Hírek Scania Versenyek

Ezer lóerő, kalocsai minta: íme, a Scania Qualisport V8

Megtette első kilométereit a Qualisport kamionos tereprali-istálló vadonatúj Scania versenykamionja, a „Scania Qualisport V8” típusjelű sárga monstrum bejáratására Kalocsa környékén került sor.

Megtette első kilométereit a Qualisport kamionos tereprali-istálló vadonatúj Scania versenykamionja, a „Scania Qualisport V8” típusjelű sárga monstrum bejáratására Kalocsa környékén került sor.

Scania Qualisport V8 Mióta az ország egyetlen, kizárólag kamionra szakosodott tereprali-együttese tavaly első magyar egységként sikeresen teljesítette a Silk Way Rally versenytávját, a háttérben számos változás ment végbe az alakulat háza táján. Az előző, „Qualisport Evo II” típusjelű versenykamiont megvásárolta egy francia csapat, a legénység pedig a korábbi tapasztalatokat kiértékelve, új elgondolás mentén haladva nyolc hónapnyi munkával megépítette az új járgányt.

Történt változás a Qualisport versenytriójának összeállításában is: Kovács Miklós tulajdonos-pilótához és Tóth Tamás vezető szerelőhöz közel négy év után új navigátor csatlakozik a magyar mezőny egyik legrutinosabb másodpilótája, Tóth György személyében. Új partnerek is érkeztek a gárdához: a táplálékkiegészítőket forgalmazó német IronMaxx hazai képviselete, valamint a Scan Parts alkatrészkereskedés is csatlakozott a Qualisport támogatóinak köréhez.

Scania Qualisport V8 „Kemény időszakon vagyunk túl, de végre elkészültünk az új versenykamionnal” – mondta Kovács Miklós – „Új irányvonal mentén haladva építettük meg, tudásunk és tapasztalataink javát felhasználva. A finomhangolás, az élesítés bonyolult folyamata még előttünk áll, ami nem kis feladat lesz, de bízunk benne, hogy az új Scania versenyképesnek bizonyul majd azokon a hazai- és nemzetközi futamokon, amelyekre készülünk. Üdvözlöm a csapatnál új navigátorunkat, Tóth Györgyöt, valamint új partnereinket és velük együtt üzenem, hogy a mottónk továbbra is a régi: jókedv, lendület!”

Tóth Tamás vezető szerelő így foglalta össze az új versenykamionnal kapcsolatos műszaki újdonságokat: „A legfontosabb változás, hogy az új Scaniát már V8-as motor hajtja, amely 1000 lóerős teljesítményre képes. Ez már önmagában is jelentős előrelépés, hiszen az előző kamionban hathengeres, 700 lóerős egység dolgozott. A motort egyébként hátrébb helyeztük, ami jobb súlyelosztást eredményez. Az eddiginél jóval kiforrottabb, egyedi vázra építkeztünk és komoly hangsúlyt fektettünk a futómű fejlesztésére is. Most a finomhangolás következik, ami szintén nem ígérkezik egyszerűnek” – fogalmazott a szakember.

Scania Qualisport V8 Tóth György az utóbbi években Korda Eriknek diktálta az itinert, de az autóról kamionra váltás nem okozhat komoly nehézséget számára, tekintettel arra, hogy pályafutása korábbi szakaszában már navigált terepralis kamiont: „Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a csapat rám gondolt, mint új másodpilótára, így örömmel mondtam igent a felkérésre. A Qualisportnál családias hangulat uralkodik, a srácokkal régóta ismerjük egymást, így hamar megtaláltuk a közös hullámhosszt. Bízom benne, hogy szép eredményeket érhetünk el ezzel a gyönyörű új Scaniával.”

Miután a versenykamion az Uszódi Hagyományőrző Egyesült ifjúsági néptánccsoportjának produkciója után kigördült a műhelyből, a Qualisport megtartotta az első menetpróbát. Az éles bevetésre sem kell sokat várni: a Kovács-Tóth-Tóth trió május 11-13-án, a Magyar Terep-rallye Bajnokság második fordulójaként megrendezére kerülő IV. Rábaköz Kupán áll rajthoz. Izgalmasnak ígérkezik a folytatás is a kalocsai csapat számára: júliusban a nyár legnagyobb seregszemléjén, a Silk Way Rally-n vesznek részt, amelyet a tervezett menetrendben az augusztusi Hungarian Baja, az októberi Marokkó-rali és a december végén startoló maraton, az Africa Eco Race követ.

További fotók a Qualisport Flickr-csatornáján >>

Forrás és fotók: Qualisport

.

(Ezt a cikket 551 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .