DAF Hírek Járműtechnika Márkahírek Újdonságok

A DAF továbbfejlesztette a PACCAR MX motorokat

Növekvő hatékonyság és még alacsonyabb üzemeltetési költségek

A tüzelőanyag-felhasználás hatékonysága és az alacsony működési költségek terén elért vezető pozíció további erősítése érdekében a DAF számtalan ponton fejlesztette tovább a közkedvelt 12,9 literes PACCAR MX motorokat. Az új dugattyúk, az optimalizált tüzelőanyag-befecskendezés és a piacon egyedülálló, teljesen szigetelt kipufogótorok jelentősen alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztást, s ezzel alacsonyabb széndioxid-kibocsátást biztosít.

A fejlesztések kiválóan illeszkednek a DAF Advanced Transport Efficiency fejlesztési koncepciójába, mely egy sor olyan megoldást tartalmaz, melynek célja, hogy a növekvő szállítási teljesítmény csökkenő környezeti hatásokkal és csökkenő költségekkel váljon elérhetővé.

A megbízhatóságukról és teljesítményükről ismert 12,9 literes PACCAR MX motorokat a DAF a népszerű CF85-ös és XF105-ös modellekbe szereli. A motor időközben a tüzelőanyag-felhasználás hatékonysága miatt is kiváló hírnévre tett szert. Ennek további optimalizálásával a DAF most azokra a tényezőkre helyezte a hangsúlyt, amelyek a teherautók üzemidejének 80%-át kitöltő részleges terhelésnél kínálnak előnyöket.

Elsőként a piacon: szigetelt kipufogótorok

A PACCAR MX motorok 265 kW/360 lóerős, 300 kW/410 lóerős, valamint a 340 kW/460 lóerős változatai új dugattyúkkal készülnek, jobb termikus tulajdonságokkal rendelkeznek, s kevesebb hűtést igényelnek. Ennek eredményeképpen a maximális hatékonyság eléréséhez kisebb olajszivattyú is elegendő, s a súrlódási veszteség is csökken. A DAF egyszersmind a befecskendezési szögeket és a motorvezérlő rendszert is optimalizálta. A tehergépjármű-szektorban így a DAF az első olyan társaság, amely nem csak a turbófeltöltőt, hanem a kipufogótorkot is hőszigeteléssel látta el. Ennek eredménye a turbófeltöltő növekvő hatékonyságának köszönhetően javuló levegőmennyiség-vezérlés, valamint a tüzelőanyag tökéletesebb égése. A PACCAR MX motorokon végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően a tüzelőanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás a felhasználástól függően így 3%-kal csökken.

További fejlesztések

A DAF Advanced Transport Efficiency koncepció keretén belül a DAF a tüzelőanyag-felhasználás hatékonyságának javítása, a széndioxid-kibocsátás, valamint a teljes tulajdonosi költség további csökkentése érdekében további fejlesztéseket is végzett: a DAF CF85-ös és XF105-ös motorjai öt perc alapjárati üzem után automatikusan leállnak, s a standard 16 sebességes váltón kívül immár a könnyebb, 12 sebességes manuális váltó is elérhető – a hajtáslánc ezáltal még inkább a felhasználás céljához igazítható. A PACCAR MX motorok kiemelkedően nagy nyomatéka azt is jelenti, hogy nincs mindig szükség 16 sebességes váltóra. Sőt, a 375 kW/510 lóerős motorhoz az új sebességváltóval most elérhető a kisebb súrlódást és nagyobb hatékonyságot eredményező Direct Drive megoldás is. A vásárlói igényeknek megfelelve a CF és XF típusok maximális sebessége 89 km/h-ra növelhető. Az alapbeállítás 85 km/h, hosszú távú szállítási feladatok ellátásakor ez 2-3% tüzelőanyag-megtakarítást jelent.

Szintén újdonság az opcionális AS Tronic automata sebességváltó, mely a tüzelőanyag-fogyasztás teljes optimalizálását előtérbe helyezve választ sebességfokozatot. Maga a járművezető csak 30 km/h sebesség alatt, valamint az MX motorfék használata közben választhat fokozatot; minden más esetben az elektronika dönti el, melyik a váltás ideális időpontja. Az alacsony tüzelőanyag-fogyasztás fontosságát a járművezetőben tudatosítandó immár mind a CF, mind az XF típusok központi kijelzőjén alapfelszereltség az aktuális és az elért átlagfogyasztás jelzése.

Mind a hatékony PACCAR MX motorokon végrehajtott fejlesztések, mind a DAF által bevezetett egyéb újdonságok tökéletesen illeszkednek a DAF Advanced Transport Efficiency fejlesztési koncepciójába, mely egy sor olyan megoldást tartalmaz, melynek célja, hogy a folyamatosan növekvő szállítási teljesítmény csökkenő környezeti hatásokkal és csökkenő költségekkel váljon elérhetővé.

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 230 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .