Hírek Versenyek

Címvédőként rajtol az Africa Eco Race-en a Qualisport

Kategóriájában címvédőként áll rajthoz a harmadszor megrendezésre kerülő Africa Eco Race-en a Qualisport kamionos tereprali-istálló. Kovács Miklós pilótára, Czeglédi Péter navigátorra, Tóth Tamás vezető szerelőre és a sárga Scaniára a december 27-én, a dél-franciaországi Chateau de Lastours-ban tartandó gépátvétel után több mint 5000 kilométer vár Marokkón és Mauritánián át a szenegáli fővárosig, Dakarig, ahová 2011. január 9-én fut be a sivatagi maraton autós, kamionos és motoros mezőnye.

Magyarország egyetlen kamionos tereprali-csapata a januári, dakari győzelem óta keményen készült az évad fénypontjának tekintett összecsapásra. Ennek jegyében rajtoltak a Dabas környékén megrendezett Hungarian Baján, ahol a T4-es kategória legjobbjának bizonyultak, majd októberben a sivatagi tapasztalatokat gyarapították az egyhetes Marokkó-ralin, amelyet ezüstérmesként zártak.

Nagy csata vár ezúttal is a Qualisport legénységére: ahogyan a futam szervezőinek közleménye hirdeti, a kamionos kategória a „titánok harcának” ígérkezik. A Kovács-Czeglédi-Tóth trió számos kemény viadal után újra megmérkőzik a portugálok kamionos királynőjével, az MAN-nel induló Elisabete Jacintóval és ott lesz a monstrumok mezőnyében a csehek Tatrás kiválósága, Tomas Tomecek is.

„Kategóriánk címvédőjeként térünk vissza az Africa Eco Race-re, ahol a futam alapítása óta, immáron három éve mindig ott vagyunk. Természetesen szeretnénk ismét győzni, de ez nem ígérkezik könnyű feladatnak. René Metge versenyigazgató azt ígérte, hogy a táv nem csak hosszú, de rendkívül kemény is lesz, így bármi megtörténhet. Az biztos, hogy a legjobbat fogjuk nyújtani ezen az általunk kiemelten fontosnak tekintett versenyen. Bár számunkra az ünnep idén is korán véget ér, ezúton kívánunk támogatóinknak és a tereprali-rajongóknak békés, boldog karácsonyt!” – nyilatkozta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.

Czeglédi Péter a Marokkó-ralin az elsők között ízlelhette meg az eddigieknél jóval nagyobb precizitást igénylő új navigációs szabályokat: „Biztosan hasznunkra válik, hogy a marokkói futamon már az új regulák szerint kellett navigálnunk. Megtapasztaltuk, hogy minden eddiginél szigorúbban kell tartani az irányt, ami elsősorban a dűnék között jelent komoly kihívást. Készen állunk a versenyre” – fogalmazott a legrutinosabb magyar sivatagi másodpilóta.

Miután a Scania október végén visszatért a marokkói bevetésről, a Qualisport csapata az ott szerzett tapasztalatok hasznosításán dolgozott: „Felfrissítettük a kamiont és a finomhangolásra összpontosítottunk. Az előző két Africa Eco Race pokolian nehéz volt, annak ígérkezik ez a verseny is, de úgy érzem, hogy műszaki fronton sikerült megfelelően felkészülnünk az újabb próbatételre” – mondta az együttes vezető szerelője, Tóth Tamás.

Idén 11 szelektív szakaszt kell teljesítenie a versenyzőknek: az első menetre december 29-én kerül sor Marokkóban, míg január 2-án szünnap következik, igaz, azon a napon is vár 307 kilométernyi összekötő szakasz a karavánra. A versenytriót három fős asszisztencia-stáb támogatja az Africa Eco Race-en: Léner Tibor, Bajkai Zsolt és Mészáros Sándor a T5-ös DAF szervizkamion fedélzetén utazva gondoskodik majd az alakulat zavartalan szerepléséről és a Scania szakszerű műszaki kiszolgálásáról.

Videó a 2010-es Africa Eco Race-ről:

Forrás: Qualisport
.

(Ezt a cikket 271 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .