DAF Hírek Márkahírek Statisztikák

Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben

Piacvezető hely a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében és a második legnagyobb tehergépkocsi-márka az Európai Unióban.

Tavaly a DAF Trucks tovább erősítette pozícióját az európai tehergépkocsi-piacon. A DAF rekord mértékű, 16 százalékos piaci részesedésével a nehézkategóriában (16 tonna feletti össztömeg) jelenleg a második legnagyobb nehéz-tehergépkocsikat gyártó márka az Európai Unióban *. Sőt, a DAF 19,1 százalékos részesedéssel piacvezető a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében.

A DAF 16,0 százalékos piaci részesedésével tovább erősítette pozícióját az európai nehéztehergépkocsi-piacon 2012-ben (2011: 15,5 %). Így jelenleg a DAF a második legnagyobb tehergépkocsi-márka az Európai Unióban, piacvezető Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon, míg a legnagyobb import márka Németországban. A DAF 19,1 százalékos piaci részesedéssel vezető pozíciót tölt be a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében.

Az Európai Unióban 2012-ben a nehézkategóriás tehergépkocsik teljes piacát 222 ezer jármű tette ki, ami körülbelül kilenc százalékos visszaesést jelent a megelőző évhez képest, amikor is 242 500 tehergépkocsit helyeztek forgalomba ebben a szegmensben. A DAF várakozásai szerint idén 210 000 – 250 000 nehéz-teherautót értékesítenek majd az európai piacon. A könnyűkategóriában – ahol a DAF az LF típussal képviselteti magát – az európai tehergépkocsi-piac 55 300 járműre esett vissza 2012-ben, de az előrejelzések szerint 2013-ban némi növekedés várható, mivel sok ügyfél vélhetően igyekszik majd Euro 5-ös járműveket beszerezni még az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2014-es életbe lépése előtt. A DAF piaci részesedése a 6-16 tonnás kategóriában a 2011-ben elért 9,0 százalékról 2012-ben 11,5 százalékra nőtt, ami szintén új rekordnak számít.

Növekedés az Európai Unión kívül

A DAF az Európai Unión kívül úgyszintén tovább erősítette piaci helyzetét, ahol több mint 6100 CF és XF járművet adott át az ügyfeleknek tavaly (2011: 5600). Marokkóban megkezdődött a CF helyi összeszerelése, míg Tajvanban elindult az LF helyi összeépítése. Tajvanban egyébként a DAF harminc százalékos piaci részesedéssel piacvezető az európai márkák körében. Oroszországban 2012-ben 2750 járművet értékesített a holland gyártó, azaz közel nyolcszor annyit, mint 2010-ben, 13,3 százalékos piaci részesedést elérve a nehézkategóriában a nyugat-európai márkák között. A DAF a későbbiekben is tovább erősíti majd jelenlétét Európán kívül, például Dél-Amerikában. Ponta Grossa (Brazília) városában terv szerint halad a DAF új összeszerelő üzemének az építése, a termelés elindítását az idei év végére tervezik.

Fejlett szállítási hatékonyság (ATe)

„Büszkék vagyunk arra, hogy megtartottuk piacvezető helyünket Európában a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében. Emellett a második helyezést értük el a nehéz-tehergépkocsik európai piacán, ami jól mutatja, hogy ügyfeleink mennyire értékelik a teherautóinkat.” – mondta Ron Bonsen, a DAF Trucks NV igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Kiváló visszajelzéseket kapunk ügyfeleinktől az Euro 5 ATe járműveinkkel kapcsolatban, amelyek élen járnak az üzemanyag-hatékonyság és a kis üzemeltetési költségek terén. A DAF sikere továbbá a professzionális márkakereskedői hálózatnak és a szolgáltatások teljes körű kínálatának – köztük a PACCAR Parts alkatrészellátásnak és a PACCAR Financial gyári hátterű finanszírozásnak – is köszönhető. A PACCAR Financial az új DAF járművek értékesítését támogatva rekord mértékű, 27 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben.”

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 319 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .