Új Partner Electrique: 100 százalékig Partner, 100 százalékig elektromos
Az új elektromos Partner felelősségteljes mobilitást és egyedülálló vezetési komfortot kínál, miközben semmit nem áldoz fel a Partner népszerűségét megalapozó erényekből: a mércének számító variálhatóságból és praktikusságból, valamint a kategóriában előkelő helyen álló raktérfogatból.
A 2012 szeptemberében megrendezendő Hannoveri Autószalonon kerül sor a Prologue világpremierjére, amely az új elektromos Partner 2013 második negyedévében kezdődő forgalmazását harangozza be.
Az elektromos technika legjava
A 2012-ben modellfrissítésen átesett új Partner hagyományos motorokkal felszerelt változatait már most is a mértéktartó fogyasztás és emisszió jellemzi, amit még tovább csökkent az idén november elején bevezetésre kerülő legkisebb, 118 gramm CO2-kibocsátású motor.
A 100 százalékig elektromos változat újabb lépést jelent a környezeti terhelés csökkentésében, és olyan megoldást kínál, amely igazodik valamennyi felhasználási igényhez. Az új elektromos Partnerrel olyan területekre és városrészekbe is be lehet majd hajtani, ahová kizárólag alacsony kibocsátású járművek mehetnek. Az elektromos Partner a megalkuvás nélküli praktikusságot kínálja a vezetés élményével ötvözve.
A belsőégésű motorokkal felszerelt Partnerből kifejlesztett új Partner Electrique az elektromos technikák legújabb műszaki vívmányait vonultatja fel:
– A motorterében elhelyezett elektromos hajtásláncot két, nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátor csomag táplálja, teljesítményük 22,5 kW/h. Az akkumulátorok a karosszéria alján, a hátsó futómű előtt és mögött találhatók. Optimális elhelyezésük következtében az elektromos Partner megőrzi az alapváltozat kiváló útfekvését, és nem csökken a hasznos raktérfogat sem.
– Az elektromos Partnert nagyteljesítményű, állandó mágneses szinkronmotor hajtja. Ez a motor kiváló dinamikai teljesítményt nyújt: névleges teljesítménye 49 kW (67 LE), folyamatosan rendelkezésre álló nyomatéka 200 Nm. Tengelykapcsoló (kuplung) nélküli állandó áttétele, lendületet és rugalmasságot biztosít az indulástól a gyorsítás végéig.
Az elektromos járművek sajátossága, a hangtalan működés teszi teljessé a vezetés élményét a Partner Electrique fedélzetén.
– A Partner Electrique az európai vezetési ciklus (NEDC) szerinti 170 km-es hatótávolsággal mércét állít az elektromos kishaszonjárművek kategóriájában.
– A széleskörű, midennapi felhasználásokhoz való alkalmazkodás jegyében az elektromos Partner akkumulátorjai kétféleképpen tölthetők fel: a normál feltöltés (akár 16A) 6-9 óráig tart, míg gyorstöltéssel (125 amperig) mindössze félóra alatt el lehet érni a 80 százalékos feltöltöttséget. A normál töltő fedele az autó első, jobboldali sárvédőjén nyitható, a gyorstöltő csatlakozója pedig hátul, a tanksapka helyén, a vezetőoldalon található.
Az új Partner Electrique az elektromos kishaszonjárművek szegmensében egyedülálló funkciókat kínál, amelyek kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a használatot:
– Innovatív ökovezetés: a műszerfalon jól látható az energia fogyasztását, illetve visszanyerését jelző mutató, amely folyamatosan ösztönzi a vezetőt a gazdaságos vezetésre. A sofőr egy külön fogyasztásmérőn a fűtés és a légkondicionálás által felhasznált energiát is követheti, a fedélzeti számítógépről pedig leolvashatja a maradék hatótávot és az átlagos energiafogyasztást kW-ban.
– Kettős energiavisszanyerés: a Partner Electrique a gázelvételkor és a fékezéskor visszanyert mozgási energiát elektromos energiává alakítja át. A visszanyert energiával menetközben is növelhető a hatótáv.
– Hatásos hőkomfort: a 100 százalékig elektromos fűtésnek köszönhetően az utastér gyorsan felmelegszik. A gazdaságos üzemmód funkció takarékosan gondoskodik az utastér szellőzéséről, ami szintén hozzájárul a hatótáv megőrzéséhez.
