Hírek Statisztikák

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2011. október havi értékesítési mutatókról

A 2011. októberi forgalomba helyezés a személygépjárműveknél – az erősebb 2010. évi referenciához képest – 4% csökkenést mutat, miközben az éves időarányos adatok némileg még mindig – de hónapról hónapra csökkenő mértékben – meghaladják az előző évet, +3%. A kishaszon járművek területén további jelentős emelkedést tapasztalunk, 12%. A kishaszon járművek éves halmozott értékesítése jelentősen meghaladja a 2010. évi időarányos forgalomba helyezéseket, 22%.

A nagyhaszon jármű piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, októberben 50% volt a fejlődés tavaly októberhez képest és kumuláltan 87% emelkedést ért el a 2010 évhez viszonyítva.

Az alacsony értékesítési összes volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okoz, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után.

A legújabb állami költségvetési és adó jogszabály tervezetek továbbra is nehézzé teszik a gépjármű kereskedelem sorsát, de a szakmai képviseletek, így Egyesületünk is bízik abban, hogy néhány javaslatunk elfogadásával megindulhat a gazdaság fehérítése, ez által a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak.

A DataHouse adatai alapján az október havi és az időarányos forgalomba helyezési darabszámok az alábbiak szerint alakultak:

Október/October

2011

2010

2009

Különbség / Difference

Különbség / Difference

2011 – 2010

%

2011 – 2009

%

Szgk. / PC

3499

3644

3366

-145

-4%

133

4%

Kish. / LCV

917

821

717

96

11.7%

200

27.9%

Busz / Bus

7

22

27

-15

-68.2%

-20

-74.1%

Nagyh. / HCV total

411

274

147

137

50%

264

179.6%

Motorkerékpár / Motorbike

90

85

161

5

5.9%

-71

-44.1%

Total

4924

4846

4418

78

1.6%

506

11.5%

 

Január-Október /January-October

2011

2010

2009

Különbség / Difference

Különbség / Difference

2011 – 2010

%

2011 – 2009

%

Szgk. / PC

37180

36097

52414

1083

3%

-15234

-29.1%

Kish. / LCV

8414

6920

8828

1494

21.6%

-414

-4.7%

Busz / Bus

159

216

548

-57

-26.4%

-389

-71%

Nagyh. / HCV total

3368

1803

1575

1565

86.8%

1793

113.8%

Motorkerékpár / Motorbike

1773

2165

3431

-392

-18.1%

-1658

-48.3%

Total

50894

47201

66796

3693

7.8%

-15902

-23.8%

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban tartósan alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából. Tagvállalataink saját területükön és MGE is jelentős erőfeszítéseket tesz a márkaszervizek forgalma visszaesésének megállítására, a márkaszervizek által képviselt valós érték bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál.

Erdélyi Péter ügyvezető elnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Forrás: MGE
.

(Ezt a cikket 202 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .