A Volvo egyedülálló zöld technológiát mutatott be az IAA-n
A jövő szállítástechnológiája mind ökológiai mind gazdasági tekintetben fenntartható lesz. Ez volt a Volvo Trucks legfontosabb üzenete Hannoverben a szeptember 23-30-án tartandó IAA kiállításon, amikor is a vállalat egyedülálló, új környezetbarát technológiák bemutatásával jelöli ki az utat a jövő számára. Az új Volvo FMX építőipari alkalmazásokra tervezett teherautóját is bemutatják majd az IAA-n.
A fenntartható szállítás részben arról szól, hogy a jövőre nézve megtaláljuk a megfelelő üzemanyag alternatívákat, és részben arról, hogy növeljük a teherautó üzemanyag-hatékonyságát. A Volvo Trucks keményen dolgozik mindkét fronton. Számos modellje között kiállítja a Volvo FM-et, amelyet egy 13 literes, metángázzal és gázolajjal üzemeltetett dízelmotor hajt.
„Nem számít, mely üzemanyagok állnak majd rendelkezésre, meggyőződésünk, hogy a jövőben is rendkívül versenyképes szállítási megoldásokat ajánlunk majd, de jóval kisebb környezeti lábnyommal” mondja Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi igazgatója.
Az első gázüzemű dízelmotorok
A Volvo a világ első teherautó-gyártója, amely az IAA-n bemutatott technológiát használja; ez egyesíti a dízelmotor magas teljesítmény-besorolását a gázüzem előnyeivel. Összehasonlítva az előző generációs gázüzemű motorokkal, a hatékonyság 30 – 40 százalék közötti mértékben javult. Ez a technológia az egyik a Volvo által elemzés alatt álló üzemanyag alternatívák közül, amely a jövőre nézve lehetőséggel bír.
„A gázüzemű Volvo FM-mel azt mutatjuk be, hogy a gázüzem már nem csak a városi forgalomra korlátozódik, de ideális a hosszabb távú műveletekre is,” mondja Lars Mårtensson.
A Volvo egyaránt összpontosít az energiatakarékos technológiára. A hibrid hajtás jelentősen lecsökkenti az üzemanyag-fogyasztást, különösen a városi forgalomban, a gyakori indítás-megállást igénylő vezetésnél. A Volvo stand látogatói egy hibrid hajtáslánc alapú 7 literes motort láthatnak, amely a Volvo FE 2011-ben bemutatásra kerülő hibrid változatában jelenik majd meg. Jelenleg a Volvo az egyetlen teherautó-gyártó amely hibrid technológiás járműveket kínál a 26 tonnás szegmensben.
Mind a hibrid rendszert, mind pedig a metángáz üzemű dízelmotor-technológiát jelenleg különböző fogyasztók tesztelik Európa-szerte.
A Volvo Trucks megosztja standját a Volvo Bus-szal, amely bemutatja az első sorozatban gyártott hibrid meghajtású városi buszt – a Volvo 7700 Hybrid-et. Ez a busz a hagyományos városi buszhoz képest akár 35 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál.
Támadás az építőipar területén
Az IAA-n kerül sor a legutóbbi teherautó modell, a Volvo FMX-nek, ennek a nehéz körülményekre és kihívást jelentő építőipari feladatokra épített robusztus teherautónak a premierjére. A modell a Volvo FM egy továbbfejlesztése, és először áprilisban jelent meg a BAUMA építőipari-gép show-n.
„A Volvo FMX-el az a célunk, hogy vezető szerepre tegyünk szert az építőipari szegmensben éppúgy, mint ahogy azt a Volvo FH-val már elértük a távolsági szegmensben,” mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks Európai Divíziójának Elnöke. „Az ügyfelek eddig óriási érdeklődést mutattak, és a rendelés mennyisége magas több piacunkon is. Azokat az ügyfeleket, akik a teherautó tesztvezetését elvégezték, különösen lenyűgözte a Volvo I-Shift és az új építőipari alkamazásokhoz fejlesztett szoftver. Ez a Volvo FMX iránti nagy érdeklődés azt mutatja, hogy termékfejlesztésünk a megfelelő célt tűzte ki.”
Az IAA-n az új Volvo FMX mellett megjelenik egyik családtagja, a Volvo L180F kerekes rakodógép. Ez a Volvo Építőgépek világelső hajtáslánc technológiájával, az OptiShift-tel van felszerelve. Ez a rendszer az előző erőátviteli megoldásokkal szemben az üzemanyag-fogyasztást akár 15 százalékkal csökkenti.
„A Volvo Építőgépekkel és a Volvo Bus-szal együtt azt mutatjuk be, hogy a jövő fenntartható megoldásainak élvonalában járunk,” mondja Claes Nilsson.
Átfogó termékskála-bemutató
A Volvo standja a modellek teljes sorozatáról gondoskodik bemutatásra kerülő alkalmazásaival:
- – A 700 lóerős, 16 literes motorral hajtott, I-Shift váltóval és a nagy teljesítményű VEB + motorfékkel felszerelt Volvo FH16 a Volvo legerősebb teherautója. Globetrotter XL fülkével szerelt, 8×4 nehézvontatóként kerül bemutatásra.
- – A nagy teherbírású távolsági szállító Volvo FH két változatban, egy merev alvázas és egy nyerges vontató formájában kerül bemutatásra – mindkettő 13 literes motorral, az első 460, a második 500 lóerővel.
- – A márciusban bevezetett, regionális közlekedésre tervezett új Volvo FM merev alvázas, 410 lóerős, 11 literes motorral hajtott teherautóként kerül bemutatásra.
- – Egy 13 literes, metángázzal és gázolajjal működtetett dízelmotor-meghajtású, 460 lóerős, I-Shift váltóval felszerelt Volvo FM.
- – A nagy igénybevétellel járó építkezési feladatokra tervezett új Volvo FMX két billenős teherautó változatát is láthatjuk majd a kiállításon: az egyik egy 8×4, 420 lóerős, 13 literes motorral, a másik pedig egy 6×4, 460 lóerős, 13 literes motorral.
- – A Volvo FE a nehézteherautó szegmens egy könnyebb, széles alvázú járműve, melyet többek között regionális elosztó és könnyebb építkezési feladatok elvégzésére optimalizáltak. A kiállításon egy 340 lóerős, 7 literes motorral hajtott nyerges vontató formájában látható.
- – A helyi elosztó és más, városi környezetben végzendő szállítási feladatokra optimalizált 12-18 tonnás súlycsoportú Volvo FL a középnehéz szegmensben foglal helyet. A Volvo FE-hez képest valamivel keskenyebb felépítésének köszönhetően különösen jól mozog a zsúfolt városi utcákon. A kiállításon látható változat egy 240 lóerős, 7 literes motorral hajtott, merev alvázas teherautó.
A legbiztonságosabb munkahely
A Volvo Trucks a biztonságot és a vezetői környezetet is középpontba helyezi. Jól ismert FH fülkéjét is kiállítják a standon, és a látogatóknak módjában áll majd közelebbről megismerkedni a Volvo különböző aktív biztonsági rendszereinek az iparág egyik legbiztonságosabb munkahelyét jelentő együttesével.
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 383 alkalommal tekintették meg.)