Hírek Statisztikák Szervezetek hírei

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2011. november havi és összesített éves értékesítési mutatókról

A 2011. novemberi forgalomba helyezés a személygépjárműveknél az erősebb 2010. évi referenciához képest is 30% növekedést mutat, miközben az éves időarányos adatok is meghaladják az előző évet, +5%. A kishaszon járművek területén további jelentős emelkedést tapasztalunk, 68%. A kishaszon járművek éves halmozott értékesítése jelentősen meghaladja a 2010. évi időarányos forgalomba helyezéseket, 23% és először haladta meg a 2009. évi értékesítési darabszámokat is.

A nagyhaszon jármű piac növekedése tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, novemberben 39% volt a fejlődés tavaly novemberhez képest és kumuláltan 81% emelkedést ért el a 2010 évhez viszonyítva, miközben a 2009. évhez képest az értékesítés megduplázódott.

Az értékesítési összes volumen lassú növekedése a kereskedések és javítók számára még továbbra is volumenében alacsony darabszámokat és ezzel jövedelmezőségi problémákat okoz, de a felfelé mutató trend mindenképpen biztató lehet a jövőre nézve.

A 2012-re elfogadott adó jogszabályok összességében segíthetik a gépjármű kereskedelem lassú kilábalását, amelynek a gyenge forint szabhat jelentős gátat. Egyesületünk örül annak, hogy a jogalkotó megértette és magáévá tette a környezetvédelmi szempontok fokozottabb figyelembe vételét és lehetőségeihez mérten ezt a 2012. évi jogszabályokban érvényesítette is. Különösen fontos a regisztrációs adó csökkentése, a cégautó adó szerkezetének változtatása, valamint a nyílt végű pénzügyi lízing és a tartós bérlet ÁFA visszaigénylési tilalmának megszüntetése.  Nem örülünk természetesen egyes adónemek és illetékek nominális emelkedésének, összességében ezzel együtt úgy gondoljuk, hogy a gondolkodás a helyes irányba mozdult el.

Sok a tennivaló még a feketegazdaság elleni fellépés területén, ahol több javaslatunk is fekszik a törvényhozók asztalán. Reméljük, hogy ezek közül néhány elfogadásával megindulhat a gazdaság fehérítése, ez által a legális kereskedők és szervizek több munkához, ezáltal az állam több bevételhez juthat.

A DataHouse adatai alapján a november havi és az időarányos forgalomba helyezési darabszámok az alábbiak szerint alakultak:

November

2011

2010

2009

Különbség / Difference

Különbség / Difference

2011 – 2010

%

2011 – 2009

%

Szgk. / PC

4489

3475

3465

1014

29,2%

1024

29,6%

Kish. / LCV

1328

997

789

331

33,2%

539

68,3%

Busz / Bus

7

22

33

-15

-68.2%

-26

-78,8%

Nagyh. / HCV total

338

244

201

94

38,5%

137

68,2%

Motorkerékpár / Motorbike

68

55

98

13

23,6%

-30

-30,6%

Total

6230

4793

4586

1437

30%

1644

35,8%

Január-November /January-November

2011

2010

2009

Különbség / Difference

Különbség / Difference

2011 – 2010

%

2011 – 2009

%

Szgk. / PC

41670

39566

55879

2104

5,3%

-14209

-25,4%

Kish. / LCV

9748

7915

9617

1833

23,2%

131

1,4%

Busz / Bus

174

238

581

-64

-26.9%

-407

-70,1%

Nagyh. / HCV total

3704

2048

1776

1656

80,9%

1928

108,6%

Motorkerékpár / Motorbike

1841

2220

3529

-379

-17.1%

-1688

-47,8%

Total

57137

51987

71382

5150

9,9%

-14245

-20%

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban tartósan alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából.

Tagvállalataink saját területükön és MGE is jelentős erőfeszítéseket tesz a márkaszervizek forgalma visszaesésének megállítására, a márkaszervizek által képviselt valós érték bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál. Ennek érdekében novemberben megkezdtünk egy országos kommunikációs kampányt valamennyi tagvállalat összefogásával.

A kampány fő kommunikációs csatornája a www.ertunkhozza.hu honlap.

Erdélyi Péter
MGE ügyvezető elnök

Forrás: MGE

(Ezt a cikket 179 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE