Hírek Járműtechnika Környezetbarát Márkahírek Volvo

Új Volvo motor az Euro 6-hoz

A Volvo Trucks bemutat egy motort, amelyet a szigorú Euro 6-os környezetvédelmi szabványnak megfelelően alakítottak ki. A nitrogénoxid-kibocsátás 77 százalékkal csökkent, a részecskék kibocsátása pedig megfeleződött. A kiindulási alap a Volvo D13-as, 460 lóerős motorja, amely jelenleg a Volvo teherautók több mint egyharmadában szolgál.

Fotó: Volvo Trucks

“A Volvo FH egy új, 460 lóerős, Euro 6-os motort kap, amelyet jó utakon történő, gyors és üzemanyag-hatékony szállításra optimalizáltak. “Az első új motorral szerelt teherautókat 2013 tavaszán adják át” – mondja Mats Franzén, a Volvo Trucks motorstratégiai és -tervezési részlegének vezetője.

Az ügyfelek Euro 6-os teherautók iránti igénye még alacsony szinten van. 2012 februárja óta minősíthetők a járművek az új előírásnak megfelelően, de a követelmények csak további két év múlva válnak kötelezővé valamennyi új teherautóra nézve. A szigorú károsanyag-kibocsátási szabványok fejlett motormegoldásokat követelnek meg, számos olyan új alkotóelemmel, amelyek végeredményben nagyobb költségeket jelentenek az ügyfelek számára. A megnövekedett költségek azonban részben ellensúlyozhatók különféle finanszírozási támogatásokkal és ösztönző csomagokkal, elsősorban az európai távolsági, illetve regionális alkalmazásokban.

“Jelenleg nehéz meghatározni, hogy mekkora lesz a kereslet. Azzal, hogy legnépszerűbb motorunkat Euro 6-os kiépítésben is kínáljuk, ügyfeleink jelentős részének igényeit teljesítjük. Az Euro 6-os motorkínálat fennmaradó része is bemutatkozik még jóval a szabvány 2014. január 1-jén esedékes kötelezővé válása előtt” – magyarázza Mats Franzén.

Jól bevált technológia

Az Euro 6-os Volvo D13 motor a Volvo jól bevált Euro 5-ös motorjára épül. Az új egység elődjéhez hasonlóan egy soros, hathengeres motor befecskendező-egységekkel és katalitikus kipufogógáz-utánkezeléssel (SCR). Az új károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítése érdekében kipufogógáz-visszavezetést (EGR), illetve részecskeszűrőt (DPF) is alkalmaztak – olyan rendszereket, amelyeket már hosszú évek óta használ a Volvo az Egyesült Államokban és Japánban. Az Euro 5-höz képest 77 százalékkal csökkentették a nitrogénoxid-kibocsátás szintjét, míg a részecskekibocsátás a felére csökkent.

Középpontban az üzemanyag-fogyasztás és a rugalmasság

A kipufogógázban lévő nitrogén-oxidot ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakító SCR rendszer a részecskeszűrővel együtt egy kompakt egységet alkot, amely a lehető legkisebb helyet foglalja el. A részecskeszűrő, amely felfogja és elégeti a kipufogógázban található mikroszkopikus részecskéket, használat közben automatikusan regenerálódik. Az EGR elsősorban a kipufogógáz hőmérsékletének emelésére szolgál akkor, ha a motor nem eléggé meleg ahhoz, hogy felmelegítse a kipufogógázt, amelynek legalább 250° C-os hőmérsékletet kell elérnie az SCR rendszer optimális működéséhez. A hagyományos EGR rendszerekkel ellentétben, amelyek lehűtik a visszavezetett kipufogógázt, hogy ezzel csökkentsék a motor hőmérsékletét és ezáltal a nitrogénoxid-kibocsátást, az Euro 6-os motor EGR rendszere autópályás haladás közben gyakorlatilag tétlen, így ilyen körülmények között nem befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást.

“Kifejlesztettünk egy megbízható megoldást, amely nemcsak a károsanyag-kibocsátási követelményeket teljesíti, hanem a kedvező üzemanyag-fogyasztás és a gondtalan üzemeltetés révén további előnyöket is biztosít ügyfeleinknek” – mondja Mats Franzén.

Tekintsen meg egy filmet az Euro 6-ról:

Adatok, Volvo D13 460 Euro 6

  • Soros, hathengeres, 13 literes motor 460 lóerős teljesítménnyel.
  • Legnagyobb teljesítmény 1400-1900 1/min fordulatszámon: 338 kW.
  • Legnagyobb nyomaték 1000-1400 1/min fordulatszámon: 2300 Nm.
  • Automatizált sebességváltó, Volvo I-Shift
  • VEB+ motorfék 2300 1/min fordulatszámon: 375 kW.
  • A Volvo FH 4×2/6×2 hajtásképletű vontatókhoz és merevalvázakhoz rendelhető, veszélyes árut szállító (ADR) járművekhez is.
  • Jobb- és balkormányos teherautókhoz egyaránt rendelhető

Adatok, Euro 6

  • A nitrogénoxid-kibocsátás egy Euro 5-ös motorénak az ötöde.
  • A részecskekibocsátás egy Euro 5-ös motorénak a fele.
  • A károsanyag-kibocsátási előírások teljesítése egészen -7° C-os hőmérsékletig kötelező lesz.
  • A károsanyag-kibocsátási előírás szabályozza a nitrogén-oxidok (NOx), a részecskék (tömeg), a részecskék (mennyiség), az ammónia (NH3), a szén-monoxid (CO) és a szénhidrogének (HC) kibocsátását.

Forrás: Volvo Trucks Hungary
.

(Ezt a cikket 403 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .