A ZF bemutatja az OnGuardMAX-ot és az OnSideALERT-et a Nikola hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautóban

Ezeknek a vezetőtámogató technológiáknak ez az első alkalmazása az észak-amerikai piacra gyártott haszonjárművekben.

Forrás: ZF Group

A ZF és a Nikola Corporation bejelentette, hogy a ZF OnGuardMAX és OnSideALERT beépítésre kerül a Nikola hidrogén-üzemanyagcellás elektromos teherautójába, amely már gyártás alatt áll és szállítják az ügyfeleknek. Ezeknek a vezetőtámogató technológiáknak ez az első alkalmazása az észak-amerikai piacra gyártott haszonjárművekben.

„Örülünk, hogy Nikola-val együttműködve beépíthetjük ezeket a kritikus biztonsági technológiákat új, zéró emissziós teherautójukba, és innovatív biztonsági technológiát vezethetünk be az észak-amerikai piacon” – a ZF Csoport amerikai haszongépjármű-megoldásokért felelős műszaki igazgatója. „A ZF technológiák több évtizedes folyamatos fejlesztés és tanulás előnyeit élvezik, és ezek a technológiák nemcsak az ügyfelek, hanem a járművezetők és a közlekedők számára is előnyösek. Izgatottan várjuk, hogy technológiánkat a Nikola teherautóban és a jövő járműveiben is az utakon láthassuk.”

„A biztonság kiemelten fontos a Nikola és ügyfeleink számára, és a ZF-termékek, beleértve a vállalat vezető-segítő technológiáit is, jól beilleszkednek a 8. osztályú hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautó-platformunkba” – mondta Pedro Garcia, a Nikola termékfejlesztésért felelős globális vezetője. „A Nikola és a ZF elismert úttörők a saját területünkön, és van értelme összefogni, hogy a piac legjobb zéró károsanyag-kibocsátású teherautóját biztosítsuk.”

Az OnGuardMAX, a ZF legfejlettebb automatikus vészfékező (AEB) rendszere, amely autonóm funkciókkal rendelkezik a haszongépjárműveken. Arra szolgál, hogy segítse a járművezetőket a lehetséges veszélyes közlekedési helyzetek felismerésében és az azokra való reagálásban. Kifinomult adatintegrációja csúcstechnológiás kamerával és radarcsomaggal kombinálva segít a rendszernek autonóm módon észlelni, osztályozni és reagálni a mozgó és álló tárgyakra, mint például: gyalogosok, járművek, motorkerékpárok és kerékpárok. A rendszer figyelmezteti a vezetőt a jármű közvetlen útjában lévő akadályokra, és szükség esetén automatikusan lelassítja vagy teljesen leállítja a járművet. Ez a fejlett tárgyfelismerés és autonóm fékezési képesség lehetővé teszi az új ZF rendszer számára, hogy segítsen elkerülni vagy enyhíteni a gyalogosokat érintő baleseteket.

A ZF OnSideALERT egy radar alapú holttér-érzékelő (BSD) rendszer, amely folyamatosan azonosítja a jármű holtterében lévő álló és mozgó objektumok széles skáláját. Ez a technológia segít megelőzni vagy enyhíteni az oldalütközéseket.

A Nikola fejlett technológiájú, hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautójának hatótávja akár 500 mérföld is lehet, amely várhatóan a kereskedelmi forgalomban kapható 8. osztályú zéró károsanyag-kibocsátású teherautók közül a leghosszabb hatótávolság lesz. Sokoldalú alkalmazási területei a távolsági fuvarozástól és az intermodálistól a nagy-régiós teherautó-rakományig, és a teherautónál kisebb rakománytól egészen bizonyos speciális fuvarozási felhasználási esetekig terjednek.

A Nikola hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautó jelenleg gyártásban van a legmodernebb gyártóüzemében az arizi Coolidge-ben, és a hivatalos márkakereskedésekben már kapható.

Forrás: ZF Group

(Ezt a cikket 65 alkalommal tekintették meg.)