Hírek Versenyek

Újra Dakarban a magyar nemzeti lobogó

Betartotta ígéretét a Qualisport kamionos tereprali-istálló: miután a Scania első hídjának törése miatt idejekorán kiestek a 2011-es Africa Eco Race-ről, Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő idén is eljuttatta a magyar zászlót a szenegáli fővárosba, Dakarba, a Rózsaszín-tó partjára.

Mint ismeretes, a magyar egység a kamionos kategória címvédőjeként indult a kéthetes afrikai tereprali-összecsapáson. A nyitónapon nagy fölénnyel bizonyultak a legjobbnak a monstrumok között, a második szelektív szakaszon a 2. időt repesztették, míg a következő napon a 70. kilométernél a Scania nagy sebességgel érkezett egy nem látható bukkanóra és több mint 22 méternyi repülés után landolt, így az első híd törése miatt a dunaszentbenedeki csapat feladni kényszerült a versenyt.

 

Ezt követően a Qualisport-legénység hatalmas fegyvertényt vitt véghez: Er Rachidia városából beszereztek egy DAF első hidat, amit egyedi megoldásokkal beépítettek a Scaniába. A járóképessé tett versenykamion már csak a szervizúton haladhatott, de így is hatalmas üdvrivalgás fogadta az együttest, amikor a baleset után két nappal, Layounne közelében újra csatlakoztak az Africa Eco Race mezőnyéhez.

„Hatalmas nehézségek árán, de sikerült véghezvinnünk a baleset után kitűzött célt és újra itt vagyunk Dakarban hazánk lobogójával. Azért indultunk, hogy megvédjük a címünket, de sajnos ez most nem sikerült. Hasznos leckét kaptunk, amelyből mindannyian sokat tanulhatunk. Úgy érzem, jól döntöttünk, hogy a szervizúton eljöttünk a Rózsaszín-tó partjára, ugyanis a többi indulótól számos alkalommal hallhattuk az utóbbi napokban, hogy erőt merítettek a magyarok küzdeni tudásából és akaraterejéből. Gratulálunk a győzteseknek, de jövőre visszatérünk és újra harcba szállunk a sikerért” – nyilatkozta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.

Czeglédi Péter navigátor is úgy érzi, hogy a kiesés ellenére a verseny bővelkedett pozitívumokban a Qualisport számára: „Nagyszerű érzés, hogy tagjai lehetünk egy olyan nagy nemzetközi családnak, mint amilyen az Africa Eco Race-é. Amikor 51 órányi sivatagi rostokolás után visszatértünk a táborba, olyan üdvrivalgás fogadott bennünket, amilyet eddig pályafutásom során még soha nem tapasztaltam. Az otthoni szurkolóktól érkező bíztató üzenetek is arra motiváltak bennünket, hogy folytassuk, ne adjuk fel. Nagyon várom, hogy újra versenyezzünk, mert nem lenne jó, ha az itteni balszerencsénk hátráltatná a csapat további fejlődését” – fogalmazott a legrutinosabb hazai sivatagi navigátor.

Tóth Tamás, az alakulat főszerelője elmondta: „Öröm számomra, hogy újra itt lehetünk Dakarban. Bár ezúttal versenyen kívül érkeztünk ide, úgy érzem, a váratlanul felmerült probléma gyors megoldásával hatalmas kihívásnak feleltünk meg. Most az a legfontosabb, hogy mielőbb kiértékeljük a meghibásodott egységet, levonjuk a konzekvenciákat és újra versenyképessé varázsoljuk a Scaniát” – vázolta fel a közeljövő terveit a szakember.

A Kovács-Tóth-Czeglédi triót háromfős asszisztencia-stáb segítette a 2011-es Africa Eco Race-en: Léner Tibor, Bajkai Zsolt és Mészáros Sándor az alakulat DAF szervizkamionjával kísérte végig a Scaniát a dél-franciaországi rajttól Marokkón és Mauritánián át a szenegáli fővárosig. A legénység 2011. január 11-én, kedden, 13:50-kor érkezik Budapestre, a Ferihegy 2A terminálra a TAP portugál légitársaság 528-as lisszaboni járatával.

A harmadízben megrendezett Africa Eco Race-t a motorosoknál Willy Jobard nyerte hibrid KTM-jével, míg az autósoknál saját építésű kék buggy-jával Jean-Louis Schlesser harmadszor is diadalmaskodott. A kamionos kategóriában a csehek fenegyereke, a Tatrával induló Tomas Tomecek szerezte meg a győzelmet az MAN-es portugál hölgy, Elisabete Jacinto és az Unimoggal versenyző francia Michel Salvatore előtt.

Forrás: Qualisport
.

(Ezt a cikket 242 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .