaci részesedését, így a Volkswagen Haszonjárművek a kisáruszállítók, transzporterek és pick up-ok értékesítésének 18,3 százalékos részesedésével nem csupán megszerezte a 2012-es európai új forgalomba helyezési statisztika első helyét, hanem 1,7 százalékpontnyi növekedéssel tovább erősítette pozícióját. A Volkswagen Haszonjárművek Németország piacán is meghatározónak bizonyult 2012 folyamán, ahol az előző évhez képest 1,4 százalékponttal, összesen 33,9 százalékra növelte részesedését. Az egyes modellek új forgalomba helyezési adatai is meggyőzőek: a T5 és a Caddy Európában éppúgy éllovas, mint Németországban. Az Amarok Németország legnagyobb darabszámban forgalomba helyezett pick up-ja, de európai viszonylatban is sikerrel tör egyre feljebb és a Crafter szintén jelentős arányban képviselteti magát kategóriájában.

Pénzügyi mutatók – 2012

A Volkswagen Haszonjárművek forgalma 5,2 százalékkal bővült a 2012-es év során, s összesen 9,450 milliárd eurót (2011: 8,985 milliárd euró) tett ki. A működési eredmény 421 millió eurót (2011: 449 millió euró) tett ki, így a márka a nehéz piaci körülmények ellenére is valaha elért második legjobb működési eredményét könyvelhette el.

Kitekintés a 2013-as évre

A 2013-as esztendő célkitűzéseit így vázolta fel a márka igazgatótanácsának szóvivője, hogy: „Továbbra is ki kívánjuk aknázni a növekedés minden Európában adódó lehetőségét, miközben biztosítani kívánjuk itteni vezető pozíciónkat.” Mindez azonban – mint elmondta – csakis az egyes modellsorozatok bővítésével és következetes fejlesztésével lehetséges, amelyek így még vonzóbbakká válhatnak az ügyfelek számára. Ennek kapcsán számos különleges modell érkezését is bejelentették, ilyen például az Amarok Canyon, a Cross Caddy, a Caddy Jako-O és a Transporter Edition.

A márka vezetése éppúgy tudatában van a mind nagyobb kihívást jelentő európai piaci környezetben az egyre fokozódó versenynek, mint annak, hogy még korántsem ért véget a bizonytalanság időszaka, s egyelőre ezzel kapcsolatos fordulópont sem tűnt fel a láthatáron. Ezzel egyidejűleg a vetélytársak a Caddy és a Transporter szegmensében új termékekkel jelennek meg a piacon. „Komolyan vesszük e kihívásokat, s új termékpolitikájával a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is gőzerővel dolgozik a megfelelő válaszokon” – emelte ki a márka igazgatótanácsának szóvivője. Különösen érvényes mindez a Crafter utódjára: „Intenzíven fejlesztjük a Crafter utódját, amelynek gyártási helyszínéről még nem született döntés” – jelentette ki Eckhard Scholz.

Aktuális modellcsaládjaival, s azok jövőbeni generációival tehát a Volkswagen Haszonjárművek kedvező pozícióból indulhat nemzetközi piaci részesedései további növeléséért. Továbbra is érvényes az új piacok feltárásának politikája, amelyben a Volkswagen Haszonjárművek már eddig is különösen erősnek bizonyult, elsősorban Dél-Amerikában, és a közeljövőben a márka további piacokat is fel kíván kutatni, például Kínában, illetve Észak-Amerikában. A Volkswagen Haszonjárművek egyértelműen növekedési pályán halad, amit intenzíven kíván a jövőben is folytatni. A vállalatcsoport haszonjármű-üzletágában létrejövő együttműködések eredményeképpen a közös piaci fellépések terén is új lehetőségek adódnak. A márka világszinten is tovább tervezi növelni piaci részesedését, mégpedig a megfelelő időben a megfelelő termékekkel jelentkezve, s a megfelelő piacokon megjelenve.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 261 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?