Hírek Közút Külföld

A román kormány nem adja fel az észak-erdélyi autópályát

Folytatódnak az észak-erdélyi autópálya építési munkálatai – jelentette ki pénteken Ovidiu Silaghi román közlekedési miniszter.

illusztráció (Forrás: Wikipédia)

A tárcavezető közölte, hogy tárgyalásokat folytatott a héten az autópálya két szakaszát építő amerikai Bechtel vállalattal, és megállapodtak, hogy a kormánynak 240 millió lejt (54,5 millió euró) kell adnia az építtetőnek azért, hogy az autópálya Bihar megyei szakaszán az idén is folytatódjanak a munkálatok.

Hozzátette: a kormánynak egyelőre csak 98 millió lej áll a rendelkezésére, de a Bechtel így is vállalta, hogy folytatja az építkezést, a kabinet pedig igyekszik pótolni az év folyamán a hiányzó összeget. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy nem szakadhat félbe az egész Erdély érdekeit szolgáló beruházás.

A 415 kilométer hosszú, Bors és Brassó (Brasov) közötti nyomvonalon haladó autópályából az elmúlt nyolc évben csak 52 kilométer épült meg a Kolozs megyei Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres (Campia Turzii) közötti szakaszon. A Bechtel jelenleg a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) közötti részen dolgozik.

Az autópálya többi hat szakaszát viszont már nem az amerikaiak fogják megépíteni, miután a román kormány tavaly újratárgyalta a Bechtellel 2003-ban megkötött szerződést. A Bechtellel kötött szerződés felbontását azért kezdeményezték a román hatóságok, mert szerintük előnytelen volt Románia számára.

A munkálatok azért is haladnak lassan, mert a román államnak kell finanszíroznia teljes egészében, a költségvetésben azonban nincs elég pénz ilyen nagyszabású beruházás támogatására. A kezdeti becslések szerint az autópálya 2,2 milliárd euróba került volna, de utólag kiderült, hogy ennek az összegnek legalább a kétszeresére rúg majd a végső összeg.

Forrás: MTI  (kbu \ hbl \ guz)
.

(Ezt a cikket 220 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .