Hírek Márkahírek Volvo

Jobb légminőség a Volvo FH vezetői számára

Jelentős fejlesztéseket végzett a Volvo Trucks az új Volvo FH fülkék légminőségének javítása érdekében, elsősorban kevesebb kémiai vegyületet tartalmazó illetve kibocsátó textíliák és más alkatrészek alkalmazásával. A fejlesztések eredményeképpen a fülkebeli levegő lényegesen tisztább lehet a külső forgalmas környezeténél.

Új Volvo FH belső

„A fülkében alkalmazott anyagok károsanyag-kibocsátásának minimálisra mérséklése állt a fókuszban, emellett a légkondicionáló berendezés segítségével igyekeztünk elejét venni a külső részecskék bejutásának is. E módszerekkel jelentősen sikerült csökkenteni a fülkében a kellemetlen szagokat, valamint a részecskék és olyan szerves vegyületek jelenlétét, mint például a formaldehid” – emelte ki Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi igazgatója.

Új Volvo FH belső

Rögzített emissziós határértékek

A vezetőfülke légminősége immár sok éve szerves része a Volvo Trucks kutatási és fejlesztési tevékenységének, s mindinkább középpontba került az elmúlt évtized során. Az utóbbi években e munkát a Volvo FH sorozat kifejlesztésével közösen koordinálták.

„Tekintve, hogy sok vezető akár napi húsz órát is járműve fülkéjében tölt, hosszú távú fuvarozásra készült új teherautó-családunk ideális ezen újszerű, teljes körű megközelítés bemutatására is” – hangsúlyozta Hannele Nurmi, a Volvo Trucks anyagszabályzási specialistája. „Minden részletre kiterjedő eljárásunk eredményeképpen az egyes szerves anyagokra a fülkék összes belső anyaga tekintetében konkrét határértékek születtek. Ennek során beszállítóinkkal is szorosan együttműködtünk, így biztosítva célkitűzéseink megvalósulását.”

Új Volvo FH belső

Kizárólag az „Oeko-tex standard 100″ szerinti textíliák

Bizonyos szerves anyagok (Volatile Organic Compounds; VOC) kibocsátása az utastér szövetanyagaiból általános probléma az autóiparban. Sok esetben erős felmelegedés vagy intenzív napsugárzás hatására még intenzívebbé válik az emisszió.

A Volvo Trucks többféle módon közelítette meg a problémát. Elsőként minden gyulladás-gátló anyagot eltávolítottak az új FH sorozat fülkéinek szövetanyagaiból, a tűzvédelmi előírásokat az egyes textíliák vastagabb és sűrűbb szövésével teljesítették. Minden szövet megfelel a globális „Oeko-tex standard 100″ szabvány előírásainak, vagyis semmilyen vegyületből nem tartalmaznak veszélyes mennyiséget.

Új Volvo FH belső

Az üléseken, a kormánykeréken és a különböző belső díszítőelemeken alkalmazott műanyagok és bőrfajták mérgező vegyi anyagait kevésbé ártalmasakkal váltották ki, emellett a bőrök cserzését krómmentes eljárással végezték. Mindennek eredményeképpen nem csupán a VOC-emissziót sikerült jelentősen csökkenteni, hanem az allergiás reakciók veszélyét is.

A környezetből a fülkébe hatoló részecskék számának mérséklése érdekében, a beszívott levegő két aktívszűrő kombinációján halad keresztül, amelyeket kifejezetten e kisméretű szennyezők mennyiségének minimálisra csökkentése jegyében alakítottak ki.

„Ügyfélkörünkben végzett felméréseinkből ismert, hogy egyes vezetők különösen érzékenyek ezen anyagokra, amelyek akár allergiás reakciókat is kiváltanak belőlük. Az új FH sorozat fülkéivel e járművezetőknek is segíteni kívánunk e problémák mérséklésében” – fejtette ki Hannele Nurmi.

Új Volvo FH belső

Szigorú tesztek

Az eredmények ellenőrzésére a Volvo FH teljes fülkéjét magas hőmérsékleten (40 és 65 Celsius fok) alapos laboratóriumi teszteknek vetették alá.

„E vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy töredékére csökkent a fülke levegőjében jelenlévő szerves anyagok mennyisége, vagyis az új FH vezetői lényegesen tisztább és egészségesebb környezetben dolgozhatnak. Következő célkitűzésünk, hogy ezen eredményeinket teljes tehergépkocsi-palettánk megújítása során felhasználjuk. Jövőbeli törekvéseink szerint a szerte a világon értékesített minden Volvo tehergépkocsiban azonosan magas színvonalú légminőséget szeretnénk biztosítani” – jelentette ki Lars Mårtensson.

Forrás: Volvo Hungária
.

(Ezt a cikket 741 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .