Folytatódik a 2010-es rendkívüli esőzések okozta károk helyreállítása

Komárom-Esztergom megyében a 2010 tavaszán lehullott rendkívüli csapadék számos helyszínen okozott károkat a megyei közúthálózatban. Az előzetes kárfelmérések szinte azonnal elkészültek. Ezek után kerültek meghatározásra azon helyszínek, ahol szükségesnek ítéltünk szaktervező bevonását, valamint kijelöltük azokat a szakaszokat, melyeken a közútkezelő saját kivitelezésben végzi a helyreállítást.

A károk közül tíz helyszínen vált szükségessé, hogy a helyreállítás terveinek elkészítésére szaktervező kerüljön bevonásra, melynek kiválasztásához közbeszerzési eljárás lefolytatása vált szükségessé. A 2010. év végéig lezajlott közbeszerzést követően, a nyertes vállalkozók 2011. év tavaszán kiviteli terveket készítettek a helyreállításokra, és beszerezték a szükséges hatósági engedélyeket.
A rendelkezésünkre álló forrásokat figyelembe véve 2011. évben három útszakasz helyreállítása valósulhatott meg, összesen mintegy 115 millió Ft értékben.
2011 telén a további helyreállítási munkákra újabb közbeszerzést hirdetett meg a magyar Közút Nonprofit Zrt., melynek nyertese az SV-konzorcium lett (tagjai: Swietelsky Kft, és Vértesaszfalt Kft.)
2012 márciusának végén további három helyszínen kezdődhet meg a helyreállítás:
  • 1127. sz. Süttő-Vértestolna összekötő út 16+850-17+025 km szelvények között
  • 1111. sz. Budakalász-Dobogókő-Esztergom összekötő út 25+600-26+050 km szelvények között
  • 1123. sz. Szomor-Tarján összekötő út 12+250-12+600 km szelvények között
A 1127. sz. út érintett szakaszán a kővel burkolt rézsű megcsúszott, instabillá vált, veszélyeztetve az alatta fekvő lakóépületeket. A belterületen fekvő útszakaszt a Magyar Közút munkatársai elővigyázatosságból félpályában lezárták, mely forgalmi rend azóta is érvényben van. A probléma megoldására úgynevezett vasalt talaj támfal létesül. A támfal építése miatt szükséges vízvezeték kiváltásához a vezetéket üzemeltető ÉDV Zrt. is hozzájárul.
A Duna-Ipoly Nemzeti Park területét átszelő 1111. sz. út töltése két szakaszon süllyedt meg, mintegy 20cm mélységben. A károsodást követően az utat az esztergomi üzemmérnökség munkatársai félpályában helyreállították, azonban az út jobb pályája 50m hosszban jelenleg is zárva van. A helyreállításokat – erdőterület igénybevétele miatt – aktívan segíti a Pilisi Parkerdő Zrt.
Tarján belterületén fekvő 1123. sz. összekötő út földművét megtámasztó támfal mögött korábban feltöltött pince üreg szakadt be, valamint az 1999-ben épült támfal is kis mértékben megbillent. A részletes talajfizikai feltárások a korábban feltöltött pinceüregek környezetében több szabálytalan alakú üreget, fellazulást mutattak ki. A beruházás során a kialakult üregek feltöltésre kerülnek, és a megmozdult támfal is biztosítva lesz, megvédendő így az alatt fekvő lakóházakat.
A beruházások összköltsége meghaladja a 289 millió Ft-ot.
Az elemi károk helyreállításával egy időben kezdődik meg a 81136. sz. Nagyigmánd bekötő út, a 81142. sz. Csémpuszta bekötő út, és a 8147. sz. Nagyigmánd-Ács összekötő út több szakaszának javítása. A javítások a 2009-ben épült szélerőműpark megépítését követően váltak szükségessé az építés közbeni jelentős, az utak teherbírását meghaladó teherforgalom rongáló hatásai miatt.
A javítások költségeinek több mint felét a szélerőmű park beruházója viseli, a fennmaradó költségek fedezetét állami forrás biztosítja. A teljes bekerülési költség 233,5 millió Ft.
A kivitelezési munkákat szintén a közbeszerzésen nyertes SV-konzorcium végzi.
A munkálatok elvégzése időszakos forgalomkorlátozásokkal, rövidebb szakaszokon félpályás útlezárásokkal járnak, ezért a közlekedők türelmét és megértését kérjük.
Forrás: Magyar Közút
.

(Ezt a cikket 203 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?