A fokozott közúti biztonság érdekében a Volvo Trucks továbbfejlesztette a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszerét

A Volvo Dinamikus Kormányzás rendszer új generációját úgy tervezték, hogy képes legyen észlelni az első gumiabroncsok defektjét

volvo-trucks-59A0432

Forrás: Volvo Trucks

A svéd gyártó egy új funkcióval látta el híres kormánymű-rendszerét, amely képes felismerni, ha a jármű defektet kapott, és azonnali intézkedést tesz, hogy a járművet biztonságosan az úton tartsa.

A Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) rendszer új generációját úgy tervezték, hogy képes legyen észlelni az első gumiabroncsok defektjét, és egy szempillantás alatt automatikusan mérsékelje annak hatását azzal, hogy segíti a vezetőt a teherautó stabil irányban tartásában. A rendszer csökkenti azokat az oldalirányú erőket, amelyeket a hirtelen nyomásvesztés okozhat egy leeresztett abroncs esetén.

Ez az új funkció tovább bővíti a VDS számos előnyének listáját, mint például, hogy alacsony sebességnél 75%-kal csökkenti a szükséges kormányzási erőt, ami komoly előnyt jelent a teherautó-sofőrök számára, hiszen mérsékli a vezetés közbeni megterhelést és stresszt, különösen hosszú menetidők esetén. A Volvo Dinamikus Kormányzás 2013-as bevezetése óta világszerte segíti a teherautó-sofőröket abban, hogy könnyedén és biztonságosan vezethessenek.

“Egy defekt hatására a jármű könnyedén letérhet az útról, aminek súlyos következményei is lehetnek. A Volvo újdonsága növeli a járművezetők és a többi úthasználó biztonságát, és még tovább javítja a VDS rendszert” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks közlekedésbiztonsági igazgatója.

A biztonsági kockázatok csökkentése – a járművek úttesten tartása

Ha a defekt az első gumiabroncsok egyikén következik be, a durranás és a kiáramló levegő hatására a kerék elfordul, és a jármű megdől, aminek eredményeképp a teherautó letér az eredeti haladási irányról. Támogató rendszerek nélkül egyedül a járművezető tudja megakadályozni a baleset kialakulását azzal, hogy azonnal átveszi az irányítást a kormány felett, de a statisztikák szerint ez egy rendkívül nehezen kezelhető szituáció.

A Volvo Dinamikus Kormányzás képes támogatni a sofőrt abban, hogy a járművet a sávjában tartsa. Ha a rendszer az első abroncsok nyomásvesztését érzékeli, nem vár arra, hogy ennek hatásait érzékelje, tehát sokkal gyorsabban reagál a kialakult helyzetre.

A vezetés közbeni kimerültség és fizikai igénybevétel csökkentése

A VDS nem csak a vészhelyzetekben nyújt támogatást, mint például egy durrdefekt, hanem segíti a járművezetőket a hatékony manőverezés, a kormányzás és a stabilitás fenntartásában különböző sebességeknél és útviszonyok között is.

A teherautóvezetés hosszú távon foglalkozási ártalmakat okozhat fizikai megterhelés és fáradtság formájában, különösen a járművezető nyakán, hátán és vállain. Ez annak tudható be, hogy hosszú órákat kell ülni egy helyben, miközben rezgéseknek van kitéve, és folyamatosan apró korrekciókat kell végeznie a kormányon a változó útviszonyok miatt. A Volvo Dinamikus Kormányzás csökkenti a rezgés szintjét, és képes alkalmazkodni a különböző útviszonyokhoz.

A továbbfejlesztett VDS elérhető a Volvo FH, FH Aero, FMX és FM modellekhez, és az ügyfelek a területi Volvo új jármű értékesítőktől kaphatnak részletes információt a rendelkezésre állásról.

A Volvo Dinamikus Kormányzást úgy tervezték, hogy:

  • Észlelje és csökkentse az akaratlan kormánymozgásokat.
  • Automatikusan kompenzálja az útfelszín egyenetlenségeit és kiküszöbölje a rezgéseket.
  • Érzékelje az apró megcsúszásokat, és ellenkormányzási támogatást biztosítson a jármű stabilizálásához.
  • Észlelje a sávelhagyást és finoman ellenkormányozzon, valamint rezgéssel riassza a járművezetőt.
  • Csökkentse a vezető hátának, nyakának és vállainak terhelését azáltal, hogy mérsékli a folyamatos kormánykorrekciók szükségességét.


További tények a Volvo Dinamikus Kormányzásról: 

  • Alacsony sebességnél a szükséges kormányzási erő mintegy 75%-kal csökken – ez nagy előny tolatáskor és szűk helyen történő manőverezéskor.
  • Magasabb sebességnél a teherautó még rossz útfelületen és erős oldalszélben is megtartja irányát.
  • Amint a vezető lazít a kormányfogáson, a kormány automatikusan középre áll.
  • A technológia a teherautó hidraulikus szervokormányára épül, amelyet egy elektronikus szabályozású elektromotor segít, folyamatosan igazítva a kormányzást és szükség esetén növelve a kormányzási erőt.
  • A rendszer elérhető Stabilizáló Asszisztens funkcióval kombinálva is, amely enyhe kormányzási támogatást nyújt a megcsúszás észlelésekor a jármű stabilizálására.
  • Összekapcsolható a Sávtartást Támogató Asszisztens funkcióval is, amely segíti a vezetőt, hogy a teherautó a kívánt irányon maradjon.
  • A Volvo Dinamikus Kormányzásra alapul a Pilot Assist rendszer is, amely folyamatosan figyeli a teherautó helyzetét az úton, aktív kormányzási támogatást nyújt, valamint a jármű előtti forgalmat is monitorozza a biztonságos követési távolság érdekében.

Forrás: Volvo Trucks

(Ezt a cikket 30 alkalommal tekintették meg.)