A RENAULT TRUCKS BEMUTATJA A POLLUTEC SZALONON A CLEAN TECH JÁRMŰVEKET ÉS A RENAULT ACCESS MODELLT

A Renault Trucks jelen lesz a 2010. november 30-tól december 3-ig Lyonban megrendezett 24. nemzetközi Pollutec kiállításon, ahol a környezetvédelemhez kapcsolódó eszközeit, technikáit és szolgáltatásait mutatja be. A standon felsorakoznak az alternatív energiákkal működő (földgázüzemű, elektromos és hibrid jármű) Clean Tech járművek, és a világon először itt láthatja a nagyközönség az új alacsonyfülkés modellt, a Renault Access-t. A környezetvédelem és a fenntartható fejlődés szakmai közönsége körében referenciaként számon tartott nemzetközi bemutató remek kirakat a Renault Trucks számára, aki ez alkalommal is látványosan szemlélteti a járművek fogyasztásának és káros környezeti hatásainak tartós csökkentését szolgáló Optifuel megoldásokat. A Renault Trucks-szal az Euroexpo 6. számú standján, az 1-es kiállítási csarnok « C » sétányán találkozhatunk.

A Pollutec, amely referenciának számít a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés valamennyi szakértője szemében, a legutóbbi, 2008-ban megrendezett alkalommal 73.000 látogatót vonzott. A Renault Trucks ez évben a Clean Tech név alá csoportosított, alternatív energiákkal működő járműveket mutatja be: az elektromos Renault Maxity, a Renault Premium Distribution Hybrys Tech, a földgázüzemű Renault Midlum modellt, valamint az alacsonyfülkés új teherautót, a Renault Access-t.

A Renault Access 4×2-es kukásautó változatban látható a kiállításon. A Renault Trucks áruterítési kínálatába tartozó, a háztartási hulladék begyűjtésére kifejlesztett típus a Punchert váltja fel. Neve, « Renault Access », a könnyebb beszállásra utal, ami kényelmesebbé, biztonságosabbá, végső soron hatékonyabbá teszi a mindennapi munkát a közterület fenntartók számára. 

A 100 százalékban elektromos meghajtás az elektromos Renault Maxity-ben látható. A nulla zajkibocsátású és nulla emissziójú járművet kifejezetten azoknak az ügyfeleknek az igényei szerint alakították ki, akik a belvárosban közlekednek. Az EDF és PVI vállalatokkal közösen kifejlesztett járművet aszinkronikus elektromos motorral, automatizált sebességváltóval és a legújabb generációs lítium ion akkumulátorral szerelik fel.

Legnagyobb sebessége 90 km/h, nyomatékmaximuma az indulástól rendelkezésre áll. Ugyanakkor az akkumulátorok teljesítményeinek maximalizálása érdekében, és figyelembe véve, hogy milyen feladatok elvégzésére szánják az ilyen típusú járműveket, a sofőrnek arra is lehetősége van, hogy városi használatban 70 km/órára korlátozza a legnagyobb sebességet.

A továbbfejlesztett elektromos motornak, valamint a fékezéskor visszanyert energiának köszönhetően a jármű hatótávja közel 100 km (száraz termékek szállítása esetén). A 4,5 tonna össztömeg ellenére a járművet a hatóság által engedélyezett egyedi besorolás miatt « B » kategóriás jogosítvánnyal is lehet vezetni Franciaországban. E kedvező besorolás másik előnye, hogy a jármű hasznos teherbírása ettől nem változik, ami komoly érv a Renault Maxity mellett. Az első ilyen típusú járművet jelenleg a párizsi italforgalmazó nagyvállalat, a Tafanel teszteli. A Pollutec kiállítás alkalmat kínál arra is, hogy ünnepélyes keretek között vegye át egy új ügyfél egy ilyen jármű kulcsait.

A hibrid meghajtást a Renault Premium Distribution Hybrys Tech modellen mutatja be a márka. A jármű párhuzamos hibrid rendszere 100 százalékban elektromos indulást és hajtást garantál körülbelül 20 km/h sebességig. Ebben a szakaszban a dízelmotor nem lép működésbe, ami kisebb üzemanyag-fogyasztást és csendesebb járást eredményez. Az akkumulátorok a lassítási fázisokban töltődnek.

A Colas csoport tesztel jelenleg egy ilyen autót. Ez egy billenőplatóval szerelt, 4×2-es alváz, amelyet sóderszállításra használnak Lyon környékén. A hajtásról egy 310 lóerős DXi7 típusú Euro5-ös motor, egy elektromos motor és egy automatizált Optidriver+ sebességváltó gondoskodik. A tengelyek közé helyezett elektromos egység magában foglalja az első meghajtás akkumulátorait, a vezérlőelektronikát, a teljesítmény elosztókat és a hűtőrendszert. 12.000 km használat után az első mérleg rendkívül pozitív: a Colas járműparkjának vezetői 25 százalékos üzemanyag-fogyasztás csökkenést méltányolták, a sofőrök leginkább a vezetési komfortot és a kis sebességen tapasztalt csendes működést dicsérték. A zajtalan működést nagyra értékelik majd azok az ügyfelek is, akik részére a kiszállítás történik, és természetesen a környék lakói! 

Szeptemberben a Renault Trucks megújította földgázüzemű (CNG) járműveinek kínálatát. A standon egy 4×2-es, 4,6 tonnás, 230 lóerős Renault Midlum CNG modell látható. A gázüzemű járművek jelentős környezetvédelmi előnyt kínálnak, hiszen sem füstöt, sem részecskéket nem bocsátanak ki, kipufogógázuk pedig gyakorlatilag szagtalan. A gázüzemű járművek ráadásul csendesebbek, mint a termikus teherautók, ami komoly érv a városi használatnál és főleg az önkormányzatok szemében, akik megbízható, nagyteljesítményű és alternatív megoldásokat keresnek a dízellel szemben. A CNG kínálat megújulásával párhuzamosan a Renault Trucks lépéseket tett, hogy bevezesse szerviz hálózatába a « Clean Tech » márkanevet, ezzel garantálva ügyfeleinek az új technikákhoz kapcsolódó szolgáltatási színvonalat a szakmai hozzáértésben, a szakemberképzésben, illetve a célszerszámok tekintetében.

Nyolc másik járművet is kiállítanak a belső kiállító térben, a szalon bejáratánál:

– Renault Master by Renault Trucks 125 dCi 3,5 t,

– Renault Maxity 130 LE 3,5 t csatornatisztító jármű,

– Renault Maxity 150 LE, 3,5 t kukásfelépítményes autó,

– Renault Maxity billenőplatós elektromos jármű,

– Renault Midlum 220 LE, 12 t, utcaseprő jármű,

– Renault Access 6×2*4 kukásfelépítményes autó,

– Premium Lander 6×2-es, 26 t, 380 LE teherautó-alváz hátsó kormányzott tengellyel és hidraulikus karral,

– Renault Premium Distribution 6×2*4 kukásfelépítményes autó.
A Pollutec szalon jó alkalom arra is, hogy a Renault Trucks tovább népszerűsítse az Optifuel megoldásokat, amelyek alkalmazásával tartósan csökkenthető a járművek fogyasztása, és ezzel azok környezetszennyezése is. A Solutions Optifuel megoldás két részből, az Optifuel Technology–ból és az & Optifuel Program-ból áll.

Az Optifuel Technology a Renault Trucks műszaki tudásának legjavát tartalmazza a takarékosabb fogyasztást célzó megoldások tekintetében. A következőkből áll: az SCR (Selective catalytic reduction), az automatizált Optidriver+ és Optitronic sebességváltók, az automatikus motorleállás, az Euro V DXi 11 és DXi 13 motorok, és az üzemanyag-fogyasztás csökkentését szolgáló tartozékok.

Az Optifuel Programme egy teljes körű szolgáltatási program, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat birtokolja mindazokat az eszközöket és mindazt a tudást, amellyel azonnali és hosszú távú fogyasztáscsökkenés érhető el. Három részből áll: a gazdaságos vezetésről szóló képzésből (Optifuel Training), egy számítógépes mérési programból (Optifuel Infomax), valamint egy exkluzív internetes klubtagságból (Club Optifuel Programme). Az Optifuel Programme jelenleg a piac legjövedelmezőbb szolgáltatása a tartós fogyasztáscsökkenés eléréséhez.

Az Optifuel Programme szolgáltatást először a távolsági fuvarozás, az építkezés és az áruterítés kínálatba tartozó járművekhez vezették be. Különösen jól alkalmazható önkormányzati, csatornatisztítási és hulladékbegyűjtési feladatok ellátására, mert a biztonság, a CO2-kibocsátás mérséklése, valamint a szelídebb és gazdaságosabb vezetésre invitáló « ésszerű » vezetés alkalmazása jelentik a programhoz kapcsolódó képzés erősségeit.

Példaként említhető Cannes városa, ahol az Optifuel Programme bevezetésének köszönhetően meg tudják oldani a belvárosi szállításokból fakadó környezeti és gazdasági problémákat. A Renault Trucks ezt a szolgáltatást európai szinten vezeti be. A mai napig 300, különböző méretű – és potenciálisan közel 14.000 sofőrt képviselő – vállalat választotta az Optifuel Programme-ot Európa-szerte, amely konkrét eredményeket hoz: akár 15 százalékkal kisebb fogyasztás a teljes járműparkra vetítve.

A Clean Tech márkanév

Az alternatív energiákkal működő járművek ismertségének növelése érdekében a Renault Trucks mostantól a Clean Tech márkanév alatt gyűjti egybe a márka hibrid, elektromos és földgázüzemű járműveit, és azokat a karosszérián elhelyezett logóval jelöli. A konstruktőr kezdeményezte, hogy javítóműhely-hálózata felvegye a « Clean Tech » márkanevet, ezzel garantálva az ügyfeleknek az új megoldásokhoz kapcsolódó szolgáltatási minőséget a szaktudás, a szakemberek képzése, illetve a célszerszámok használata terén.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 458 alkalommal tekintették meg.)