Hírek Navigáció

Sklave és a Sygic Truck frissítés

Nem gondoltam volna, hogy egyszer, egy programról kicsomagolós bemutató cikket, blogot fogok írni. Ez Gyurci asztala amikor egy vasat mutat be nekünk. Hogy mégis ezzel kezdem, annak az oka, hogy megkaptam a Sygic Truck frissítését. Gyanús volt amikor a kezembe fogtam, mert éreztem, hogy a borítékban egy doboz is van. És tényleg…

Azért legyünk őszinték, hogy amikor megnyíltak a határok, és lehetett a Lajtán túlra utazni, elvarázsolt minket az árubőség. Kerek szemekkel néztük, vagy fogtuk kezünkbe a szépen becsomagolt akármit.

Még ma is rácsodálkozom, hogy például egy egyszerű piskóta szeletet, milyen gusztusosan be tudnak csomagolni, sőt a képek láttán mindjárt megkívánom, megveszem. Mielőtt beleharapok, várom az ízt.

Az ízt amit akkor éreztem, amikor beleharaptam a Nagyi ( Így nagybetűvel) csokis piskótájába. Hol van ez a szépen csomagolt süti ahhoz képest? A Nagyi ugyan nem csomagolta be… Becsomagolni? Kihűlni nem volt ideje…

No, itt a pofás doboz benne a Sygic Truck (ami nem piskóta) a legfrissebb térképekkel. Úgy is írhatnám, hogy a doboz tartalma bármilyen meglepő…

És higgyétek el, találok meglepetést. A meglepetés a doboz hátulján feltüntetett információ, miszerint a doboz tartalma a szoftver. Egy full EU szoftver. Mit is jelent a full EU ?

Ez azért fontos, mert többen kérdezték már, hogy ebben, vagy abban az országban mennyire használható térkép. Igazából, erre nem tudtam válaszolni, illetve csak az általam bejárt országokról tudtam elmondani, hogy… például Romániában csak a főutak vannak benne. Ez azért meglepő, mert rengeteg áru mozog oda-vissza. Mivel kevés a „járható út” ezért előfordult, hogy…na, erről majd később (Nem csak a Sigyc Truck lefedettségével van a hiba. A TomTom oldalán olvashatjuk, hogy Románia lefedettsége 13%. by Gyurci).

Itt van minden információ. Az is amivel eddig (én legalábbis), nem voltam tisztában. Melyik országnak, milyen a térképlefedettsége. Nem tudom, hogy milyen megfontolások, mérlegelések alapján választanak térkép részletességet, de jó lenne, ha ráébrednének, hogy például Románia része Európának, és nem kis áruforgalom bonyolódik az országba, és azon keresztül. Ha nincs teljes lefedettség, akkor esetleg tervezhet egy ilyen útvonalat.

Tehát, Ploiestiből, ha nem figyelünk oda, úgy jöhetünk Békéscsabára, hogy közben bejárjuk a fél Balkánt. Mi is történt a fenti esetben? Azt, hogy kevés a lefedettsége a térképnek. Tartalmazza a kamionos korlátozásokat, de mivel nincs elég járható út, arra tervez, amerre az adott beállításokkal lehet közlekedni. Nézzük úgy, hogy kivesszük a kamionos beállításokat.

Igen. Így már sokkal barátságosabb, hiszen kb.700 km-el kevesebb lett. Szóval, el kellene dönteni, hogy legyenek kamionos opciók, vagy legyen lefedettebb a térkép, vagy….igen. Legyen mindkettő, mert itt tartunk a XXI században, hogy a Marsra tervezgetünk, de nem tudunk hazajönni a szomszéd országból, a legrövidebb úton… Na jó, ez egy kicsit sarkos.

Lazításként nézegessünk itthoni útvonalakat. Kazincbarcika- Dorog amit volt szerencsém a napokban megtenni, nem keveset izzadva, hogy merre is menjek a Megyeri hídról lehajtva:

Itt a Sygic megoldotta a kérdést. Bevitt a Róbert Károlyra körútra Hmm. Igazából nem bánnám, hiszen visszamenni a híd után a Bécsi útig a Megyeri hídról lejövet végig a Szentendrei úton…hááát. Nem nagy élvezet, és sokáig tart. Segítségül hívom a főváros által kiadott „ Budapest teherforgalmi stratégiája” című kiadvány egy részletét.

