A Scania történelmi mérföldkőhöz érkezett új globális ipari központjával Kínában
A Scania az első nyugati járműgyártó, amely teljes körű gyártási engedélyt kapott egy kizárólagos tulajdonú tehergépkocsigyárra Kínában.
Forrás: Scania
Ma a Scania 134 éves történelmének egyik jelentős lépését teszi meg azzal, hogy megnyitja harmadik globális ipari központját, Kínában. Ez a beruházás nemcsak a Scania globális jelenlétét erősíti, hanem a vállalatot a világ legnagyobb tehergépkocsi-piacának középpontjába helyezi.

A Jiangsu tartományban, Rugao városában található új ipari központ a Scania eddigi legnagyobb globális beruházásainak egyike. A 800 000 négyzetméter alapterületű telephely gyártási kapacitása évi 50 000 jármű, és mind a kínai piacot, mind pedig a kiválasztott ázsiai és azon kívüli exportpiacokat fogja kiszolgálni. A létesítmény körülbelül 3000 új munkahelyet teremt, a teljes beruházás értéke 2 milliárd euró.
A Scania az első nyugati járműgyártó (OEM), amely teljes körű gyártási engedélyt kapott egy kizárólagos tulajdonú tehergépkocsigyárra Kínában. Ez egy olyan mérföldkő, ami megerősíti a vállalat hosszú távú elkötelezettségét a piac iránt.
A Rugaoi létesítmény szinte teljes egészében megújuló energiaforrásokkal működik majd, beleértve a helyben termelt biogázt és a tanúsított zöld áramot. Ezek az intézkedések közvetlenül hozzájárulnak a Scania 1. és 2. körű dekarbonizációs céljaihoz.
„A fenntarthatóságot beépítettük a rugaói új gyárunk minden részébe: az energiaellátástól a hulladékgazdálkodásig” – mondja Ruthger de Vries, a Scania Ázsiai Ipari Tevékenységek elnöke. „Ez nemcsak a tehergépkocsik gyártásáról szól, hanem egyúttal új szintet jelenta hatékony és fenntartható ipari működés terén.”
A Scania immár 60 éve folyamatosan jelen van a kínai haszongépjármű-piacon. Kína a világ legnagyobb tehergépkocsi-piaca és a közlekedés, a kapcsolódás, az önvezetés és a villamosítás témakörének globális innovációs központja. Az új ipari központtal, amely magában foglalja a Rugaóban és a Sanghajban található kutató-fejlesztő központokat, a Scania erősíti helyi jelenlétét és azon képességét, hogy kínai partnereivel közösen fejlesszen megoldásokat. A stratégiai beruházás közelebb hozza a Scaniát a kínai és ázsiai ügyfelekhez, lehetővé téve a gyorsabb kiszállításokat, a szélesebb specifikációs lehetőségeket és a szerteágazóbb együttműködést. „Rugaói telephelyünk több mint egy gyár, része lesz Kína dinamikus innovációs környezetének, és előremozdítja a Scania saját fejlődését” – mondja Christian Levin, a Scania és a TRATON GROUP elnök-vezérigazgatója. „A helyi gyártás és innováció együttesével kihasználhatjuk Kína gyorsaságát és kreativitását, erősíthetjük globális képességeinket, és felgyorsíthatjuk a fenntartható közlekedés felé történő átállást.”

A Scania kettős értékesítési ajánlatot vezet be a kínai piacon
Az új ipari központot már eleve a TRATON Modular System (TMS) rendszer részeként tervezték, amely lehetővé teszi a Scania és a TRATON GROUP márkái számára a piacok, az ügyfelek igényei és a termékportfóliók tekintetében a hatékony méretezést, testreszabást és innovációt. A TMS segítségével integrálhatók az egyedi kínai technológiák és alkalmazások, amelyek erősítik a helyi és a globális versenyképességet.
Kettős értékesítési ajánlat a tervekben: elsőként a Scania, amelyet a globálisan megszokott kiemelkedő színvonalon építenek és testreszabható a nagy igénybevételt jelentő alkalmazásokhoz – mind nyerges vontatók, mind járóképes alvázak széles körű szolgáltatási portfóliójával. Másodszor pedig a globális Scania-ajánlat mellett egy új nyerges vontató termékcsalád – a NEXT ERA –, amelyet kifejezetten Kína nagy verseny jellemezte, távolsági fuvarozási volumenszegmenséhez fejlesztettek ki. A NEXT ERA termékcsalád új fejezetet nyit a Scania termékkínálatában, amelyet kifejezetten a kínai piacra fejlesztettek, és teljes mértékben integráltak a helyi digitális ökoszisztémába. Bár osztozik a TRATON Modular System különleges DNS-én, a nagy volumenű fuvarfeladatokra tervezték, szabványosított termék- és szolgáltatási portfólióval. A TMS lehetővé teszi, hogy az egyedi technológiákat először Kínában vezessék be, majd azt globálisan kiterjesszék más piacokra. A rugaói gyártásból származó kiszállítások 2025 végén kezdődnek, a NEXT ERA pedig 2026 első felében mutatkozik be.
Forrás: Scania
(Ezt a cikket 88 alkalommal tekintették meg.)
