Bemutatkozott a megújult Iveco Daily, a professzionális szállítás új bajnoka
Bemutatkozott az új Iveco Daily modellcsalád, a professzionális szállítók kedvelt partnerének legújabb fejlesztése. A világszerte elérhető Daily, hírnevét többek között a több mint 2 millió eladott járműnek köszönheti. A Daily legfrissebb újításai megőrzik a modell azon tulajdonságait, amelyeknek elismertségét köszönheti: az erőt, a megbízhatóságot, a hatékonyságot és a sokoldalúságot. Az Iveco folyamatosan fejleszti e jellemzőket, így az új generáció hatékonyabb és nagyobb teljesítményű motorokkal érkezik, amelyek a gazdaságosság és a környezetvédelem terén is fejlődtek.
A Daily kezdettől fogva valódi haszongépjármű volt, köszönhetően a különálló alvázkeretnek, amely megkönnyíti a felépítményezést, és valamennyi logisztikai igényt kielégítve, megbízhatóan, gazdaságosan és környezetbarát módon támogatja az áru- és személyszállításban dolgozókat. A városi környezetben, a városok közötti gyors szállításban és a nehéz terepen is egyaránt használható Daily régóta kedvelt könnyűkategóriás haszongépjármű.
A kategória legerősebb Euro 5 és EEV motorjai
A csúcsmodell az FPT Industrial új, 3,0 literes Euro 5 dízelmotorja, amely a kategóriájában vezető, 205 lóerő (150 kW) teljesítményt és figyelemre méltó 470 Nm-es nyomatékot biztosít. Ezt a teljesítményt egy új kétlépcsős turbófeltöltő rendszerrel érik el, amely az első és a másik feltöltési lépcső között egy közbenső töltőlevegő-visszahűtőt is tartalmaz, ami jelentős előnyöket biztosít a hatékonyság és a teljesítmény terén. A közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelt motor piezoelektromos befecskendezőkkel optimalizálja az égési folyamatot, valamint csökkenti a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. A 3 literes dízelmotor két további teljesítménnyel kapható: 170 lóerő (125 kW) teljesítményű, 400 Nm nyomatékú változatban hatékony változtatható geometriájú turbófeltöltővel, valamint 146 lóerő (107 kW) teljesítményű, 350 Nm nyomatékú verzióban, amelyben állandó geometriájú turbófeltöltő található megkerülő szeleppel. Mindkét változat megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabványnak.
Háromféle, a nehéz üzemű járművekre vonatkozó EEV (fokozottan környezetkímélő jármű) szabvány előírásait teljesítő FPT Industrial motor kapható: a 170 lóerő (125 kW) teljesítményű, 400 Nm maximális nyomatékú változat kétlépcsős turbófeltöltővel; az új 146 lóerő (107 kW) teljesítményű, 370 Nm nyomatékú verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel; illetve a földgázüzemű Natural Power változat 136 lóerő (100 kW) teljesítménnyel.
Az FPT Industrial új 2,3 literes motorjának nyomatéka 350 Nm-re nőtt, és tartalmazza az új Multijet II többszörös befecskendezésre képes rendszert is, amely optimalizálja az égési folyamatot. A motor 106 lóerő (78 kW) teljesítményű, 270 Nm nyomatékú, illetve 126 lóerő (93 kW) teljesítményű, 320 Nm maximális nyomatékú változatban is elérhető. Az új 2,3 literes, Euro 5 besorolású motorok Start & Stop rendszerrel és váltásesedékesség jelzővel (GSI), továbbá új hatsebességes váltókkal is kaphatók, amelyeknek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 10%-kal csökkenthető.
Az FPT Industrial valamennyi kipufogógáz-visszavezetést alkalmazó dízelmotorjában megtalálható az új, elektromos vezérlésű EGR-szelep. A szelep biztosítja a motor hengerei közötti homogén gázeloszlást, ami megkönnyíti a kipufogógáz oxidációs katalizátorral és dízel részecskeszűrővel való utókezelését.
Biztonság és kényelem a fedélzeten
Az új Daily a környezet mellett a közlekedés többi résztvevőjét is tiszteletben tartja, ennek érdekében aktív biztonsági óvintézkedések segítik a baleset-megelőzést. Az új nappali menetfény (DRL) és a kanyarkövető funkcióval rendelkező új ködfényszóró jobb láthatóságot és biztonságot garantál.
A biztonsági felszereltség része az ESP 9 rendszer legújabb generációja. Az ESP 9 rendszerben az aktív érzékelők és az ABS, az EBD, az ASR (kipörgésgátló), az MSR (motorfék-szabályzó), a Hill Holder (visszagurulás-gátló) és a LAC (aktív terhelés vezérlő) funkciókon kívül olyan új szolgáltatások is megtalálhatók, mint a HFC (a fékezés közbeni fékerővesztés hidraulikus kompenzálása), az RMI és ROM (borulásgátló rendszerek), és a TSM (vontatmány-stabilizátor).
A járműkabint kényelmi szempontból is fejlesztették, új színekben rendelhető a belső kárpit, új, praktikus megoldások javítják az életminőséget a fülkében és fokozzák a munkaterek használhatóságát, valamint fejlődött a sebességváltó, az ülések és a pedálok ergonómiája is.
Több mint 7000 lehetséges kombináció állítható össze a különböző alvázakból, motorokból, tengelytávokból és karosszériaváltozatokból. Az új Daily továbbra is 3,2-7,0 t legnagyobb megengedett össztömeggel kerül forgalomba, így akár 4,7 tonnás hasznos terhelhetőség is elérhető. A 17,2 m3-ig terjedő raktérfogatnak és a nyolc különböző változatnak köszönhetően a furgon modellek kategóriájuk vezetői. A dízelmotorok mellett, változatlanul kaphatók a földgázüzemű Natural Power és az elektromos meghajtású modellek is.
Az új Daily igazolja a vérében lévő „erős és professzionális” értékeket, és kiemeli a legutóbbi, 2009-es fejlesztésben tökéletesített gazdaságosságot és környezetbarát tulajdonságokat. A legutóbbi modellváltozatból az elmúlt két év során több mint 100.000 darab kelt el. Az új Daily ismét konkrét választ ad azoknak, akik fenntartható közlekedést támogató műszaki újításokat keresnek anélkül, hogy a járművek teljesítménye, megbízhatósága és tartóssága csökkenne.
Nemsokára részletesebben is bemutatjuk az új Iveco Daily-t oldalunkon!
.
(Ezt a cikket 362 alkalommal tekintették meg.)