Ebből kiderül, hogy jól tervez a Sygic. Lehet menni a Róbert Károly krt.-on Igaz ez egy tavalyi térkép, és lehet, hogy már kitiltották a forgalmat, bár nem sok értelmét látnám, hiszen akkor csak átterelték az egyik oldalról a másikra.

Miskolcot még mindig nem kerüli el, pedig, már több éve elkészült az elkerülő, így nem kellene bemenni a belvárosba. Igaz, hogy csak éjszakára vagyunk kitiltva, de átmenőben nem kellene bemenni nappal sem:

Az elkerülő a Sajószigeti út lenne. Azért érdekes, hogy itt nincs tilalom jelölve, mert a város másik végében is időszakos a tilalom, és ott megtaláljuk a táblát:

Itt a 12t-ás tábla, és ott a 20t-ás híd. Azt kell mondanom, hogy elég jól bejárták Miskolcot a Tele Atlaszos fiúk. És van itt még egy érdekesség. Tornanádaska határátkelőnél a 20t-ás a korlátozás. Ez is benne van…

Adódik a kérdés, hogy a tilalmakat bele kell-e tenni, illetve a táblákat láthatóvá kell-e tenni? Szerintem, jobb ha benne van, és ott a tábla, hogy meg tudjuk nézni, hogy mi a tilalom oka. Azért, azt tudjuk, hogy a Sygicben elég sok tábla látható, és ha nem is mind, de attól jobb, mintha nem tervez meg valamit, és nem tudjuk megnézni hogy miért…

Nézzünk egy pár hibát, amit itt az oldalon említettek a kollégák. Írták valamikor, hogy Máza közelében, nem jelöli a magasság korlátozást. Nézzük a képet:

Írta valaki, hogy Dunaföldvárnál nem egyértelműek a jelzések. Nézzük a képet.(Hozzászólás: A TA 2010.09 verzióval kapcsolatban hívnám fel a figyelmet egy hibára. A dunaföldvári közúti hídra nem tervez fel teherautós beállításokkal. Tévesen a térképen a híd mindkét oldalán 7.5t-ás korlátozás szerepel, ami a valóságban nincs ott.)

Következő probléma, amit itt az oldalon jeleztek. Egy útvonal megtervezése Székesfehérvát-Dunakeszi. A felvetett probléma, hogy oda az M0-on tervezte, vissza, pedig a városon keresztül. Nézzük:

Látjuk, hogy oda – vissza az M0-án tervez.

A következő felvetett probléma volt, hogy Barcsra a 6-os főúton tervezett. Nézzük az útvonalat: Itt Pécsig az autópályán tervez, utána, bemegy a belvárosba. Itt szerintem, nincs jelölve a súlykorlátozás, mert (gondolom) el kellene menni a Nyugati ipari útra, bár nem jártam arra, de ez tűnik logikusnak.

Nézzük meg a lenti képeket, ami mutatja, hogyan lehet elkerülni, hogy a soha erre nem járt kamionos ily módon ismerje meg ezt az általam is kedvelt várost. A képeket Karsai Attillától kaptuk, amit ez úton is köszönök:

Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy miért tudott a belvárosba tervezni.

Beazonosíthatjuk a Maléter Pál utat. Látszik, hogy van ott egy korlátozó tábla, de a tilalom a program szerint erre vonatkozik, és nem a belvárosba vezető útra. Úgy gondolom, hogy ez nem sokáig lesz így, és ha ott valóban van korlátozó tábla, akkor az hamarosan a térképre is rákerül. Aki figyelemmel kísérte a Sygic Truck életét itt az oldalon, az láthatta, hogy a Miskolcon észlelt hiányosságokat a következő frissítésben kijavították, sőt talán még többet is.

Itt jegyezném meg, hogy biztosan többen is szeretnének látni a programban egy olyan opciót, amiben a felhasználó javíthatná, kiegészíthetné a saját térképét, és ez megoszthatná másokkal is. A programról, egyébként a későbbiekben meg szót ejtek.

Ez lett volna, a hazai „kivesézése” a Sygic Truck idei frissítésének. Nem volt teljeskörű, de úgy látom, hogy minden kiadásban látszik a fejlődés, a javítás, legalábbis ami a térképet illeti. Biztos találnánk, és fogunk is találni hibákat, de melyikben nem. A következő részben átlépem a határokat, illetve már meg tettem, és mondhatom. Nem piskóta.

Jó gurit
sklave
.

(Ezt a cikket 886 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .