Az MAN új lehetőségeket lát a Volkswagennel és a Scaniával való együttműködésben

A pozitív üzleti környezettel és teljesítménnyel összhangban a részvényenként javasolt osztalék 2 euró

Az MAN SE vezérigazgatója, Dr. Georg Pachta-Reyhofen, a vállalat éves közgyűlésén a Volkswagennel és a Scaniával folytatott együttműködés mellett szólalt fel. – Az igazgatóság és a felügyelő-bizottságok meggyőződése, hogy az MAN, a Scania és a Volkswagen közötti szorosabb együttműködéssel a továbbiakban is lehetőség nyílik a beszerzésben, fejlesztésben és termelésben megvalósuló nagyfokú kooperáció előnyeinek kihasználására – fejtette ki Pachta-Reyhofen a részvénytulajdonosoknak Münchenben.
.
Elmondta, hogy a haszonjármű piacokon a kamionok és buszok műszaki követelményei egyre összetettebbé válnak, a szigorodó környezetvédelmi jogszabályok következtében a fejlesztési ciklusok egyre rövidülnek, mialatt a verseny egyre kiélezettebb. Az előzőekhez még hozzáfűzte, hogy a szorosabb együttműködésben érintett felek tovább erősödhetnek, miközben a cél a fenntarthatóan jövedelmező növekedés elérése minden piacon, valamit értékteremtés az MAN fejlődése során.
.
Pachta-Reyhofen úr ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az MAN semmilyen körülmény között nem veszíti el az identitását. – A mag, ami az MAN-t jelenti, ami identitást ad számunkra és ami az összes alkalmazottat – a gyakornokoktól az igazgatóságig – büszkévé teszi arra, hogy ennek a vállalatnak dolgozhat, megmarad. Minden partner megbecsüli ezt a különleges MAN értéket és ápolni is fogja azt – mondta. Kifejtette továbbá, hogy az olyan közösen elfogadott alapelvek esetében, mint például a márkafüggetlenség, vagy a termékek akadálytalan bejutása a globális piacra, igen fontos, hogy azokat következetesen be is tartsák.
.
2010 nagyon sikeres költségvetési év volt az MAN Group számára. Ez összefüggésben van az európai haszonjármű piacok fellendülésével, valamint az energetikai üzletág piaci környezetének fejlődésével. A részvényenkénti javasolt 2 euró osztalék szintén tükrözi ezt a pozitív üzleti és hozambeli teljesítményt.
.
Az MAN Group 2011-ben szintén erősen kezdett. Az első negyedévben a felvett megrendelések száma 26 %-kal, az előző évhez képest 4,4 milliárd euróval nőtt, mialatt a bevétel elérte a 3,7 milliárd eurót, miközben a 325 millió eurós üzemi nyereség is tükrözi a pozitív piaci helyzetet. Pachta-Reyhofen úr optimista volt. – 2011 második negyedévében is hasonlóan jó teljesítményre számítunk – mondta.
.
.
A vállalat pozitív pénzügyi helyzetének egyik fő oka az MAN Group sikeres BRIC (Brazília, Oroszország, India, Kína) stratégiája. Egyaránt jó példa erre az, hogy az MAN Latin America az egymást követő nyolcadik évben tölt be vezető pozíciót a brazil teherautó iparban, valamint hogy az MAN Diesel & Turbo 300 millió euró körüli, nagy értékű megrendelést kapott az elmúlt évben, a régió hat dízel erőművének felszerelésére. Az MAN Truck & Bus Oroszországban piacvezető a nyugati gyártók között, miközben Kína az egyik legnagyobb ütemben növekvő piac a haszonjárművekkel, illetve a nagy hengerűrtartalmú dízelmotorokkal és turbinákkal kapcsolatos üzleti tevékenységek szempontjából.
.
Az MAN azonban nem téveszti szem elől Európát sem. – Nemzetközi stratégiánk szorosan kapcsolódik Európához. Csak így lehetséges, hogy a különböző gazdasági fázisokat kiegyensúlyozzuk és meghosszabbítsuk a termékek, illetve a technológiák életciklusát. Technológiai vonatkozásban a legtöbb területen – a brazil fejlesztések mellett – továbbra is Európa diktálja a tempót. Ezért számunkra is nagyon fontos az európai piacon betöltött vezető szerep – emelte ki Dr. Georg Pachta-Reyhofen.
.
Az MAN Group megerősítette pozitív kilátásait erre a költségvetési évre. – 2011-ben, egész évre vonatkozóan hét-tíz százalék közötti bevétel növekedést várunk, miközben a nyereségrés legalább egy százalékpontos növekedésére számítunk – mondta Pachta-Reyhofen – Ebben az évben ez a dolgozói létszám kismértékű növekedéséhez vezet.
.
Az MAN Group – a 2010-ben elért, körülbelül 14,7 milliárd eurós bevételével – Európa egyik vezető ipari szereplője a szállítmányozással kapcsolatos technológiák területén. Mint a kamionok, buszok, dízel motorok, turbinák, és speciális hajtóművek szállítója, az MAN világszerte körülbelül 47700 embert foglalkoztat. Részlegei az érintett piacokon vezető szerepet töltenek be. Az MAN SE München, szerepel a német Dax részvényindexek között, mely Németország harminc vezető részvénytársaságát foglalja magába.
.
Forrás: MAN
.

LEAVE A RESPONSE

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..