E-útdíj – A T-Systems indul a tenderen

A hamarosan megjelenő, használattal arányos, elektronikus útdíj tenderen a műholdas GNSS technológiával indul a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozó T-Systems Magyarország Zrt. – jelentette be Horváth Gábor értékesítési vezető csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Kérdésre válaszolva úgy vélte, hogy a kormányhatározat szerinti körben a kiépítés elvégezhető a kormány által feltételezett 75 milliárd forintból. A T-Systems referenciája a Németországban 2005 óta üzemelő Toll Collect rendszer, amely 140 ezer szállítmányozó 944 ezer teherautója után szedi be az útdíjat.

A német fejlesztést a TollCollect GmbH végezte és végzi az üzemeltetését. Ennek a társaságnak 45-45 százalékban a Deutsche Telekom, és a Daimler pénzügyi szolgáltató cége a tulajdonosa.

A kamionokban lévő beltéri egység nyomon követi az autót, és kiszámítja az útdíjat, majd az összeget a központi egységbe továbbítja, amely elkészíti a számlát és intézkedik a fizetésről.

Németországban évi 1.281 milliárd forintnak – a magyar állami költségvetés bevétele mintegy tizedének – megfelelő összeget szed be a rendszer üzemeltetője. A magyar terv évi 150 milliárd forint állami bevétel az útdíjból.

A Deutsche Telekom tavalyi árbevétele 58,7 milliárd euró volt, 18,7 milliárd Ebitda mellett. Alkalmazottainak száma – 50 országban – 235 ezer fő. A T-Systems 2011-ben 59,3 milliárd forint árbevételt ért el 1.800 alkalmazottal. A magyar telekommunikációs piacon 69 százalékos a részesedése.

Az EFKON Group, a világ egyik vezető intelligens szállítási és útdíj-megoldásokat kiépítő és üzemeltető vállalata, szerdán jelentette be, hogy indul az útdíj tenderen. Az EFKON szállította Németországban a tehergépjárművek számára kötelező szatellit-alapú útdíj-rendszer – a világ legnagyobb útdíj-rendszere – technológiai elemeit, amelyhez a termékek nagy részét magyar partnerek közreműködésével gyártották.

Forrás: MTI  (gkp \ gpp \ gte \ ghg \ gtr \ pdm)
.

(Ezt a cikket 331 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?