Hírek MAN Márkahírek

70000 tesztkilométer bizonyítja: az MAN TGX EfficientLine akár három liter üzemanyagot is megtakaríthat

A “Consistently Efficient” Tour 2011 célba érkezett. A túra eredménye: a két TGX EfficientLine kamion száz kilométerenként 3,3, illetve 3,0 liter gázolajat takarított meg.

Az MAN egy olyan átfogó információs túrát szervezett, amely bizonyítja, hogy egy kamionnal – melynek tervezése során a hatékonyságot tartották szem előtt –, napjainkban, száz kilométerenként akár három liter üzemanyagot is megtakaríthatunk, ezzel együtt pedig csökkenthetjük a CO2 kibocsátást a nagy távolságú fuvarok során. Ez az eredmény – szállított tonnánként – körülbelül tíz százalékkal kevesebb energia felhasználását igényel. Az MAN ezt azzal érte el, hogy a jármű tervezése során szigorúan az üzemanyag-takarékosságot tartotta szem előtt, párosítva a kipróbált és megbízható sorozatgyártási technológiával.

Tíz ország és húsz megálló után a “Consistently Efficient” Tour 2011 elérte a müncheni végállomását. Minden egyes állomáson szakemberek adtak tanácsokat azzal kapcsolatban, hogy a járművek üzemeltetői hogyan tudják a haszonjármű flottájuk üzemeltetési költségeit hatékonyan csökkenteni úgy, hogy közben a környezetvédelemhez is hozzájáruljanak. A túrának volt olyan megállója, melyet 1200 ügyfél és újságíró látogatta meg.
Dr. Frank Hiller, az MAN értékesítési és szerviz részlegének marketing igazgatója elégedett a vásárlói visszajelzésekkel. – A távolsági áruszállítás területén, az üzemanyag megtakarítás konkrét lehetőségei iránt mutatott érdeklődés hatalmas. Egyre több vállalat teszi meg ezt a logikus lépést, és a bizalmát olyan járművekbe helyezi, melyeket különösen magas hatékonyságra terveztek, mint amilyen a TGX EfficientLine – mondta Hiller úr.
A “Consistently Efficient” túrán, 2011. májusban és júniusban – a referenciaként szolgáló járművel összehasonlítva – az 1-es és a 2-es MAN TGX EfficientLine száz kilométerenként, külön-külön 3,3, illetve 3,0 litert takarított meg. A két TGX EfficientLine kamion fogyasztása átlagosan 29,6, illetve 29,9 liter volt. Referencia-járműként egy hatékonysági csomag nélkül készült TGX szerepelt, melynek végsebességét – hagyományos módon – 89 km/h-ra korlátozták, ezáltal száz kilométerenként 32,9 litert fogyasztott. De még a nagyobb végsebesség mellet is csupán kis eltérés jelentkezett a kamionok átlagsebessége közt, ami körülbelül 2,3 km/h-t jelent a TGX EfficientLine kamionok és a referenciául szolgáló jármű viszonyában. A túrán mindegyik kamion több mint 11 500 kilométert tett meg, miközben a túra partnere, az Aral gondoskodott róla, hogy a megtett kilométerek CO2 semlegesek legyenek.
Emellett 2011. áprilisában a TÜV Süd felügyelete alatt egy független mérést is végzett az MAN, melynek az eredménye – 2,9, illetve 2,8 liter megtakarítás – szintén kihangsúlyozza a TGX EfficientLine teljesítőképességét. A mostani értékek tehát az Európa útjain, hétköznapi körülmények közt folyamatos üzemben megtett 70 000 kilométeren alapulnak.

A szakaszok eredményei a túra blogján

A “Consistently Efficient” Tour 2011 mérési eredményeinek összegyűjtéséért az MAN TeleMatics® flottairányító rendszer felelt. Ez az eszköz a flotta üzemeltetőjének teljes áttekintést biztosít a járművek fogyasztásáról, motor adatairól, helyzetéről, vezetési időkről – mindent összevetve, több mint száz paraméterről. Az egyes szakaszok adatai, könnyen értelmezhető formában, a túra blogján is megtalálhatók a következő címen:  www.blog.consistently-efficient.com

Az MAN TGX EfficientLine

Az MAN TGX EfficientLine egy, a távolsági áruszállításban használatos nyerges vontató, amit egyértelműen a maximális hatékonyságra terveztek. Ebből a szempontból az egyik legfontosabb tényező a légellenállás optimalizálása, a végsebesség 85 km/h-ra korlátozása mellett. A járművön az aerodinamikai oldalburkolat kötelező tartozék, ellentétben a sűrített levegős kürtökkel és a fülkére szerelt napellenzőkkel, melyek felszerelése kifejezetten tilos. A légnyomás figyelése, a nappali menetfények, az alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsok és az új generációs intarder mind-mind energiát takarítanak meg. Mivel azonban a vezető is nagyban befolyásolja a kamion üzemanyag fogyasztását, az MAN TGX EfficientLine csomag tartalmaz egy MAN ProfiDrive® gazdaságossági képzést is.
.
Forrás: MAN
.

(Ezt a cikket 1818 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .