Új úton az M3-as autópálya és Eger között
Folyamatban van az Eger és Füzesabony közötti út régóta várt korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése. Az újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd Maklárt és Andornaktályát. Az előkészületi munkák finanszírozásában főként uniós forrásokat vesznek igénybe – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
A megvalósítás felé halad az Egert az M3 autópályával összekötő út korszerűsítése és részben új nyomvonalon való kiépítése. Jelenleg az előkészítés folyik, a megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része ugyancsak rendelkezésre áll, más részük megszerzése – a közműengedélyekéhez hasonlóan – előkészületben van. A kiviteli tervek egy része szintén elkészült.
„A beruházás nyomán lényegesen gyorsabban és biztonságosabban közelíthető majd meg az M3 autópálya, és Eger is könnyebben elérhető lesz – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Az elkerülő utak elkészültével Maklár és Andornaktálya felszabadul az átmenő forgalom alól ” – említette meg a szakember.
A több ütemben építendő út Füzesabony és Maklár közötti 2,6 kilométere már rendelkezik a szükséges dokumentumokkal. Ennek a szakasznak a kivitelezése a tervek szerint ez év második felében elkezdődik, és az év végére be is fejeződik. A 251. számú út a terv szerint a 3. számú főút és Maklár között a meglévő út nyomvonalán, kétszer egy sávos, óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főútként épül ki. Az útszakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3. számú főútnál meglévő körforgalmi csomópont pedig változatlan marad.
A Maklárt és Andornaktályát elkerülő 10 kilométer hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, ugyancsak kétszer egy sávos főútszakasz az első 2,6 kilométer után 300 méterrel kiválik a meglévő útból, és új nyomvonalon halad. Ez a szakasz távlatban része lehet az Eger városát az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak, így az elkerülő út bizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg. A tervezést a szabályszerű közbeszerzéssel kiválasztott Uvaterv Zrt. végzi. A beruházások előkészítése a tervek szerint 2012-ben fejeződik be.
Az érintett útszakaszokon naponta jelenleg csaknem 4200 jármű közlekedik, a forgalom 2030-ra az előrejelzések szerint mintegy 50 százalékkal, 6600 jármű fölé emelkedik.
A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.
Forrás: NIF
.
(Ezt a cikket 470 alkalommal tekintették meg.)
Nem értem, hogy miért ragaszkodnak a Füzesabonyi feljáróhoz az M3-asra ?
Miért visszafelé kell mennünk, ha Budapest felé akarunk utazni? Miért ne lehetne
a meglévő Egert Kerecsendel összekötő utat 2×2 sávos gyorsforgalmi uttá kiszélesiteni??? Kerecsend előtt kellene egy Budapest felé elvezető szakaszt épiteni.
Hogyan lehetséges az, hogy az egri K2-es ut folytatásaként füalatt elkészült a Szalókot
öszekötő út. Arra volt pénz ? Alig van rajta forgalom !!!