Hírek Rendezvények Tudnivalók Üzemanyag Versenyek Vezetéstechnika Volvo

Lezárult az EcoDriver verseny I. fordulója – íme a teszt helyes megoldásai

MINDEN CSEPP SZÁMÍT - forrás: Volvo Trucks

Lezárult a ” KERESSÜK MAGYARORSZÁG LEGTAKARÉKOSABB TEHERAUTÓ VEZETŐJÉT ”  vetélkedő I. fordulója. Az első körben a jelentkezőknek, egy online tesztet kellett kitölteni, amiről az oldalunkon  is  olvashattatok. A tesztek értékelése után az a 200 kolléga jutott tovább, aki legalább 15 (!) kérdésre helyesen válaszolt. A teszt 25 kérdésből állt, és az átlag pontok alapján állapították meg a fenti ponthatárt, ami azt tükrözi, hogy meglehetősen nehézre sikeredett a teszt.

Tehát, aki elérte ezt a pontszámot, nézze meg a regisztráláskor megadott email postafiókot, mert abban vannak leírva a további tennivalók. Javaslom, hogy mielőbb vegyétek fel a kapcsolatot az ott megadott elérhetőségeken, hiszen gondolom, hogy sokan, mint én is nemzetköziznek, és meg kell oldani a hazajövetelt. A spamokat, is nézzétek, nehogy valaki e miatt ne tudjon jelentkezni a további fordulóra, ami gyakorlati vezetés lesz.  Idézet a levélből:

“A gyakorlati tesztvezetésekre a Volvo Márkaszervizek környékén kerül sor 3 egymást követő hétvégén, a következő helyeken és időpontokban.

Szeptember 3-4 Budapest

Szeptember 10 Polgár

Szeptember 11 Szeged

Szeptember 17 Lébény

Szeptember 18 Nagykanizsa

Szeptember 24 Középdöntő Budapest

Szeptember 25 Döntő Budapest, Volvo nap”

 

A fődíj:

“A kétszemélyes álomutazás a Volvo Ocean Race világkörüli vitorlásverseny kampány útja, ahol is ön csatlakozik a Volvo Hungária vendégeihez és házigazdáihoz 2012 májusában az Amerikai Egyesült Államokba, New Yorkba, Washingtonba, Miamiba és a Bahamákra.

A csomag tartalma: repülőjegyek turista osztályon, 4 csillagos ellátás. New York, Washington városnézés, Greensboro-i Volvo Truck csőrös kamion gyárlátogatás, Miami Volvo Ocean Race falu és kikötői verseny 3 napos hajóút a Bahamákra.

 

Nézzük a tesztet. Vastaggal szedve a helyes válaszok:

 

1. Hányadik fokozatban induljunk el manuális váltóval szerelt járművel?

a. Terheléstől függően a megfelelő fokozatot választva

b. Pótkocsival alsó fokozat tartományban, vontatóval felső tartományban

c. Mindig rövid 1-es fokozatban     

  

2. A rosszul beállított abroncs nyomás hány %-os fogyasztás növekedést okozhat?

a. 5 %

b. 10 %

c. 15 %

 

3. Mi az a Volvo I-Shift

a, Automatizált váltó

b, Automatikus váltó

c, Félautomata váltó

 

4. Szükséges-e minden nap ellenőrizni a vizet a levegőtartályokban?

a. Feltétlenül naponta

b. Csak ha hibára gyanakszunk

c. Elég hetente     

 

5. A rosszul beállított pótkocsi futómű mennyire befolyásolja az üzemanyag fogyasztást?

a. Egyáltalán nem

b. 10% alatt

c. 10% – 20% között

d. 20% felett           

 

6. Hegyvidékes útszakaszon hogyan érhető el a legkedvezőbb üzemanyag felhasználás?

a. Tempomatot használva, sebességváltás nélkül kihasználva a motor nyomatéktöbbletét

b. Tempomatot  kikapcsolva, állandó fordulaton tartva a járművet, kihasználva a motor teljesítménytöbbletét

c. Állandó turbo nyomás mellett érhető el a legjobb fogyasztás     

 

7. Az  EBS-szel vagy ESP-vel ellátott járművek rendelkeznek ASR kikapcsolási funkcióval. Mikor kell ezt kikapcsolni?

a. Terhelt járműnél

b. Nyári utakon

c. Nehéz útviszonyok között, amikor fennáll a kerekek kipörgésének veszélye

d. Kanargós utakon haladva

 

8. A motor hűtés mekkora részét emészti fel az üzemanyag fogyasztásnak?

a. 50% feletti rész

b. 20% körüli rész                                                                                              

c. 10% körüli rész

 

9. Mit kell tennie, amikor az I-Shift sebességváltót Manuálból Automatic módba kapcsolja?

a. Engedje fel a gázpedált váltás közben

b. Nyomja a gázpedált padlóig

c. Ne változtasson a gázpedál állásán                                                                                 

d. Mérsékelt erővel nyomja a gázpedált

 

10. Az helytelen olajszint hogyan befolyásolja az üzemanyag fogyasztást?

a. Nem befolyásolja

b. Növeli                                     

c. Csökkenti

 

