Márkahírek Volvo

Volvo Trucks: A jövő kombinációja

A Volvo Trucks az első teherautó-gyártó, amely a metángáz és gázolaj keverékéből álló üzemanyag mellett döntött. Ez a kombináció egy dízelmotorban akár 50 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez egy hagyományos, kizárólag gázüzemű motorhoz képest.

A cél a 25 százalék gázolajjal és 75 százalék gázzal meghajtott jármű.

„Egy metán-dízel üzemű teherautó sofőrje sem a teljesítményben, sem a menettulajdonságokban nem vesz észre különbséget egy hagyományos dízelmotorhoz viszonyítva” – mondja Mats Franzén, a Volvo Trucks motorstratégiai igazgatója.

A Volvo Trucks metán-dízel motorjával lehetőség nyílik a dízelmotor híres hatékonyságának kihasználására, ami megközelítőleg 30-35 százalékkal magasabb, mint a hagyományos Otto ciklus esetében.

„Függetlenül attól, hogy milyen üzemanyaggal hajtják a két motortípust, a dízelmotor mindig kiemelkedő energiahatékonyságot kínál. Pontosan ezért látunk minden nehéz járműben dízelmotort” – magyarázza Mats Franzén.

A metánnal szembeni egyik természettel kapcsolatos ellenérv, hogy a gázolaj, amely kőolajból származik, egy fosszilis üzemanyag, amelyet kezdetben egy másik fosszilis üzemanyaggal, földgázzal váltanak fel. A Volvo Trucks környezetvédelmi igazgatója, Lars Mårtensson a következőképp válaszol:

„Legfontosabb hajtóerőnk a metán-dízel technológia bemutatása mögött a dízelmotor energiahatékonysága – függetlenül a felhasznált üzemanyagtól. Hatékonysága az, ami ilyen ígéretessé teszi. A földgázt csak átmeneti megoldásként alkalmazzuk, amíg ki nem épül, és működni nem kezd a biogáz nagymennyiségű előállításához szükséges infrastruktúra.

„Ha biogázt használunk, 25 százalék „égéselősegítő” biodízellel keverve, a szén-dioxid-kibocsátás 80 százalékkal alacsonyabb lesz, mint pusztán gázolaj használatával” – folytatja Lars Mårtensson.

A Volvo Trucks 2010-ben valós körülmények közötti teszteket végez majd metán-dízel üzemű motorok bevonásával Svédországban és Nagy-Britanniában.

„Kiváló együttműködésnek örvendünk számos elkötelezett ügyféllel több országban, és helyszíni tesztjeink elősegítik a technológia további finomítását a szélesebb körű termékbevezetést megelőzően” mondja Lars Mårtensson. ■

Szöveg: Henrik Moberger Fotó: Christer EhrlingForrás: Gobetrotter magazin
.

(Ezt a cikket 294 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .