Érdekességek Iveco

Terence Hill egy Iveco LMV volánja mögött

Az olasz színész-rendező, Terence Hill egy hamarosan induló sorozatban egy Iveco LMV kormánya mögött tűnik fel.  Eredeti nevén Mario Girottit a közönség jól ismerheti a Bud Spencerrel közösen készített filmjeiből, illetve az elmúlt évtizedben a Don Matteo című televíziós sorozatból is.

Az „Egy lépésre a mennyországtól” (Un passo dal cielo) című, 12 epizódos új sorozat műfaját tekintve félúton helyezkedik el a thriller és a komédia között. A történet során, a Terence Hill által alakított karakter élete váratlan fordulatot vesz, amikor elvállalja az erdészeti egység parancsnoki posztját. A kicsit kemény, magányos, korábban hegymászóként tevékenykedő fickó segít egy fiatal rendőrnek leleplezni a területen elkövetett bűntények tetteseit.

A forgatás Terence Hill és Katia Ricciarelli főszereplésével jelenleg a dél-tiroli Alta Val Pusteriában zajlik. A színészt, a Dolomitok varázslatos táján tett kalandjaira elkíséri egy LMV, amelyet az Iveco bocsátott a produkció rendelkezésére.

 Kiváló mobilitási tulajdonságai és terepen nyújtott kiemelkedő teljesítménye miatt esett a stáb választása a járműre, amely akár 60%-os emelkedővel és mintegy másfél méteres vízmélységgel is megbirkózik, miközben közúton akár 130 km/órás végsebességre képes. Emellett azonban bizonyára az sem mellékes, hogy az Iveco Defence Vehicles, ahol a gépjárművet tervezték és összeszerelték, a Dél-Tirol kapujaként ismert Bolzanóban van.

 A többfunkciós könnyű jármű (Light Multirole Vehicle, LMV) az Iveco bolzanói termelési központjának vezérterméke, amely sok szempontból a kifinomult technológiára épít, és amelynek ereje a kiváló mobilitási tulajdonságokban és az extrém terepen biztosított utasbiztonságban rejlik.

Az LMV-t egy 190 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja. A motor egy hatfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltón és egy kétfokozatú, a hátsó tengelyen található differenciálművel egybeépített osztóművön keresztül juttatja el a nyomatékot a kerekekhez. A jármű első és hátsó tengelyén is levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafékek találhatóak. A független első és hátsó felfüggesztés, a terhelés tengelyek közti azonos elosztása és az optimalizált nyomatékelosztás biztosítja az LMV számára a kategóriájában eddig ismeretlen mozgékonyságot.

A koncepció moduláris, azaz a jármű az ügyfél igényeinek függvényében további funkciókkal egészíthető ki, amelyek révén nagyon sok különféle felhasználási területen alkalmazható. A teljesség igénye nélkül említhetjük az utasszállító, a kisteherautó vagy akár a mentőautó változatot. Az LMV rendkívül megbízható, a gazdaságos karbantartási eljárások pedig csökkentik a jármű használatához szükséges logisztikai támogatást és a működési költségeket.

Forrás: Iveco
.

(Ezt a cikket 470 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .