Bourg-en-Bresse-ben megkezdődött a Renault Trucks E-Tech T & C sorozatgyártása
A Bourg-en-Bresse-i gyárban nemrég kezdődött meg a Renault Trucks nehéz tehergépjárművek sorozatgyártása.
A Bourg-en-Bresse-i gyárban nemrég kezdődött meg a Renault Trucks nehéz tehergépjárművek sorozatgyártása. A telephelyen 60 éve szerelik össze a márka teherautóit, és most a Renault Trucks E-Tech T és C gyártására készülnek. A regionális áruterítésnek és a városi építkezéseknek szentelt járművek a gyártó teljesen elektromos kínálatának legújabb tagjai, amely a legszélesebb az európai piacon, 650 kg-tól (e-cargo kerékpárok) 44 tonnáig.
A Renault Trucks Bourg-en-Bresse-i üzemében, amely 1964 óta működik, ezentúl a Renault Trucks E-Tech T és C modelleket is összeszerelik. Ezek a 44 tonnás teherautók, amelyeket regionális fuvarozásra, illetve városi építkezésekre terveztek, a legújabb kiegészítései a francia gyártó teljesen elektromos kínálatának, amely a legszélesebb Európában, és mára gyakorlatilag minden városi és regionális alkalmazást lefed és szén-dioxid-mentesít.
Az ipari létesítmények adaptálása
A 44 tonnás elektromos teherautók gyártásához a Renault Trucks befektetett ipari létesítményeinek átalakításába és adaptálásába, valamint alkalmazottai készségeinek fejlesztésébe. A gyártó a blainville-sur-orne-i üzemében a közepes méretű elektromos teherautók gyártásában szerzett négy éves tapasztalatára támaszkodik, és ugyanezeket az előírásokat és a legjobb gyakorlatokat alkalmazza Bourg-en-Bresse-ben.
A Renault Trucks E-Tech T és C összeszerelése ugyanazon a soron történik, mint a dízel megfelelőik, majd átszállítják egy erre a célra kialakított 5200 m2-es területre – a Renault Trucks E-Tech Factory-ba –, ahol szakképzett szerelők és technikusok végzik a villamosításra jellemző műszaki műveleteket, nevezetesen az elektromos meghajtó egység (EDU) összeszerelését, valamint a sebességváltó és az akkumulátorok beszerelését. Az elektromos járművek ezután visszatérnek a sorozatgyártási folyamathoz, teljesítménytesztekkel és pályapróbákkal, amelyek garantálják megbízhatóságukat és minőségüket.
Új üzleti tevékenységek szén-dioxid-mentesítése
A Renault Trucks E-Tech T és C gyakorlatilag az összes városépítési és regionális disztribúciós alkalmazást lefedi. Legyen szó például áruk, anyagok vagy ipari hulladékok szállításáról, a járművek bármilyen karosszériához illeszthetők a háromféle mellékhajtásnak (PTO) köszönhetően: elektromos, elektromechanikus vagy sebességváltó, ami megnyitja a lehetőséget a városi és regionális tevékenységek új területeinek szén-dioxid-mentesítésére.
Az akár 44 tonnás össztömegű Renault Trucks E-Tech T és C 4×2-es és 6×2-es változatban is elérhető, hosszú fülkével és 3900 mm-es tengelytávval. Merev kivitelben 4×2, 6×2 és 8×4 tridem, rövid vagy hosszú fülkében kaphatók, tizenegy tengelytávval 3.900 és 6.700 mm között.
A Renault Trucks E-Tech T és C két vagy három villanymotorral szerelhető fel, amelyek együttes teljesítménye akár 490 kW (= 660 LE).
Az ügyfelek hatótávolsággal és aktivitással kapcsolatos igényeinek kielégítése érdekében a Renault Trucks E-Tech T és C négy-hat lítium-ion akkumulátorcsomaggal szerelhető fel, amelyek 390 és 540 kWh közötti teljesítményt biztosítanak. Az akkumulátorok váltóárammal (AC) 43 kW-ig, vagy egyenárammal (DC) 250 kW-ig tölthetők. Ezek a teherautók akár 300 km-t is képesek lesznek megtenni teljes feltöltéssel, és akár 500 km-t egy óra időtartamú köztes gyorstöltéssel (250 kW) (6 akkumulátorcsomaggal felszerelt jármű esetén).
Az akkumulátorcellákat és -modulokat a Samsung SDI szállítja, és a belgiumi Gentben szerelik össze a Volvo Group tulajdonában lévő üzemben, amelynek a Renault Trucks is része.
Forrás: Renault Trucks
(Ezt a cikket 44 alkalommal tekintették meg.)