Volvo Trucks: Hosszútávon megtérül a jó tanács
A Volvo Trucks új Fuel Advice szolgáltatása segít az ügyfélnek üzemanyagot megtakarítani. A fuvarvállalat a rendelkezésére álló saját üzemanyag-tanácsadójával megtervezheti, megbeszélheti, csökkentheti és nyomon követheti az üzemanyag-fogyasztást. És tartósan fenntarthatja a remek eredményeit.

Az üzemanyagköltségek a fuvarvállalatok kiadásainak 25-35 százalékát teszik ki. Az értékes gázolajcseppek elpazarolása gyakorlatilag ugyanaz, mintha hagynánk, hogy füstként távozzon a vállalat nyeresége a kipufogón.
Ezzel a helyzettel már régóta tisztában van a Volvo, és keményen dolgozik a javításán. Ezért kínál a Volvo már hosszú évek óta olyan lehetőségeket, mint a Dynafleet Üzemanyag és Környezetvédelem opciója, a speciális Üzemanyag-menedzsment szolgáltatás, illetve a takarékos járművezetési tréningek.
A Volvo Trucks üzemanyag-menedzsment vezetője, Mikael Lidhage szerint:
„Sok ügyfél próbálkozott saját erőből, de csak rövidtávú eredményeket értek el. Több támogatásra volt szükségük a nyomon követési fázisban. A Fuel Advice révén segítséget nyújtunk a fuvarvállalatok számára üzemanyag-fogyasztásuk csökkentéséhez és az eredmények fenntartásához egyaránt.”
Rámutat, hogy a Fuel Advice a kis fuvarvállalatoknál is lehetővé teszi a személyes tanácsadást, és biztosítja számukra a saját üzemanyag-tanácsadó szakembert.
„Eddig elsősorban a nagy flottával rendelkező vállalatoknak volt lehetőségük erre.”

Személyi tanácsadó
Az ügyfél saját üzemanyag-tanácsadó szakértőt kap, aki közeli kapcsolatot tart fenn a fuvarvállalat üzemanyag-menedzsereivel. A tanácsadó számos különféle tekintetben figyeli meg és elemzi a járművezetők vezetési stílusát, a Volvo Üzemanyag-hatékonysági pontszámok alkalmazásával.
Az ügyfél megelőző iránymutatást, illetve gyakorlati tippeket is kap az üzemanyagköltségek csökkentésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig a nyomon követés megtervezésében és felépítésében is segítséget kap.
A cél az üzemanyag-megtakarításért tett lépések minőségének javítása, valamint az ügyfél támogatása úgy, hogy az alkalmazott lépések könnyebben értelmezhetők és kezelhetők legyenek.
Mikael Lidhage szerint sok múlik az ügyfél elhivatottságán, és azon, hogy a fuvarvállalat kijelöl-e egy felelőst az üzemanyag-takarékossági kérdés kezelésére, aki aktív szerepet játszik a folyamatban.
„Időt takarítunk meg az ügyfél számára, és kialakítjuk a fuvarvállalat üzemanyag-felhasználásának hosszútávú csökkentéséhez szükséges ismeretanyagot. Mondhatjuk, hogy a Fuel Advice az ügyfél és a Volvo közös vállalkozása, és csak az együttesen végzett munkával érhetünk el sikert.”
A tanácsadó minden hónapban küld egy összefoglalót a járművezetők teljesítményéről, és arról, hogy miként fejlesztették üzemanyag-takarékos vezetési képességüket. Ez az összefoglalás egy hosszabb időtartamra vetített trendet is jelez. A fuvarvállalat emellett elemzéseket és tanácsokat kap a járművezetők teljesítményének javításához, valamint egyéb javaslatokat az üzemanyag-hatékonyság további fokozásához.
Ha egy járművezető hirtelen oly módon változtatja meg vezetési stílusát, amely gyors visszajelzést és esetleg lépéseket igényel, a fuvarvállalat üzemanyag-menedzsere külön üzenetet kap erről a szükséges információkkal.
A havi kimutatások megérkezésekor azokat el kell olvasni, meg kell tenni a szükséges lépéseket és tájékoztatni a járművezetőket az esetleges változásokról.

Válaszok
Az ügyfél lehetőséghez jut arra, hogy kapcsolatba lépjen az üzemanyag-tanácsadóval. A kapcsolatfelvételre általában emailen kerül sor, amely során a tanácsadó megválaszolja a kérdéseket és tanácsokat nyújt. Az, hogy beszélgethet, kérdéseket tehet fel és segítséget kérhet valakitől, aki rálátással rendelkezik a fuvarvállalat üzemanyag-takarékossági stratégiájára, előnyös az üzemanyag-takarékossági felelős, valamint a vállalat üzemanyagköltség-csökkentési lehetőségeire nézve egyaránt.
Mikael Lidhage megjegyzi, hogy még a kisebb fuvarvállalatok is saját üzemanyag-tanácsadóhoz juthatnak.
„Egy elhivatott és céltudatos, járművezetőivel és a Volvo üzemanyag-tanácsadóival egyaránt kommunikációra nyitott ügyfél átlagosan 3-5 százalékkal csökkentheti üzemanyagköltségeit a Fuel Advice segítségével” – mondja.

Egy webalapú eszköztár
Az ügyfél elhivatottsága rendkívül fontos a sikerhez, akár csak az üzemanyag-takarékossági felelős elkötelezettsége, aki létfontosságú szerepet tölt be a folyamat felgyorsításában, illetve a többi alkalmazott bevonásában és motiválásában.
Az üzemanyag-takarékossági menedzsert a Fuel Management Toolbox segíti, egy web alapú eszköztár olyan termékjellemzőkkel, amelyek bővítik az üzemanyag-megtakarítással kapcsolatos ismereteit. Ezzel a rendszerrel a Volvo megosztja az üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos sokéves tapasztalatait. Emellett inspirációt, iránymutatást és gyakorlati információkat biztosít az üzemanyag-megtakarítás elérésének, majd pedig fenntartásának legjobb és legegyszerűbb módszereiről.
Mikael Lidhage hangsúlyozza, hogy a hosszútávú üzemanyag-megtakarítást folyamatosan gondozni kell.
„Mert másképpen idővel gyakran csorbulnak az eredmények. Noha a Volvo biztosít az ügyfél számára egy üzemanyag-tanácsadót, mégis az ügyfélnek kell vállalnia a felelősséget, valamint elvégeznie a munka legfontosabb részét. A fuvarvállalat felső vezetésének is részt kell vállalnia, és támogatnia kell a folyamatot” – mondja.
A legfontosabb tényezők a következők:
- Megismerni az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló tényezőket.
- Megismerni a vezetési technikák üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatását.
- Elsajátítani a Volvo Üzemanyag-takarékossági pontszámainak rendszerét, és alkalmazni azt az üzemanyag-megtakarítási folyamat során.
- Biztosítani, hogy a fuvarvállalat üzemanyag-takarékossági felelőse tisztában van a szerepével, és a rendszer által neki nyújtott lehetőségekkel.
Szöveg: Marianne Ovesen
Forrás: Volvo Trucks – Globetrotter magazin
.
(Ezt a cikket 374 alkalommal tekintették meg.)