A Volkswagen Haszonjárművek Caddy blue-e-motion modelljét teszteli a Német Posta
A Volkswagen Haszonjárművek 10 Caddy blue-e-motion tesztelését kezdte meg a Német Posta (Deutsche Post DHL) kézbesítői tevékenységében. Az elektromos hajtású városi kisáruszállítók 2011. július és szeptember között Potsdamban illetve a stahnsdorfi kézbesítőközpont környékén dolgoznak majd. A különösen gyakori megállások jellemezte üzem során a Deutsche Post DHL és a Volkswagen Haszonjárművek szakemberei az elektromos járművek ilyen jellegű flottaalkalmazásairól kívánnak tapasztalatokat gyűjteni.
„A Caddy blue-e-motion környezetvédelmi és gazdasági szempontból egyaránt kedvező alternatívát kínál a városi kézbesítői munka területén“ – emelte ki Dr. Wolfgang Schreiber, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának szóvivője a Caddy blue-e-motion modellek átadásakor. „A korábbiakban már részletesen vizsgáltuk a posta által használt, hagyományos belső égésű motorral hajtott kézbesítő Caddy kisáruszállítók jellemző mindennapos alkalmazását, amelyekből a Deutsche Post DHL országszerte mintegy 20 ezer darabot üzemeltet. Eredményeink szerint e járművek 80 százaléka nap mint nap ugyanazon, átlagosan 50 kilométernél nem hosszabb útvonalon közlekedik, ahol a gyakori megállások következtében mintegy öt kilométer/óra átlagsebességgel haladnak. Ennek során maximális terheléssel akár 35 literes üzemanyag-fogyasztást is produkálhatnak száz kilométerenként, de a kézbesítői munka során általánosan jellemző érték is valamivel tíz liter fölé emelkedik. A Caddy blue-e-motion benzinre átszámított áramfogyasztása ezzel szemben 100 kilométerenként mintegy két litert tesz ki.“
A flottateszt középpontjában a gyakorlatilag hangtalan járművek mindennapi, „normál“ használata illetve a megújuló energiaforrások akkumulátoraik töltéséhez történő alkalmazása áll. A tesztre a Környezet- és Természetvédelmi és Reaktorbiztonsági Minisztérium (Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit; BMU) „Haszongépjármű-specifikus elektromos mobilitási tesztek” („Erprobung nutzfahrzeugspezifischer E-Mobilität; EmiL) projektje keretében kerülhet sor. E projekt azon elektromos mobilitást támogató program része, amelyre a BMU II-es konjunktúracsomagja keretében összesen 100 millió eurót bocsát rendelkezésre (www.erneuerbar-mobil.de).
„A Caddy blue-e-motion autók használata mindennapi munkánk során fontos ismeretekkel gazdagíthatja az elektromos gépkocsik fejlesztőit. Elektromos hajtású autóinkkal alacsony zajszint mellett, üzemanyag-fogyasztás nélkül és a „zöld” áram használatával száz százalékig széndioxid-semleges módon kézbesíthetjük a leveleket és a csomagokat. Fontos, hogy e tevékenységünkkel ily módon nem terheljük tovább környezetünket káros anyagok illetve zaj kibocsátásával, ami a konszern egészére kiterjedő, emissziós értékeink aktív mérséklését célzó GoGreen környezetvédelmi programunk alapvető eleme is“ – fejtette ki Uwe Brinks, a levélkézbesítési részleg vezetőségének tagja, egyben a próbaüzem felelőse. A Deutsche Post DHL az első globális logisztikai szolgáltatóként fogalmazott meg konkrét klímavédelmi célkitűzéseket. A tervek szerint 2020-ra a GoGreen program révén mintegy 30 százalékkal javul a konszern széndioxid-hatékonysága a 2007-es mutatókhoz képest, többek között a továbbfejlesztett forgalomszabályzás, a jármű flotta modernizációja, valamint a megújuló energiaforrások széles körű kiaknázása révén.
A Volkswagen Haszonjárművek Caddy blue-e-motion modelljét 85 kW teljesítményű elektromos motor hajtja, végsebességét 120 kilométer/órára szabályozza le az elektronika. Lítiumion-akkumulátorai mintegy 110 kilométer hatótávot biztosítanak, ami a kézbesítői üzem keretei között bőségesen elegendőnek bizonyul. A Caddy blue-e-motion 550 kilogramm hasznos teherbírása a padlózata alá épített akkumulátor következtében 230 kilogrammal marad el a hagyományos Caddykétől, raktere azonban megőrizte 4,2 köbméteres térfogatát. A kézbesítői állomások udvarán speciális töltőállomásokat alakítottak ki, amelyeken az éjszaka folyamán feltölthetők a járművek akkumulátorai. A „zöld” technológiák a széndioxid-hatékony logisztika alapvető elemét képezik. A Deutsche Post DHL a Volkswagen Haszonjárművek mellett további autógyártókkal is tesztek egész sorában működik együtt, hogy a járművek mindennapos üzemében jussanak értékes tapasztalatokhoz a megújuló forrásból származó üzemanyagok, valamint az alternatív hajtások használata terén. A Deutsche Post DHL üzemeltetésében már ma is mintegy 3 000 jármű fut hibrid- vagy elektromos hajtással, illetve alternatív üzemanyagokkal, valamint különböző speciális motorelektronikai vagy aerodinamikai módosításokkal. A konszern az elektromos mobilitás területén kifejtett tevékenységei középtávon jelentősen hozzájárulhatnak a kisáruszállító és kisbusz kategóriájú elektromos gépkocsik szériaéretté fejlesztéséhez.
Forrás: Volkswagen
.
(Ezt a cikket 385 alkalommal tekintették meg.)