Hírek Kishaszonjárművek Nissan

NAVARA I-WAY FOKOZATBAN

A Nissan rendkívül népszerű Navara pickupját aprólékos módosításoknak vetették alá. A hasznos technológiákkal telepakolt, egyedi megjelenésű speciális változat a műholdas navigáció által nyújtott különleges funkciókhoz illő I-Way nevet kapta.

Az eladási listákat vezető 2,5 l-es dCi modellen alapuló Navara I-Way a kemény 4×4-es Pick-up erősségeire épít, s ezekhez még hozzáteszi a vezető munkáját segítő rendszereket, mint amilyen a műholdas navigáció és a tolató kamera.

Az egyedi specifikációt az teszi teljessé, hogy minden I-Way modell egyes külső díszítőelemei – oldalfellépők, könnyűfém felnik, hátsó lökhárító, hűtőrács, külső visszapillantó tükrök háza, ajtókilincsek – egyedi, matt fegyverszürke színűek, és jó kontrasztot képeznek az elérhető karosszéria-színekhez (fekete, fehér, ezüst, piros, tengerkék, acélkék, sötétkék és ‘fekete bors’).

Az újdonságok ellenére a Navara I-Way a piac egyik leginkább versenyképes árú 4×4-es pickupja maradt.

“A Navara az egyik legnépszerűbb négykerék-hajtású pick-up Európában. Nagy elismerésnek örvend praktikussága és óriási ereje miatt. És ehhez még hozzájárul az a tény is, hogy Európában, Barcelonában gyártjuk. Az új I-Way változat innovatív felszerelésével és új, menő külsejével még vonzóbb lesz.” – mondta Basiten Schupp, a Nissan európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.

A Navara I-Way alapfelszerelésének része a továbbfejlesztett Pioneer műholdas navigációs rendszer a 6,1 collos színes képernyővel. A 2 DIN méretű egység teljes mértékben illeszkedik a Navara műszerfalába, és tartalmazza a szórakoztató és kommunikációs rendszert is (Bluetooth-os mobiltelefon-kapcsolódás, audio rendszer AM/FM rádióval és CD-lejátszóval, valamint USB csatlakozóval rendelkező hanghordozók – pl. iPod-ok – használati lehetőségével).

Ötletes tolatókamera-rendszer jeleníti meg a jármű mögötti tér látványát a vezetőfülkében található folyadékkristályos szerkezetű visszapillantó tükörben. A biztonságot növeli, hogy tolatáskor mindig valósidejű kép jelenik meg a vezető látóterében.

A Navara I-Way erőforrása a Nissan megbízható 2,5 l-es, négyhengeres, közös nyomócsöves dCi motorja, amely a kiváló teljesítményt és nyomatékot versenyképes üzemanyag-fogyasztással, valamint károsanyag-kibocsátási értékekkel társítja. 140 kW (190 LE) teljesítménye és 450 Nm nyomatéka csaknem minden, az útjába kerülő akadály legyőzésére alkalmassá teszi a Navarát.

A Navara I-Way négykerék-hajtását a Nissan jól bevált kapcsolható 4WD rendszere adja, amely alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja, a 4WD hajtásmód bekapcsolásakor pedig 50/50%-ban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között.

Rendelkezik magas és alacsony áttételű fokozattal is, az utóbbi a csúszós utakon – különösen a meglepetéseket tartogató hegyoldalakon – kiváló tapadást biztosít. Ha a kerekek tapadása lecsökken, további segítséget jelent a differenciálzár, amely csak bekapcsolt négykerék-hajtásnál és csak az alacsony áttételű fokozatban működik.

Óriási, versenyképes hasznos teherbírásával és 3000 kg-os utánfutó vontatására való alkalmasságával a Navara Európa-szerte kedvelt pick-uppá vált. A dupla és rövid (King Cab) vezetőfülkés változatban is elérhető modell rövid első és hátsó túlnyúlásával, nagy hasmagasságával, négykerék-hajtásával és hosszú alapfelszereltségi listájával a gyakorlatban kiválóan használható.

Erős létraalvázához elöl független, kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós felfüggesztés, hátul erős laprugókon keresztül merev hátsóhíd csatlakozik. Ez a megoldás biztosítja, hogy a lehető legnagyobb legyen a hasznos teherbírás, ugyanakkor azonban ez ne befolyásolja kedvezőtlenül a vezethetőséget és a kényelmet.

A King Cab fülke elöl két felnőtt számára biztosít helyet, hátul pedig két szükség-ülés található, a hosszabbított duplafülkés változatban hátul háromszemélyes üléspad található, így öt személynek ad bőséges helyet.

Mindkét esetben az osztottan felhajtható hátsó ülések helyén további rakodótér keletkezik a fülkén belül, melynek kihasználhatóságát növeli, hogy csaknem sík a padlója, és az első utas ülésének háttámlája is síkba hajtható.

Mindkét változat négyajtós: a duplakabinos változaton ezek hagyományos módon nyílnak, a King Cab esetében rövidebbek a hátsó ajtók.

Mindkét modell tengelytávja 3200 mm, a King Cab rakodófelületének hossza nagyobb. Ennek a kerékjáratok közötti legkisebb szélessége 1130 mm, a plató hossza 1861 mm, ez a lehajtott hátfallal jelentősen, 2461 mm-re növelhető. A Double Cab platójának szélessége ugyanakkora, hossza 1611 mm, ami lehajtott hátfallal 2162 mm-re növelhető.

A Navara modellsorozat zászlóshajója továbbra is a V6-os, korszerű, 3 literes közvetlen befecskendezésű motorral hajtott változat, melynek 170 kW (231LE) a teljesítménye, és nem kevesebb, mint 550 Nm nyomatéka.

A V6-os csúcsváltozat olyan luxus-színvonalat és kifinomultságot biztosít, mint egy prémium szintű limuzin. Alapkivitele tartalmazza a bőrüléseket és kárpitozást, a kategóriájában legjobb, legkorszerűbb prémium műholdas navigációs és kommunikációs rendszert, a Bluetooth-os mobiltelefon-csatlakoztatási lehetőséget, a kétzónás légkondicionálót és a sebességtartó automatikát.

Felvonultat olyan egyedi elemeket is, mint a napfénytető és a hét fokozatú automata sebességváltó.

Forrás: Nissan
.

(Ezt a cikket 306 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .