Összeolvadás a Maspednél
A válság, valamint a Malév csődje negatívan hatott a kiállítási és rendezvény logisztika piacára. Az összeolvadással többek között a jelenlegi piaci helyzetre is igyekszik megoldást nyújtani a Masped Logisztika: a minőségi szolgáltatások egységesítését, új üzleti modell kialakítását, valamint a nemzetközi kapcsolatrendszeren keresztül történő üzletfejlesztést tekinti elsődleges céljának. Utóbbiban látja az egyik kitörési pontot is az ügyvezető: „Abban nincs beleszólásunk, hogy Budapestet válasszák rendezvény helyszínnek, de külföldi partneri és a hazai rendezvény helyszínekkel kialakított jó kapcsolatokkal már jó eséllyel lehet a lebonyolításba bekapcsolódni.” – mondta Cseh Ottó.
A július végi egyesülés után a cég magasabb szintű, szélesebb spektrumú szolgáltatást tud nyújtani nemcsak a vásári szolgáltatások, hanem a vámkezelés és raktári logisztika területén is. Emellett komplexebb szolgáltatás-csomaggal tudja már meglévő ügyfeleit kiszolgálni és az értékesítési hálózatban is potenciális előnyök jelentkeznek. A most összevont cégben 2013-ra 2 milliárd forint feletti árbevételt terveznek a tulajdonosok.
A 64 éves Masped Csoporthoz tartozó mindkét cég a válság ellenére külön-külön is eredményes volt a tavalyi évben: a Masped Logisztika 1,590 milliárd forintos árbevétellel és az előző évhez viszonyítva 8,2 % növekedéssel zárta 2011-et. A többek között telekom logisztikával, jövedéki termékek tárolásával, ingatlan hasznosítással foglalkozó cég az elmúlt évben 350 000 megrendelést végzett. A Hungexpo korábbi hivatalos szállítmányozója, a Masped Expo pedig a tavalyi évben több mint 100 hazai és külföldi vásárt szolgált ki és kb. 1400 kapcsolódó megbízást teljesített, 337,8 millió forintos árbevételt elérve.
(Ezt a cikket 253 alkalommal tekintették meg.)