Nemcsak gyorsul a forgalom, hanem biztonságosabb is lesz az M0 autópálya M1 és M6 közti, kétszer 3 sávosra bővített szakaszán – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön az autópályaszakasz átadási ünnepségén.

Járművek az M0 autópálya M1 és M6 közti, kétszer 3 sávosra bővített szakasza, Budapesten 2012. augusztus 23-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A 6,6 kilométeres autópályaszakasz bővítése 10,8 milliárd forintba került, a kivitelezője pedig a Colas-Hungária Építőipari Kft. volt.
Az M0 autópálya először átadott része, az M1 és az M5 autópályák között úgy épült meg, hogy egy pályaalapra került rá a kétszer két sáv.

A szélesítés a hiányzó alap megépítése után kétszer három sáv és leállósáv létrehozását jelenti. A most átadott szakaszon az északi pályát kellett megépíteni.

Jövő nyárra lesz kész a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a folytatás az M5 autópályáig – mondta Völner Pál. A további rész két szakaszra bomlik: az egyik az M6 és az 51. számú út közti 11 kilométeres szakasz, amely 34,8 milliárd forintba kerül, ez tartalmazza a Duna-hidakat is. A másik szakasz ennek a folytatása az M5 autópályáig, de új nyomvonalon, tehát az nem szélesítés. Az új szakasz az M0 déli szektor jelenlegi végénél éri el az M5-öt.

Az új szakaszon, az M7 és az M6 között már július óta halad a forgalom, most csak az ünnepélyes átadás volt. A Tópark projekt külön lejárót épített az M1 autópályáról, de ezt a fejlesztő a leálláskor befejezetlenül hagyta. Ezért az M0 a szélesített pályán csak az M7 autópályától járható jelenleg, de a NIF tárgyal a Tópark fejlesztőjével a befejezésről – mondta az MTI-nek Loppert Dániel, a társaság kommunikációs vezetője.

Forrás: MTI  (ghg \ gjé \ gkp)
.

(Ezt a cikket 293 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?