11. A gyakori sebességváltás elkerülésével üzemanyag takarítható meg?

a. Igen                                                                                                                                

b. Nem

c. Csak sík úton

 

12. Amennyiben a jármű maximális sebességét 90 km/h-ről 85-re csökkentjük mekkora fogyasztás csökkenés érhető el, miközben az átlagsebesség szinte ugyan annyi marad ?

a. 5% alatt

b. 5% és 10% között                                                                                                      

c. 10% felett

 

13. Normál üzemi körülmények közötti használat után mennyi ideig kell alapjáraton járatni a járművet?

a. 1 perc                                                                                                                            

b. 5 perc

c. nem szabad alapon járatni, mert pazarolja az üzemanyagot

 

14. Hány %-kal nő a fogyasztás légterelők nélkül 90 km/h sebességnél?

a. 4 %

b. 8 %

c. 12 %

 

15. Emelkedőn haladva gyakori fél-sebesség használattal üzemanyag fogyasztás takarítható meg?

a. Igaz

b. Hamis

c. Csak 17 %-nál meredekebb emelkedőn

 

16. Az elfogyasztott üzemanyag 40%-a hővé alakulva elvész a kipufogórendszerben

a. Igaz                                                                                                                                

b. Hamis

 

17. Használható az I-Shift sebességváltó úgy, mint egy teljesen manuális sebességváltó?

a. Igen                                                                                                                                

b. Nem

c. Csak alsó fokozatban

 

18. Egy jármű üzemeltetési összköltségeinek kb. hány %-a az üzemanyag?

a. Kevesebb mint 25 %

b. 25-50 % között

c. 50 % felett

 

19. Hogyan működik a Volvo I-Shift Ecoroll (üresen gurulás) funkciója?

a. A jármű sebességváltóját az automatika üresbe kapcsolja

b. A jármű tengelykapcsolóját automatika szétkapcsolja

c. Az automatika a sebességváltó félfokozati tengelykapcsolóját lebegteti

 

20. Milyen Menetkörülményeket jeleznek a fordulatszámmérő színes mezői?

a. Zöld = gazdaságos, fekete = kipufogófék, piros = túlpörgetés                                 

b. Zöld = sebességtartás, fekete= váltson feljebb, piros = maximális teljesítmény

c. Zöld = gazdaságos, fekete = maximális teljesítmény, piros = váltson feljebb

d. Zöld = sebességtartás, fekete = maximális teljesítmény, piros = kipufogó fék

 

21. Miért kell a gépkocsivezetőnek egy vezetési szakasz után kb. 1 percig alapjáraton járatnia a motort?

a. Hogy stabilizálódjon az üzemanyag-ellátó rendszer

b. Ez jogszabályi előírás

c. Hogy elkerülje a hő okozta feszültségeket a motorban

d. Hogy kitöltse a tachográf kártyát

 

22. Milyen esetben indokolt a gázpedál 100%-os használata (padlógáz)?

a. Soha, mert pazarolja az üzemanyagot

b. Nagy terhelésnél elinduláskor

c. Autópályán való kigyorsításkor

d. Közlekedési vészhelyzet esetén illetve tartós emelkedőn való haladáskor

 

23. Mit jelent a ” Fékkombinálás” kifejezés?

a. A jármű kerekeit tárcsa- és dobfékek lassítják a különböző tengelyeken

b. A vontató dob, a pótkocsi tárcsafékkel rendelkezik

c. A jármű kerékfékei összedolgoznak a motorfékkel és a retarderrel                        

d. A kipufogófék és a motorfék kölcsönhatását

 

24. Hány előremeneti fokozattal rendelkezik a Volvo I- Shift sebességváltója?

a. 6

b. 8

c. 12                                                                                                                                   

d. 14

 

25. Mi gyakorolja a legnagyobb hatást a jármű üzemanyag-takarékosságára?

a. A környezeti hőmérséklet

b. A jármű konstrukciója

c. A szállított rakomány típusa

d. A járművezető

                       

A verseny gyakorlati részéről  olvashattok itt az oldalon, hiszen én szeptember 4-én állok a rajtvonalhoz.

Mindenkinek kívánok SOK SIKERT  a versenyhez!

FIGYELEM! Mivel a gyakorlati tesztek vasárnap is zajlanak, figyeljetek oda a heti pihenőidő betartására. Aki teheti, vegyen ki az előző héten  45 órás pihenőt, hiszen ha valakinek hétvégére esik, akkor meg kell szakítania, tehát azon a hétvégén nem lesz folyamatos. Valamint, figyeljetek  a 6X24  órás periódusra. Ha valaki hétfőn reggel kezdett, akkor legkésőbb vasárnapig le kell állnia. Továbbá, figyeljetek a heti, kétheti vezetési időre a tervezésnél!! Ez, azért fontos, mert előreláthatólag a verseny kártyás autókkal lesz, így rákerül a kártyára ez az időszak. A következő heti ” Szabispapír” megírásakor se feledjétek a fentieket.

 

Jó Gurit

Sklave

Köszönet a Volvo Hungária Kft-nek az együttműködésért.
.

(Ezt a cikket 430 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .