Gazdaság Hírek Statisztikák

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2012. augusztus és első nyolc havi új gépjármű forgalomba helyezési mutatókról

A 2012. év augusztus hónapjában a személygépjármű piac igen kismértékű, mintegy 3%-os emelkedést mutat az előző év azonos időszakához képest. Az első nyolc hónap összesített adatai összességében 18% többlet forgalomba helyezést mutatnak 2011 évhez viszonyítva. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és hónapról hónapra pozitív trendet mutatva végül is az előre jelzett 10% körüli növekedést fogja hozni 2012-ben.

 Az első nyolc hónap alapján óvatos örömmel látjuk, hogy a trend a kilábolás felé mutat akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne. Az új személyautó értékesítés több mint 70%-a céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem kerültek elő. Mivel a céges gépjármű piac fokozottabban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.

A kishaszon jármű piac emelkedési trendje augusztusban visszafordult, és mintegy 10% csökkenést mutat. Az első nyolc hónapban összesen a kishaszon jármű piac mintegy 10% emelkedést ért el.

A motorkerékpár piac visszaesése megállt, augusztusban 7% növekedést ért el, de igen alacsony volumen mellett. Éves összehasonlításban még mindig mintegy 8% visszaesésről beszélhetünk. MGE motoros tagvállalatainak összefogásával a 125 ccm motorok népszerűsítésére és a B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőség tudnivalóinak szélesebb körű ismertetésére a totalbike.hu internetes oldallal közös marketinget folytat a www.totalbike.hu/b125 honlapon.

A nagyhaszon jármű piac a tavalyi jelentős növekedése után még úgy is 7% emelkedést mutat, hogy augusztusban az emelkedő irány megfordult és 13% csökkenés következett be. Ez továbbra is azt jelenti, hogy ez a szegmens a várakozásaink feletti teljesítményt ért eddig el 2012-ben, ami – véleményünk szerint – elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető.

Sok a tennivaló még a feketegazdaság elleni fellépés területén, ahol javaslataink, amelyeket az Autós Nagykoalícióval közösen készítettünk el és képviselünk, már a törvényhozók asztalán fekszenek. Reméljük, hogy ezek közül néhány elfogadásával folytatódhat a gazdaság fehérítése, így a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak, és jelentős versenyhátrányuk csökkenhet. Meggyőződésünk, hogy a magyar gazdaság legnagyobb tartalékai a gazdaság fehérítésében vannak.

A DataHouse adatai alapján 2012. augusztus havi és első nyolc havi összesített új gépjármű forgalomba helyezések az alábbiak szerint alakultak:

Augusztus

2012

2011

2010

Különbség

Különbség

2012 – 2011

%

2012 – 2010

%

Személyautó

3593

3428

3019

111

3,2%

520

17,2%

Kishaszon jármű

910

1012

777

-102

-10,1%

133

17,1%

Nagyhaszonjármű

325

375

152

-50

-13,3%

173

113,8%

Motorkerékpár

165

154

182

11

7,1%

-17

-9,3%

Összesen

4939

4980

4147

-41

-0,8%

792

19,1%

 

Január-Augusztus

2012

2011

2010

Különbség

Különbség

2012 – 2011

%

2012 – 2010

%

Személyautó

35799

30312

28956

5487

18,1%

6843

23,6%

Kishaszon jármű

7225

6572

5477

653

9,9%

1748

31,9%

Nagyhaszon

2833

2652

1248

181

6,8%

1585

127%

Motorkerékpár

1460

1581

1945

-121

-7,7%

-485

-24,9%

Összesen

47350

41237

37736

6113

14,8%

9583

25,4%

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban most már negyedik éve alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését. Ennek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – annak következetes tudatosítása a gépjárművet üzemeltető magán-, és jogi személyek felé, hogy a márkaszervizek személyzete folyamatos és magas színvonalú gyári képzésben részesül így a márkaszervizben történő karbantartás és javítás garantálja legjobban, hogy az adott gépjármű korának és futásteljesítményének legjobban megfelelő állapotban, a közlekedés műszaki biztonságát garantáló állapotban marad.

Fontos üzenetünk azok felé, akik előszeretettel javíttatják autójukat számla nélkül, hogy ezzel saját érdekeik ellen tesznek, veszélyeztetik saját, utasaik és a többi közlekedő testi épségét, életét, és mivel számla nélkül nincs garanciájuk az elvégzett javításra és ezért a beépített alkatrészekre a javítási hiba okozta balesetekből eredő minden felelősség a gépjármű tulajdonosát, üzemeltetőjét terheli. Hangsúlyoznunk kell, hogy a gépjármű tulajdonlása és üzemeltetése nemcsak a mozgásszabadság záloga, hanem felelősséggel is jár.

Tagvállalataink saját területükön és az MGE is jelentős erőfeszítéseket tesz a márkaszervizek által képviselt valós érték bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál. Célunk az, hogy az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonsága garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön.

Erdélyi Péter
ügyvezető elnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE)

Forrás: MGE

(Ezt a cikket 270 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .