Az IVECO, és a Plus, dm-drogerie markt-al és a DSV-vel indít automatizált teherautó tesztprogramot Németországban

A továbbfejlesztett IVECO tehergépjárműbe került beépítésre a PlusDrive® automata vezetési rendszer.

Forrás: Iveco - Eurotrade Kft., M1 Truck Centrum

Az IVECO és a Plus bejelentették, hogy a dm-drogerie markt – Európa legnagyobb,  higiéniai és szépségápolási termékeket kínáló vállalata – és a DSV – a világ egyik vezető szállítmányozási és logisztikai cége – megkezdik a félautomata teherautó tesztprogramjukat Németországban. A programban egy új, sorozatgyártásra szánt IVECO S-Way tehergépjárművet használnak, amelybe egy magas szintű automata vezetési szoftver, a PlusDrive® került beépítésre, melyet sofőr felügyel.

A tesztek a dm és a DSV elosztóközpontjai közötti útvonalon zajlanak, (~63 km távolság) ahol az első fázisban az IVECO sofőrjei vezetnek, a DSV munkatársai pedig kísérik őket képzés céljából. Ezt követően természetesen a már kiképzett sofőrök maguk fogják vezetni (felügyelni) majd a járműveket.

A program lehetővé teszi a valós forgalmi adatok gyűjtését a PlusDrive®-képes IVECO S-Way működési előnyeiről. A PlusDrive® korábbi – más ügyfélkörnyezetben tett – bevezetése során a megtapasztalt előnyök közé tartozott a sofőrök fáradtságának csökkentése, a vezetési biztonság javítása és a megnövelt üzemanyag-hatékonyság – ami csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást is. Ezek végső soron a flották üzemelési költségeinek csökkenéséhez vezethetnek.

A program bemutatja a legújabb generációs PlusDrive®-képes IVECO S-Way jellemzőit, amelyet kifejezetten a sorozatgyártásra és a nagy teljesítményű automata vezetési funkciók biztosítására optimalizáltak. A tervezéskor fejlett érzékelőket integráltak a járműbe, a Lidar pedig opcionális tartozéka a PlusDrive® látás központú érzékelési rendszernek.

A PlusDrive® olyan magas szintű automata vezetési funkciókat biztosít, mint a sávtartás, elévágások kezelése, sofőr által vagy a rendszer által javasolt sávváltások, forgalmi dugó asszisztencia – mindezt a sofőr felügyelete alatt.

A DSV és a dm-drogerie markt 1986 óta dolgoznak együtt, közösen fejlesztenek megoldásokat az ellátási láncukon belül. 2021-ben a DSV és a dm aláírtak egy szándéknyilatkozatot is arról, hogy közösen segítik az innovatív és fenntartható projekteket – így bizonyítva a sikeres partnerséget ás a közös elkötelezettségüket az innováció és a fenntartható jövő iránt. 

A DSV és a dm az első vállalatok, akik nehéz tehergépkocsikba épített félautomata  a félautomata vezetőtámogató megoldást tesztelnek Európában.

„A projekt elindítása jelentős mértékben hozzájárul a sofőrök kényelméhez és biztonságához, valamint biztosítja, hogy az ellátási láncaink gördülékenyebben és megbízhatóbban működjenek. Az elsődleges célunk ezzel a magas szinten automatizált teherautóval az, hogy partnereinkkel együtt betekintést nyerjünk abba, hogy mit is kínál a dm számára ezeknek a teherautóknak a használata.” – mondta Christian Bodi, a dm logisztikáért felelős ügyvezető igazgatója.

„A dekarbonizált jövő eltérő technológiai innovációkat igényel a különböző felhasználásokhoz. Izgatottan várjuk, a program indulását, hogy a saját adataink során értékelhessük, hogyan is illeszkednek az IVECO és a Plus csúcstechnológiájú automata teherautói a jövőbeli fenntartható szállítási opciók közé.” – nyilatkozta Peter Matthiesen, a DSV csoport innovációs és teherautó-technológiai részlegének vezetője.

Marco Liccardo, az Iveco Group technológiai és digitális igazgatója elmondta, hogy „A tesztből származó adatok és visszajelzések kulcsfontosságúak abban, hogy olyan innovatív és fenntartható projekteket hozzunk létre, amelyeket az ügyfelek értékelnek. Együttműködésünk a dm-mel, a DSV-vel és a Plus-szal ebben a programban közelebb visz minket az innováció-vezérelt, fokozottan biztonságos, magasan automatizált haszongépjárművek megalkotásához. Izgatottan várjuk, hogy megmutassuk a flották és teherautó-vezetők számára új generációs járművekben rejlő példátlan lehetőségeket.” 

„Ez az új mérföldkő a Plus és az IVECO csapatok közötti szoros együttműködés eredménye. Nagy örömünkre szolgál, hogy bemutathatjuk az autonóm vezetési szoftverünk képességeit ebben a DSV és dm tesztben, és megkezdhetjük a sorozatgyártás előkészítését.” – tette hozzá Shawn Kerrigan, a Plus operatív igazgatója és társalapítója.

Forrás: Iveco – Eurotrade Kft., M1 Truck Centrum

(Ezt a cikket 22 alkalommal tekintették meg.)