– Alapfelszerelés az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az ahhoz kapcsolódó domb segéd emelkedőn; ezek a berendezések a kategóriában mércévé teszik az elektromos Partnert a biztonság tekintetében.
Minden benne van, ami a hagyományos Partnerben
Az elektromos változatból sem hiányozhatnak a Partner modellcsalád népszerűségét megalapozó erények, a kiváló variálhatóság és raksúly.
A kétféle hosszúsággal (4,38 m és 4,63 m) kialakított Partner Electrique a kategória egyik legjobbja a raktér méretei tekintetében. A hasznos raktérfogat 3,3 köbméter a rövidebb, 3,7 köbméter a hosszabb változatban, míg a hasznos hosszúság az első változatban 1,80 m, a másodikban 2,05 m. A hasznos teherbírás maximuma 685 kg, ez a kategória legjobbja.
Az elöl elhelyezett, háromszemélyes Multi-flex üléspaddal felszerelt elektromos Partner megőrzi az exkluzív variálhatóságot, amely a Partner modellcsaládot jellemzi forgalmazásának kezdetétől.
A Multi-flex üléspadnak köszönhetően a hasznos térfogat 400 literrel megnövelhető. Ezzel az első változatban 3,7 köbméterre, a másodikban 4,1 köbméterre növelhető a raktérfogat, a hasznos hosszúság 3,25 m.
A megújult Partner új stílusvonásaival felruházott Partner Electrique egyénisége az elektromos technikát jelképező külső megjelenésben ölt testet.
Modellspecifikus szolgáltatások
A Peugeot úgy alakította ki az elektromos Partnerhez kínált szolgáltatások körét, hogy azok megfeleljenek a sokrétű igénybevételnek és a változatos ügyféligényeknek. Ezek a következők:
– megvásárolható, illetve bérelhető akkumulátorok,
– külön gyártói garancia az akkumulátorra és a hajtásláncra, mind az időtartam, mind a futásteljesítmény vonatkozásában,
– modellsepcifikus assistance szolgáltatás,
– könnyen elérhető töltőhálózat az európai országok nagy szolgáltatóival kötött együttműködési megállapodásoknak köszönhetően.
A Peugeot környezetvédelmi szakértelme
A Peugeot tudatában van felelősségének a károsanyag-kibocsátás visszaszorításában, és arra törekszik, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntartható mobilitási megoldások kifejlesztésében.
A Peugeot modellek átlagos CO2-kibocsátása 2011 végén kilométerenként 128,6 gramm, 2012. május végén pedig 125,2 gramm volt a 2010-ben mért 131,6 grammhoz képest, ezzel a Peugeot-nak már most sikerült az átlagos emissziót az Európai Bizottság által 2015-re meghatározott 130 g/km érték alá szorítani.
A márka környezetvédelmi politikája a következőkben nyilvánul meg:
– A belsőégésű motorok folyamatos továbbfejlesztése, ezen belül újgenerációs motorok kifejlesztése, például az 1.0 és 1.2 literes, háromhengeres EB benzinmotorcsalád,
– Az e-HDi mikro-hibrid technika a legújabb típusú Stop&Start rendszerrel ötvözve,
– Teljesen hibrid hajtás: három Peugeot modellben is megtalálható a HYbrid4 dízel-hibrid hajtáslánc,
– Elektromos járművek: a Peugeot úttörő szerepet játszik és a mai napig világelső a legyártott és forgalmazott elektromos autók számát tekintve. A Peugeot kínált az európai gyártók közül elsőként 100 százalékig elektromos, nulla CO2-kibocsátású autót a kishaszonjárművek szegmensében a Partner, a személyautó kategóriában az iOnnal, a robogók között az e-Vivacity modellel.
Az új elektromos Partner a Peugeot és a Mitsubishi Motors Corporation között 2010-ben aláírt, a kishaszonjárművekhez adaptált elektromos hajtáslánc kifejlesztéséről szóló együttműködési megállapodás eredményeként született meg. Akárcsak a megújult Partnert, a Partner Electrique modelleket is a PSA Peugeot-Citroën vigói üzemében gyártják majd, Galícia régió támogatásával.
Forrás: Peugeot
.
(Ezt a cikket 298 alkalommal tekintették meg.)