A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2011. október havi értékesítési mutatókról
A 2011. októberi forgalomba helyezés a személygépjárműveknél – az erősebb 2010. évi referenciához képest – 4% csökkenést mutat, miközben az éves időarányos adatok némileg még mindig – de hónapról hónapra csökkenő mértékben – meghaladják az előző évet, +3%. A kishaszon járművek területén további jelentős emelkedést tapasztalunk, 12%. A kishaszon járművek éves halmozott értékesítése jelentősen meghaladja a 2010. évi időarányos forgalomba helyezéseket, 22%.
A nagyhaszon jármű piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, októberben 50% volt a fejlődés tavaly októberhez képest és kumuláltan 87% emelkedést ért el a 2010 évhez viszonyítva.
Az alacsony értékesítési összes volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okoz, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után.
A legújabb állami költségvetési és adó jogszabály tervezetek továbbra is nehézzé teszik a gépjármű kereskedelem sorsát, de a szakmai képviseletek, így Egyesületünk is bízik abban, hogy néhány javaslatunk elfogadásával megindulhat a gazdaság fehérítése, ez által a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak.
A DataHouse adatai alapján az október havi és az időarányos forgalomba helyezési darabszámok az alábbiak szerint alakultak:
Október/October |
2011 |
2010 |
2009 |
Különbség / Difference |
Különbség / Difference |
||
2011 – 2010 |
% |
2011 – 2009 |
% |
||||
Szgk. / PC |
3499 |
3644 |
3366 |
-145 |
-4% |
133 |
4% |
Kish. / LCV |
917 |
821 |
717 |
96 |
11.7% |
200 |
27.9% |
Busz / Bus |
7 |
22 |
27 |
-15 |
-68.2% |
-20 |
-74.1% |
Nagyh. / HCV total |
411 |
274 |
147 |
137 |
50% |
264 |
179.6% |
Motorkerékpár / Motorbike |
90 |
85 |
161 |
5 |
5.9% |
-71 |
-44.1% |
Total |
4924 |
4846 |
4418 |
78 |
1.6% |
506 |
11.5% |
Január-Október /January-October |
2011 |
2010 |
2009 |
Különbség / Difference |
Különbség / Difference |
||
2011 – 2010 |
% |
2011 – 2009 |
% |
||||
Szgk. / PC |
37180 |
36097 |
52414 |
1083 |
3% |
-15234 |
-29.1% |
Kish. / LCV |
8414 |
6920 |
8828 |
1494 |
21.6% |
-414 |
-4.7% |
Busz / Bus |
159 |
216 |
548 |
-57 |
-26.4% |
-389 |
-71% |
Nagyh. / HCV total |
3368 |
1803 |
1575 |
1565 |
86.8% |
1793 |
113.8% |
Motorkerékpár / Motorbike |
1773 |
2165 |
3431 |
-392 |
-18.1% |
-1658 |
-48.3% |
Total |
50894 |
47201 |
66796 |
3693 |
7.8% |
-15902 |
-23.8% |
Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban tartósan alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából. Tagvállalataink saját területükön és MGE is jelentős erőfeszítéseket tesz a márkaszervizek forgalma visszaesésének megállítására, a márkaszervizek által képviselt valós érték bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál.
Erdélyi Péter ügyvezető elnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
Forrás: MGE
.
(Ezt a cikket 205 alkalommal tekintették meg.)